آشنایی با سرویس درگاه تضمین خرید سما

690

خرید اینترنتی از فروشگاه‌‌های کوچک اینستاگرامی گرفته تا کسب و کارهای بزرگ و شناخته شده به یک رفتار اقتصادی  تبدیل شده و روز به روز در حال افزایش است. ارسال رایگان محصولات، ضمانت کالا، پرداخت در محل و امکان مرجوع کردن  از جمله امکاناتی است که فروشندگان سعی می‌کنند با استفاده از آن‌ها تصمیم به خرید را برای کاربران آسان‌تر کنند. به این ترتیب رقابت در مزایایی که هریک از آن‌ها در اختیار مشتری قرار می‌دهند، می‌تواند عاملی برای افزایش فروش و به دنبال آن کسب درآمد باشد.

درگاه تضمین خرید یکی از خدمات سامانه معاملات امن ایران است. در این مطلب از مجله سما، قصد داریم این سرویس را به شما معرفی کنیم و کاربرد و مزایای استفاده از آن رابرای کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی توضیح دهیم. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که نحوه ضمانت خرید این درگاه به چه صورت است تا آخر این مقاله با ما باشید.

افزایش فروش اینترنتی از طریق درگاه تضمین خرید

درگاه تضمین خرید چیست؟

بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی و خدماتی از درگاه‌های پرداخت برای انتقال و دریافت منابع مالی استفاده می‌کنند؛ مانند وبسایت‌های خرید اینترنتی لوازم الکترونیکی و پوشاک و تمام فروشگاه‌های اینترنتی که یک کالای استاندارد را ارائه می‌دهند. با این تفاوت که مسئولیت درگاه‌های پرداخت متداول محدود است و پس از پرداخت موفق تراکنش به پایان می‌رسد. بنابراین در صورتی که فروشنده به تعهد خود عمل نکند، خریدار باید از طریق مراجع ذی‌ربط مشکل خود را پیگیری کند که مستلزم صرف انرژی و زمان زیادی است.

استفاده از درگاه تضمین خرید بسیاری از مشکلات احتمالی را حل می‌کند. به عنوان مثال تصور کنید قصد خرید از فروشگاهی را دارید که آن را به طور کامل نمی‌شناسید و برای خرید مردد هستید. در هنگام پرداخت نهایی، با درگاه تضمین خرید  آشنا می‌شوید که مزایای بیشتری نسبت به درگاه‌های معمول ارائه می‌کند. به این معنی که شما می‌توانید با پرداخت مبلغ اندکی کارمزد، خرید خود را به صورت امن و با اطمینان بیشتری انجام دهید. به عنوان مثال اگر کالای خریداری شده تحویل داده نشود یا کالای دریافت شده با کالای معرفی شده تفاوت داشته باشد، شما می‌توانید از طریق این سرویس مشکلات احتمالی را پیگیری کنید و با سرعت عمل بیشتری، مبلغ پرداختی خود را از طریق درگاه تضمین خرید پس بگیرید.

این امر باعث می‌شود که خریداران بیشتر به خرید از وب‌سایت‌های آنلاین اعتماد کنند و در نتیجه باعث افزایش فروش برای فروشندگان و کسب و کارها شود.

استفاده از درگاه تضمین خرید برای فروشندگان چه مزیتی دارد؟

استفاده از درگاه تضمین خرید به عنوان یک راه‌حل امنیتی برای معاملات اینترنتی بسیار پراهمیت است، زیرا در بسیاری از موارد امکان برگشت پول و یا انجام تغییرات پس از خرید به سادگی وجود ندارد و معاملات بدون تضمین ممکن است با مشکلات و سوءاستفاده‌هایی همراه باشد. استفاده از این سرویس برای فروشندگان و صاحبان کسب و کارها مزیت‌های زیادی دارد. در زیر به برخی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

۱) افزایش فروش و جلب اعتماد مشتری

مهم‌ترین مزیت استفاده از درگاه تضمین خرید جلب اعتماد مشتریان است. با وجود درگاه تضمین خرید، خریداران مطمئن خواهند شد که پول آن‌ها در صورت عدم تحویل کالا یا خدمات به حساب فروشنده منتقل نمی‌شود و به حساب آن‌ها باز می‌گردد. این مسئله باعث افزایش اعتماد و رضایت خریداران از خرید در فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود.

۲) ارائه پشتیبانی بهتر به مشتریان

از آنجا که درگاه تضمین خرید به عنوان یک واسطه بین فروشنده و خریدار عمل می‌کند، فروشندگان می‌توانند به مشتریان خود پشتیبانی بهتری ارائه دهند و مشکلات را در سریع‌ترین زمان ممکن حل کنند.

۳) رفع نگرانی از تقلب

خریداران با انتخاب این درگاه می‌توانند نگرانی‌های خود در مورد تقلب در معاملات را کاهش و با اطمینان خرید خود را انجام دهند.

۴) کاهش هزینه‌های عملیاتی

 با استفاده از درگاه تضمین خرید، فروشندگان می‌توانند بر روی توسعه کسب و کار خود تمرکز کنند و فرایندهای عملیاتی نظیر لجستیک، بازرسی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش را واگذار کنند.  

از مرجوعی کالا در تجارت الکترونیک به نفع خود استفاده کنید!

استفاده از درگاه تضمین خرید برای خریداران چه مزیتی دارد؟

  • خریداران با این سرویس می‌توانند  از پوشش ۱۰ روزه ضمانت بازگشت کالا و انصراف از خرید استفاده کنند.
  • اعلام مشکل مانند معیوب بودن کالا از طریق لینک ارسال شده یا تماس با پشتیبانی به آسانی امکان پذیر است.
  • در صورت عدم تطابق یا معیوب بودن بودن کالا می‌توانید آن را مرجوع کنید.
  • بازگشت وجه با سرعت بیشتری نسبت به فروشگاه‌های دیگر انجام می‌شود.
  • فرایند تحویل کالای معیوب و مرجوع‌ کردن آن تسهیل می‌شود.
  • تجربه خرید امن و ایجاد اطمینان  خاطر در خرید را ممکن می‌سازد.
مزیت استفاده از درگاه تضمین خرید برای خریداران

درگاه تضمین خرید سما برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

درگاه تضمین خرید برای انواع محصولات فیزیکی که در فضای آنلاین معامله می‌شوند، قابل استفاده است و یک بستر قابل اعتماد هم برای فروشندگان و هم خریداران فراهم می‌کند. اگر شما صاحب فروشگاهی  هستید که کالاهای خود را به قیمت به روز  ارائه می‌دهد، قابل تحویل به خریدار است  و معامله آن از نظر قانونی بلامانع است، می‌توانید از درگاه تضمین خرید استفاده کنید. با این حال باید این موضوع را در نظر داشته باشید که وبسایت شما باید از درگاه پرداخت اینترنتی برای دریافت وجه از مشتری استفاده کند و از  لحاظ فنی، قابلیت پیاده سازی این درگاه را داشته باشد.

سامانه امن معاملات ایران، ارائه‌دهنده سرویس‌های مبتنی بر خرید امن اینترنتی است و به کمک این بستر، راه‌حلی به تمام کسب‌وکارها ارائه می‌دهد تا بتوانند اعتماد مشتریان را جلب کنند و فروش خود را افزایش دهند. برای آن‌که بتوانید با شرایط این سامانه آشنا شوید و اطلاعات بیشتری به‌دست آورید می‌توانید به صفحه  درگاه تضمین خرید مراجعه یا  بر روی پرسش‌های پرتکرار کلیک کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.