با ۱۳ ترند بازاریابی اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ رشد کنید!

528

اگر از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنید یا به آن فکر می‌کنید، باید از آخرین ترندهای بازاریابی اینستاگرام مطلع باشید. از آنجایی‌که اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین پلتفرم‌ها در میان شبکه‌های اجتماعی است، ممکن است صدای شما در میان کاربران زیاد آن، به‌آسانی شنیده نشود. به همین دلیل در این مطلب از بلاگ سما درباره ترندهای بازاریابی در اینستاگرام صحبت کرده‌ایم تا بتوانید یک استراتژی بازاریابی موثر در اینستاگرام بسازید و محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که برای دنبال‌کنندگان شما جذاب باشد. درنتیجه می‌توانید فالوورهای بیشتری به دست آورید، تعامل را افزایش دهید و از طریق این پلتفرم درآمد بیشتری کسب کنید.

ترندهای بازاریابی در اینستاگرام

۱۳ ترند بازاریابی اینستاگرام که باید بدانید!

اینستاگرام بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و بیش از ۵۰۰ میلیون نفر به‌صورت روزانه این پلتفرم را بررسی می‌کنند. علاوه‌بر این، ۹۰٪ از کاربران فعال اینستاگرام از این پلتفرم برای اهداف تجاری و ایجاد یک کسب‌وکار استفاده می‌کنند. به همین دلیل به عنوان یک پایگاه کاربری بزرگ، ممکن است صدای شما به‌آسانی شنیده نشود.

به کمک ترفندهای بازاریابی در اینستاگرام که در این مطلب آورده شده‌است، می‌توانید یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ موثر بسازید و محتوای باکیفیتی ایجاد کنید که برای دنبال‌کنندگان شما جذاب باشد. در ادامه ۱۳ ترند یا روند بازاریابی اینستاگرام را بررسی می‌کنیم که می‌توانید از آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنید.

۱. محتوا (هنوز) پادشاه است!

تقریباً هر سال، به این مسئله تاکید می‌کنیم که چگونه محتوا در پیشرفت بازاریابی اینستاگرام، نقش مهمی ایفا می‌کند. بنابراین، جای تعجبی نیست که در سال ۲۰۲۳ نیز محتوا همچنان مهم‌ترین چیزی است که هنگام برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود باید در نظر بگیرید.

چندین ابزار بازاریابی محتوا وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا محتواهای عالی اینستاگرامی تولید کنید، اما زیاد روی ارزش تولید آن حساسیت به‌خرج ندهید؛ زیرا در چند سال گذشته، ما شاهد بودیم که اینفلوئنسرها و برندهای اینستاگرام به سمت محتوای فیلترنشده و معتبر گرایش داشته‌اند و این روند کماکان ادامه خواهد داشت. البته، این بدان معنا نیست که شما فقط می‌توانید هر چیز قدیمی را به اشتراک بگذارید.

در حالی‌که تعداد محتواهای بی‌پرده و بدون فیلتر در حال افزایش است؛ شما هنوز باید محتوایی تولید کنید که چشم‌نواز باشد و داستانی را روایت کند. کاربران اینستاگرام در تشخیص واقعی و معتبر بودن محتوایی که می‌بینند، توانایی بیشتری پیدا کرده‌اند که این مسئله تا حد زیادی به لطف اکانت‌هایی مانند Humans of New York و اینفلوئنسرهایی است که به‌جای آن‌که از مطالب انتشار شده در صفحه اینستاگرامی برای نشان دادن موفقیت‌های خود استفاده کنند؛ شکست‌های خود را نیز به اشتراک می‌گذارند.

در نهایت، نیازی به یادآوری وجود ندارد که محتوای با کیفیت بالا مهم است؛ مانند این است که به کسی که در بخش خدمات مشتری کار می‌کند، یادآوری کنید که باید دوستانه و محترمانه رفتار کند. اگر از اینستاگرام یا هر پلتفرم اجتماعی دیگری ارائه محتوا استفاده می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که تک تک پست‌ها باکیفیت هستند. اگرچه، همانطور که گفته شد، کیفیت نباید با کمال اشتباه گرفته شود؛ در حقیقت محتوای معتبری که خود واقعی شما را نشان می‌دهد نیز می‌تواند پست‌ باکیفیتی باشد.

۲. استفاده از Reels افزایش خواهد یافت!

قابلیت Instagram Reels، که در رقابت با تیک‌تاک ایجاد شد، به کاربران این امکان را می‌دهد تا انواع محتوای ویدیویی کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای را ایجاد کرده و ویرایش نمایند. این یک ویژگی جدید نیست، اما می‌توانید انتظار داشته باشید که در سال ۲۰۲۳ محتواهای Reels بیشتری ببینید.

چیزی که این قابلیت را بسیار محبوب می‌کند، این است که یک گزینه‌ عالی برای استفاده از محتواهای سبک تیک‌تاک، ترندها و چالش‌ها است، بدون آن‌که نیاز داشته باشید برای تولید آن‌ها به یک پلتفرم دیگر بروید و مجبور شوید در آن پلتفرم جدید نیز مخاطب جذب کنید.

