مرور رده

کسب و کار

۷ مرحله برای شناخت مخاطب هدف یک کسب و کار

دانستن اینکه چه کسی محصول یا خدمات شما را می‌خرد برای ساخت و گسترش یک کسب‌وکار پر رونق بسیار مهم است. کسب و کارها در ابتدا باید به طور خاص مخاطبان هدف خود را مشخص کنند. اگر می‌خواهید برنامه‌های بازاریابی شما اثربخش باشد و تعامل با مشتریان

آشنایی با ۳PL یا شرکت لجستیکی طرف سوم

3PL یا (Third Party Logestic) برون سپاری فرآیندهای لجستیک تجارت الکترونیک از جمله مدیریت موجودی، انبارداری و انجام سفارش به یک شرکت شخص ثالث است. برخی از مزایای برون سپاری 3PL عبارتند از: تحویل سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر

بخش‌بندی مشتریان چیست؟

هر کسب‌وکاری به طیف وسیعی از مشتریان با علائق و نیازهای ویژه خدمات ارائه می‌دهد. یک پیام برای همه جذاب نخواهد بود، اما کسب‌وکارها نمی‌توانند کمپین‌های بازاریابی را برای هر مشتری شخصی‌سازی کنند. در عوض، بازاریابان مشتریان خود را به بخش‌هایی

۷ راه برای ایجاد وفاداری مشتری به برند

وفاداری مشتریان به برند، به رونق کسب‌وکار شما در زمان‌های مختلف کمک خواهد کرد و البته در زمان‌های چالش‌برانگیز می‌تواند شما را زنده نگه دارد. این کار به مشتریان کمک می‌کند تا پایگاهی از مشتریان ایجاد کنند تا بتوانند برای ماه‌ها و سال‌ها به

چگونه از نماد اعتماد الکترونیک برای بهبود نرخ تبدیل تجارت الکترونیک استفاده کنیم؟

نماد اعتماد نقش مهمی در افزایش نرخ تبدیل در فروشگاه تجارت الکترونیک شما دارد. در این مقاله از بلاگ سما به این موضوع پرداختیم که چگونه می‌توانید از این نماد برای افزایش فروش استفاده کرد. نماد اعتماد الکترونیک چیست؟ نماد اعتماد

۱۵ روش برای اینستاگرام مارکتینگ کسب‌وکارهای کوچک!

این روزها، بسیاری از کسب وکارها از اینستاگرام، پلتفرمی با بیش از یک میلیارد کاربر، برای بازاریابی محصولات، خدمات و برند خود استفاده می‌کنند. استفاده از اینستاگرام مارکتینگ برای مشاغل کوچک ضروری شده‌است، زیرا ویژگی‌های فراوانی برای تعامل با

از قدرت شخصی سازی در تجارت الکترونیک غافل نشوید!

اگر به دنبال این هستید که به مشتریان خود، تجربه یک خرید واقعا منحصربه‌فرد را بدهید، می‌توانید از امکان شخصی سازی در تجارت الکترونیک استفاده کنید. این ابزار قدرتمند به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا یک تجربه مناسب و مرتبط با هر فرد را در اختیار

با سیستم مدیریت سفارش (OMS) رضایت مشتریان را افزایش دهید!

برای بسیاری از کسب‌وکارها، به‌ویژه بازرگانانی که کسب‌وکار آن‌ها به‌سرعت درحال رشد است، عمل ثبت سفارش‌ها، پیگیری و رساندن آن‌ها به دست مشتری، در دو یا چند کانال فروش دشوار است. این مسئله، زمانی سخت‌تر می‌شود که ۵۵٪ از فروشگاه‌های کوچک،

۱۰ استراتژی برای کاهش نرخ بازگشت کالا

مشتریان کالاها را بازمی‌گردانند یا به عبارتی مرجوع می‌کنند. این مسئله حق مسلم مشتری و مصرف‌کنندگان است. از طرفی همین موضوع از اصلی‌ترین عوامل نگرانی صاحبان کسب‌وکار هم به‌حساب می‌آید؛ چراکه بخشی از درآمد و سودآوری و حتی اعتبارشان در

خدمات مشتری در مقابل تجربه مشتری: کدام یک بیشتر اهمیت دارد؟

اصطلاحاتی مانند "خدمات مشتری" و "تجربه مشتری" معمولا به اشتباه تفسیر می‌شوند و به جای یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگرچه این دو مفهوم در ظاهر شبیه به هم به نظر می‌رسند اما از نظر معنی بسیار متفاوت هستند. دانستن تفاوت‌های بین این دو

آشنایی با سیستم مدیریت محتوا و ویژگی‌های آن

هر وب‌سایتی که خدمت یا کالا یا حتی محتوای شخصی ارائه می‌کند از سامانه مدیریت محتوا یا به اختصار CMS (Content Management System) بهره می‌برد. در واقع بدون سیستم مدیریت محتو، اینکه شما بتوانید در دنیای وب به صورت درست و منظم کار کنید، تقریبا

