راز فروشگاه‌های موفق در افزایش فروش پس از تعطیلات

29

«چگونه می توانم در کسب‌وکار خود افزایش فروش پس از تعطیلات را تجربه کنم؟ چطور مشتریان را به فروشگاه خود بازگردانم؟»

سوال‌های بالای از قدیمی‌ترین پرسش‌های بی‌جواب فروشندگان محسوب می‌شود. افزایش فروش پس از تعطیلات، دغدغه‌ جدی فروشندگان است که با رشد صنعت تجارت الکترونیک در دنیای امروز و بیشتر شدن فروشگاه‌های اینترنتی، بسیار بیشتر از گذشته مورد توجه قرار می‌گیرد.

بسیاری از کسب‌وکارها، زمان و انرژی زیادی را صرف افزایش فروش در تعطیلات می‌کنند و قابل درک است که حفظ این شرایط در تمام طول سال، می‌تواند دشوار باشد. خبر خوب این است که مهم نیست فروشگاه شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، چراکه به‌راحتی می‌توان افزایش فروش پس از تعطیلات را انجام داد. برای انجام این کار نیازی به تکیه بر ترفندهای فروش قدیمی نیست و می‌توانید با روش‌هایی که در این مقاله معرفی می‌کنیم، به‌سادگی خریداران خود را به فروشگاه‌تان بازگردنید تا به شما وفادار بمانند. پس تا انتهای این متن، با ما همراه باشید.

استفاده از بازاریابی مجدد

اصطلاح «بازاریابی مجدد» به چه معناست؟ بازاریابی مجدد زمانی است که یک کسب‌وکار بخواهد مشتریان خود را برای مراجعه مجدد به کسب‌وکار خود تشویق کند. حال این کار چگونه به افزایش فروش پس از تعطیلات کمک می‌کند؟

افزایش فروش پس از تعطیلات با بازاریابی مجدد

در طول فرآیند بازاریابی مجدد، شما می‌خواهید که مشتریان‌تان، برند شما را به‌خاطر بسپارند تا زمانی‌که تصمیم به خرید می‌گیرند، نام تجاری شما در ذهن آن‌ها باشد. با بازاریابی مجدد، تبلیغات نمایشی شما در سایت‌ها و برنامه‌های دیگری که مخاطبان شما در آن‌جا وقت می‌گذرانند، نشان داده می‌شود. همچنین می‌توانید پیام‌هایی درباره ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول خود برای آن‌ها ارسال کنید یا یک کد تخفیف برای خریداران درنظر بگیرید تا میان صدها برند، شما را مدنظر قرار دهند و باعث افزایش فروش پس از تعطیلات شوند.

برای مطالعه بیشتر:

خرده فروشی سنتی در مقابل تجارت الکترونیک: تفاوت چیست؟

تکیه بر پیامک و ایمیل

احتمالاً در طول تعطیلات عید، تعداد زیادی شماره تماس یا آدرس ایمیل از مشتریان خود جمع‌آوری کرده‌اید. زمان شروع استفاده از آن‌ها، همین حالا است. برای افزایش فروش پس از تعطیلات، باید به‌سراغ مشتریان خود بروید و با آن‌ها درارتباط بمانید.

بسیاری از برندها، به خصوص کسب‌وکارهای مستقل، هنگام ارسال ایمیل یا پیامک خجالتی هستند. چراکه نمی‌خواهند پیام‌های زیادی ارسال کنند و مشتریان‌شان را آزرده کنند. ناراحت شدن مشتریان  باعث می‌شود تا آن‌ها راه‌های ارتباطی‌شان را با برند شما قطع کنند.

اما حقیقت این است که برای اکثر کسب‌وکارها، ۸۰ درصد درآمد از ۲۰ درصد مشتریان حاصل می‌شود. آن ۲۰ درصد نیز می‌خواهند از کسب‌وکار شما بشنوند و ببینند. از اینکه با پیامک یا ایمیل به‌سراغشان بروید و آن‌ها را در مورد محصولات جدید به‌روز کنید، نترسید. شاید برخی‌ها شما را بلاک کنند ولی مشتریان وفادار شما، مشتاقانه منتظر پیام‌هایتان هستند.

برای مطالعه بیشتر:

بازگشت کالا را در کسب و کار خود به راحتی کاهش دهید!

موج‌سواری در صفحات اجتماعی

پس از بازاریابی مجدد و ارسال پیام به مشتریان برای افزایش فروش پس از تعطیلات، اکنون زمان آن است که به رسانه‌های اجتماعی بروید.

استفاده از مزایای سوشال مدیا درراستای افزایش فروش پس از تعطیلات

فهرستی جامع از مناسبت‌ها و تعطیلات پیش‌رو برای خود ایجاد کنید و از آن برای ارتباط با مشتریان‌تان استفاده کنید. تلاش کنید تا مناسبت‌های مرتبط با فروشگاه یا محصولات خود را انتخاب کنید و به‌مناسبت آن رویداد، درباره ویژگی‌های کسب‌وکار خود صحبت کنید.

حتی اگر خریداران پس از تعطیلات زیاد خرج نکنند، مهم است که در صفحات رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین و تلگرام با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. این‌گونه وقتی آن‌ها آماده خرید شوند، فروشگاه شما همچنان در بالای ذهن آن‌ها خواهد بود.

برای مطالعه بیشتر:

۱۰ معیار آنالیز اینستاگرام که شما را به موفقیت میرساند!

سخن پایانی

با ۳ روش مهم و تاثیرگذار برای افزایش فروش پس از تعطیلات، در این مقاله آشنا شدیم اما این راه‌ها فقط بخشی از روش‌ها هستند. برای مثال یکی از کارهای دیگری که می‌تواند منجر به افزایش فروش پس از تعطیلات در فروشگاه شما شود، فعالسازی سرویس ضمانت خرید سما در وب‌سایت‌تان است.

سما (سامانه معاملات امن ایران) با ارائه این سرویس، علاوه‌بر راه‌اندازی درگاه امن بر روی فروشگاه شما، خرید مشتری‌هایتان را نیز ضمانت می‌کند تا درصورت ایجاد چالش، مشکل خود را با تیم پشتیبانی سما حل کنند.

برای ثبت درخواست و کسب اطلاعات بیشتر درباره این سرویس، به صفحه ضمانت خرید مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.