برندها می‌توانند به روش‌های مختلفی از ریلزهای اینستاگرام در استراتژی بازاریابی اینستاگرامی خود استفاده کنند. برای تازه‌کارها، بهتر است که حتی اگر قصد ایجاد محتوا در تیک‌تاک را ندارند، نسبت به آن‌چه در این پلتفرم اتفاق می‌افتد به‌روز باشند؛ در نتیجه می‌توانید یکی از اولین تولیدکننده‌های محتوایی باشید که این ترندها را در ریلز اینستاگرام ارائه می‌دهد.

ساده‌تر کردن شروع استفاده از ریلزهای اینستاگرامی از طریق تولید انواع محتوای اطلاع‌رسانی نیز مفید است؛ یعنی در مورد چیزهایی که از قبل در مورد آن‌ها آگاهی دارید، محتوا تولید کنید و آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

۳. کار با اینفلوئنسرهای مرتبط، موثرترین راهکار خواهد بود!

اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۳ همچنان موثر خواهد بود. با ادامه‌ داشتن ترندها به سمت تولید محتوای معتبر و بدون فیلتر در آینده، برندها باید با اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه خود، همکاری کنند.

یک کاربر عادی اینستاگرام به دنبال برقراری ارتباط با افراد واقعی است که زندگی آن‌ها شبیه به زندگی خود اوست؛ نه افراد مشهور.

هنگامی که برای تبلیغ برند خود به دنبال یک اینفلوئنسر اینستاگرام هستید، همه انواع اینفلوئنسرها را در نظر بگیرید. به‌صورت فزاینده‌ای از نانو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرها استفاده می‌شود که به دلیل نزدیکی ارتباط آن‌ها با مخاطبانشان است. با وجودآن‌که ممکن است آن‌ها تنها چندهزار دنبال‌کننده داشته باشند، این اینفلوئنسرها اغلب تعامل بهتری دارند، فقط به این دلیل که برای آن‌ها آسان‌تر است که با چندهزار نفر ارتباط داشته باشند تا اینکه با صدها هزار نفر در ارتباط باشند.

علاوه‌بر این، با کار با نانو اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرهای مرتبط با برند خود، می‌توانید از بودجه بازاریابی اینستاگرام خود بیشترین استفاده را ببرید و آن را بین منابع بیشتری تقسیم کنید. زیرا معمولاً این اینفلوئنسرها هزینه کمتری دریافت می‌کنند؛ در نتیجه، این شرایط واقعا یک شرایط برد-برد است.

۴. محتوای Live بیشتر، به ویژه خرید Live داشته باشید!

استفاده از لایو اینستاگرام در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. چیزی که Instagram Live را به ابزاری محبوب و موثر تبدیل می‌کند، این است که به شما این امکان را می‌دهد که در همان لحظه با بینندگان تعامل داشته باشید و در نهایت یک ارتباط عمیق‌تر ایجاد کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که از داستان‌سرایی استفاده کنید که کمک می‌کند برند شما وجهه انسانی‌تر و واقعی‌تری داشته باشد.

برای آن‌که از قابلیت لایو اینستاگرام در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ استفاده کنید، راه‌های زیادی وجود دارد، برای مثال از به‌روزرسانی‌های محصول جدید گرفته تا اعلام برند و همچنین رویدادهای زنده. در برخی موارد، می‌توانید به راحتی از دستگاه تلفن همراه خود استفاده کنید؛ زیرا یک فیلم خام و زنده گرفته شده با گوشی هوشمند شما می‌تواند معتبرتر باشد.

هنگامی که از این پلتفرم برای کسب‌وکار استفاده می‌کنید، لایو اینستاگرامی می‌تواند در مرحله بررسی و کشف محصولات، به افزایش فروش کمک کند. در نتیجه روشی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد تا بتوانند همه جوانب و ویژگی‌های محصولات جدید را بررسی کنند، شرایطی که توسط فروشگاه‌های آنلاین ایجاد نمی‌شود و همین موضوع نشان از اهمیت پخش زنده خرید در بازاریابی اینستاگرام دارد.

بر اساس یک نظرسنجی، پس از فیس بوک، اینستاگرام محبوب‌ترین پلتفرم رسانه اجتماعی برای پخش زنده خرید کردن در بین کاربران اینترنت بوده است. با وجود آن‌که ممکن است تیک‌تاک از نظر رقابتی، در بسیاری از موارد هم‌پای اینستاگرام باشد، اما پخش زنده اینستاگرام، دو برابر بیشتر از تیک‌تاک محبوبیت داشت.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ اعلان‌های بزرگی را در مورد پخش زنده خرید در اینستاگرام مشاهده کنید.

۵. افزایش خرید درون برنامه‌!

یک واقعیت این است که مشتریان و مصرف‌کنندگان، به طور فزاینده‌ای برای خرید نیازهای خود از لباس گرفته تا غذا و ماشین به اینترنت روی آورده‌اند و این موضوع، دیگر تنها در اختیار وب‌سایت‌های تجاری رسمی نیست.