چگونه در ۵ ‌قدم برای شبکه‌های اجتماعی تقویم محتوایی تولید کنیم؟

بخش مهمی از استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای هر کسب و کاری برنامه‌ریزی و داشتن یک تقویم محتوایی مناسب است. متأسفانه بسیاری از صاحبان کسب‌وکار به این موضوع توجه نمی‌کنند و این به ضررشان خواهد شد. کافی است چند ساعت را در ابتدای

محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

فرض کنید یک لباس جدید خریده‌اید و می‌خواهید آن را بپوشید و عکس آن را در شبکه‌های اجتماعی پست کنید. یا یک کالای جالب و فانتزی گرفته‌اید و باید یک ویدئوی آنباکسینگ برای آن تهیه کنید و در یوتیوب قرار دهید. چه بدانید چه نه، شما در حال آماده

با تجارت اجتماعی یا سوشال کامرس، تصاعدی رشد کنید!

تصور کنید که در حال گشتن در میان پست‌های اینستاگرام هستید و از فعالیت‌های دوستان و اخبار روز مطلع می‌شوید. در این میان، با پستی مواجه می‌شوید که یک برند پوشاک اسپانسر آن بوده است و در محتوای این پست، مدل ژاکتی پوشیده است که می‌دانید برای

با ۱۳ ترند بازاریابی اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ رشد کنید!

اگر از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنید یا به آن فکر می‌کنید، باید از آخرین ترندهای بازاریابی اینستاگرام مطلع باشید. از آنجایی‌که اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌ها در میان شبکه‌های اجتماعی است، ممکن است صدای شما در میان

فیشینگ اینستاگرام و نحوه گزارش آن به پلیس فتا را بدانید!

با گسترش استفاده از صفحات مجازی در اپلیکیشن‌های مختلف، به‌خصوص اینستاگرام، سوءاستفاده از حساب کاربری افراد در این صفحات نیز افزایش یافته است. به همین دلیل، نیاز است تا با آشنایی با این روش‌های کلاهبرداری، از وقوع آن‌ها پیشگیری کنید و در

لایو اینستاگرام برای فروش محصولات | راهنمای کاربردی

لایو اینستاگرام محتوای بسیار محبوبی است. بیش از صد میلیون نفر در هر روز حداقل یک لایو تماشا می‌کنند و از هر پنج نفر، چهار نفر دیدن لایو را به محتوای متنی و عکس و... ترجیح می‌دهند. چیزهایی مانند لایو که امکان ارتباط در لحظه با مشتری را

خرده فروشی سنتی در مقابل تجارت الکترونیک: تفاوت چیست؟

خرده فروشی آنلاین همچنان از نظر محبوبیت و سودآوری در حال رشد است و نزدیک به 20 درصد از خرده‌ فروشی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. البته این به معنای عقب افتادن فروشگاه‌های فیزیکی نیست. هم خرده فروشی و هم تجارت الکترونیک، فرآیند فروش

راهنمای کامل سایز استاندارد تصاویر در شبکه‌های اجتماعی

محتوای بصری هر چیزی که می‌خواهد باشد، از تبلیغات برند گرفته تا ویدئو، میم در انتقال تصویر برند شما اهمیت زیادی دارد و باید برای شبکه‌های اجتماعی انتخاب‌های مناسبی انجام دهید. شبکه‌های اجتماعی جایی هستند که چهره‌ی برند شما دیده می‌شود و این

امضای الکترونیکی چیست؟

امضای سنتی که اغلب ما با آن آشنایی داریم شامل نام و نام خانوادگی یا طراحی منحصربه فرد است که به منظور تایید هویت شخص و بیان رضایت در امور حقوقی و قراردادی به کار می‌رود. امضای الکترونیکی نیز به همین منظور در دنیای الکترونیک مورد استفاده

۱۱ روش برای اعتبارسنجی وبسایت؛ چگونه مطمئن شویم وبسایتی که از آن خرید می‌کنیم معتبر است؟

همراه با بیشتر شدن معاملات اینترنتی کلاهبرداری اینترنتی هم افزایش یافته است. اصلا بعید نیست که شما یا یکی از دوستان و آشنایانتان لااقل یک بار قربانی کلاهبرداری اینترنتی شده باشید. در واقع کارشناسان برای جلوگیری از این اتفاق راهکارهایی

۸ نکته ساده برای کاهش هزینه ارسال محصولات

کاهش هزینه ارسال محصولات اهمیت ویژه ای برای کسب و کارهای مرتبط دارد چون ارسال و توزیع کالا و رساندن آن به دست سفارش‌دهنده یکی از پرهزینه‌ترین و مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت نهایی هر محصولی برای مصرف کننده است. بنابراین پرداخت هزینه ارسال

۸ راه اصلی افزایش امنیت فروشگاه اینترنتی

همه صاحبان کسب و کار و افرادی که با فروشگاه های اینترنتی فعالیت می کنند، حتما تا کنون حداقل یک بار به دنبال افزایش امنیت فروشگاه اینترنتی بوده اند. این کار شاید ساده به نظر برسد. ولی اصلا راحت نیست. چرا که شما باید متغیر ها، عوامل و فاکتور