۱۴ روش بهبود تجربه مشتری، در دنیای مدرن امروز (بخش دوم)

42

در بخش اول مقاله «۱۴ روش بهبود تجربه مشتری، در دنیای مدرن امروز» با ۷ مورد از راه‌های نوآورانه ارتقای سطح تجربه مشتری در کسب‌وکار آشنا شدیم. در مقاله امروز، نیمه دوم روش‌های بهبود تجربه مشتری را باهم بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

۸. همکاری با مشتری

همکاری مشترک برند با مشتری، یک ابزار قدرتمند است. وقتی با مشتریان خود تولید محتوای مشترک انجام می‌دهید، تعامل آن‌ها را به‌طور چشم‌گیری افزایش می‌دهید. این روش بهبود تجربه مشتری، چه در خدمات و چه در محصولات، فرصتی برای مشتری و کسب‌وکار شما است تا در یک صفحه و کنار یکدیگر قرار بگیرند. این فرآیند باعث می‌شود، مشتریان شما، تبلیغ‌کنندگان شما شوند.

بهبود تجربه مشتری، با همکاری مشترک میان برند و آن‌ها

۹. خودیاری مشتریان

خودیاری مشتری (Customer Self-service) به‌معنای فراهم کردن شرایطی است که مشتری، خودش به‌تنهایی بتواند مشکلات خود را برطرف کند. این روش، یک راه عالی درراستای استفاده از فناوری برای بهبود تجربه مشتری است. این کار را می‌توانید به روش‌های مختلفی شروع کنید. برای مثال، با استفاده از هوش مصنوعی، ازطریق پیامک یا ایجاد پورتال‌های خودیاری مشتری که در آن مشتریان می‌توانند تا حد امکان تعاملات بیشتری را با کسب‌وکار شما داشته باشند.

برای مطالعه بیشتر:

با مهمترین روش های افزایش فروش اینترنتی آشنا شوید!

۱۰. ارائه خدمات شبانه‌روزی

مشخص کردن ساعت کاری مشخص برای پشتیبانی، مربوط به گذشته است. مشتریان انتظار دارند که بتوانند در هر زمان و بدون کم‌ترین معطلی، با شرکت‌ها تعامل داشته باشند. شما می‌توانید با استفاده از هوش مصنوعی، ابزارهای خودکارسازی و ربات‌های چت‌کننده، خواسته‌ آنان را برآورده کنید.

۱۱. بهبود تجربه مشتری با توجه به نیازها

تجربیات مشتری باید بر اساس انتظارات مشتری باشد، نه هدف‌گذاری داخل سازمانی. چیزهایی که مشتریان به آن‌ها علاقه دارند را فراهم کنید. برای مثال اتصال فروش آنلاین با مجموعه‌های داخل فروشگاه یا اتصال بخش خرده فروشی با سیستم‌های نقطه فروش می‌تواند نیازهای مشتریان را برطرف کند. چنین شرکت های نوآور و به‌اصطلاح متصلی، توانایی ارائه تجربیات عالی به مشتریان خود دارند.

۱۲. تست ویژگی‌های جدید

آزمایش و تکرار، کلید ساختن محصولات جذاب و یک تجربه عالی برای مشتری است. هر کسب‌وکاری باید پیش از ارائه محصولات جدید، نظر مشتری را درباره آن‌ها جویا شود. A/B تست یکی از راهکارهایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا ویژگی‌های جدید را آزمایش و احساسات مشتری را قبل از ارائه به‌روزرسانی‌ها ارزیابی کند.

برای مطالعه بیشتر:

محتوای سبز چیست و چرا برای فروشگاه ها مهم است؟

۱۳. از بین بردن فاصله میان بخش‌ها

بخش‌های کوچک کسب‌وکار خود را به یکدیگر متصل کنید تا نه‌تنها مشتری خود را بهتر بشناسید، بلکه اطلاعاتی که در هر بخش جمع‌آوری شده است را با دقت به‌کار ببرید. همچنین تلاش‌های صرف شده برای درخواست مجدد اطلاعاتی که قبلاً جمع‌آوری شده‌اند را هدایت کنید، تا به جای گوش دادن و یادگیری اطلاعات جدید، در نهایت درک شما نسبت به مشتری تقویت شود و تجربیات شخصی‌سازی شده‌تر را ارائه دهید.

بهبود تجربه مشتری، ازطریق نزدیک کردن بخش‌های شرکت به یکدیگر

۱۴. تبدیل به مشتری هوشمند

امروزه تمام صنایع و کسب‌وکارها درحال تجربه دگرگونی‌های نسبتا عظیمی هستند. شرکت‌ها و سازمان‌ها در حال تغییر و تحول دیجیتال هستند. بنابراین، استفاده از فناوری‌های روز دنیا، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا خود را جای مشتری بگذارند و به یک «مشتری هوشمند» تبدیل شوند.

برای مطالعه بیشتر:

از مرجوعی کالا در تجارت الکترونیک به نفع خود استفاده کنید!

سخن پایانی

حال که با میزان اهمیت تجربه مشتری در کسب‌وکار آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنیم هر تعداد از روش‌های عنوان‌شده را که می‌توانید در فروشگاه یا شرکت خود پیاده کنید.
یکی دیگر از جنبه‌های اهمیت به مشتری، جلب اعتماد اوست. سرویس ضمانت خرید سما، به‌راحتی این کار را برای شما می‌کند تا مخاطبانی که از اعتماد به شما واهمه دارند، با خیال راحت از فروشگاه شما خرید کنند. تیم پشتیبانی سما نیز در تمام مراحل خرید، کنار آن‌ها خواهد بود.
برای مطالعه بیشتر درباره این سرویس، به صفحه ضمانت خرید مراجعه کنید. همچنین اگر سوالی داشتید، می‌توانید با پشتیبانی سما با شماره ۰۲۱-۴۲۵۸۰۸۰۰ تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.