این روزها تجارت در شبکه‌های اجتماعی نیز در حال افزایش است. بر اساس آمارهای تجارت شبکه‌های اجتماعی، پیش‌بینی شده‌ است که فروش تجارت شبکه‌های اجتماعی در جهان تا سال ۲۰۲۳ به بیش از ۱ تریلیون دلار برسد.

حتی اگر نمی‌خواهید پخش زنده خرید کردن را امتحان کنید (به هر حال، برای همه برندها ممکن است مناسب و امکان‌پذیر نباشد)، از Shoppable Posts (پست‌های قابل خرید) استفاده کنید که یکی از عوامل تاثیرگذار در بازاریابی اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ است.

در اپلیکیشن موبایل اینستاگرام، پست‌های قابل خرید در بخش Feed صفحه شما همراه با یک کیف خرید کوچک در گوشه پایین سمت چپ، نشان داده می‌شوند و می‌توانید برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره محصولات، روی آن محصول ضربه بزنید. اینستاگرام یک بخش خرید نیز دارد، بنابراین اگر به فروش در اینستاگرام علاقه دارید، اکنون زمان شروع است.

درباره فیشینگ اینستاگرام بخوانید تا از وقوع آن جلوگیری کنید!

۶. تمرکز بیشتری روی ویدیو خواهد بود!

در کنار افزایش تولید محتوای لایو اینستاگرام و ریلز اینستاگرام، در سال ۲۰۲۳ به محتوای ویدیوی اینستاگرام نیز همچنان توجه داشته باشید. با تشویق اینستاگرام از سوی متا برای استفاده بیشتر از ویدیو تا بتواند با تیک‌تاک رقابت کند، محتوای ویدیویی همچنان به اهمیت خود باقی است و در بازاریابی اینستاگرام نقش دارد.

Instagram Video، پلتفرم ویدیویی اینستاگرام است که شامل ویدیوهای IGTV و ویدئوهای Feed می‌شود. از سال ۲۰۱۸، برای مدتی، IGTV تشویق اینستاگرام برای تولید محتواهای ویدئویی طولانی بود. با این‌حال، IGTV هرگز نتوانست اهمیت Youtube را کاهش دهد و در اواخر سال ۲۰۲۱ اینستاگرام IGTV را به‌عنوان بخش “ویدیو اینستاگرام” تغییر نام داد و آن را با ویدئوهایی که مردم در Feed معمولی اینستاگرام خود به اشتراک می‌گذارند، ادغام کرد.

با بخش Instagram Video، تولیدکنندگان محتوا، این انتخاب را دارند که از ابزارهای نرم‌افزاری ویرایش ویدیو برای بهبود و جذاب‌تر کردن محتوای ویدیویی خود استفاده کنند. اگرچه، همانطور که قبلاً در این مقاله اشاره کردیم، کاربران به دنبال وجهه‌ی واقعی‌تری از اینفلوئنسرها و برندها هستند، بنابراین احتمالاً شما نیز ترجیح بدهید که ویدئوهایی را انتخاب کنید که ترکیبی از ویدیوهای صادقانه و واقعی و آن‌هایی باشد که ظاهر بهبودیافته‌تر و حرفه‌ای تولیدشده‌تری دارند.

۷. به توصیه‌های محتوای هوش مصنوعی زمان بیشتری داده خواهد شد!

تفاوتی ندارد که به این موضوع علاقه داشته باشید یا از آن متنفر باشید، در هر حال، اینستاگرام توصیه‌های محتوای هوش مصنوعی را نادیده نمی‌گیرد. مشابه فیسبوک، پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده نیز اینستاگرام به استفاده از هوش مصنوعی ادامه دهد تا بداند چگونه می‌تواند به افزایش تعامل کاربران کمک کند.

با این حال، تاکنون، استقبال از این روش، چندان جالب نبوده است. پس از اینکه پلتفرم اینستاگرام شکایات زیادی دریافت کرد (از جمله مواردی مانند کایلی جنر که دادخواستی را آغاز کرد تحت عنوان “اینستاگرام را دوباره اینستاگرام کنید”)، در جولای ۲۰۲۲ اعلام کرد که تعداد پست‌های توصیه‌شده توسط هوش مصنوعی را که کاربران در فیدهای خود مشاهده می‌کنند، کاهش می‌دهد. با این‌حال، مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) این پست را قرار داد که آن‌ها انتظار داشتند که تعداد محتوای توصیه شده توسط هوش مصنوعی آن‌ها تا پایان سال ۲۰۲۳، دو برابر شود و از ۱۵٪ به ۳۰٪ برسد.

مشکل اصلی توصیه‌های محتوای هوش مصنوعی این است که کاربران می‌خواهند محتواهای جدید بیشتری را از دوستان خود ببینند، به جای آن‌که محتوای تصادفیِ پروفایل‌هایی را مشاهده کنند که حتی آن‌ها را دنبال نمی‌کنند. آدام موسری (Adam Mosseri)، مدیر اینستاگرام، توضیح داد که این تغییرات بر اساس ترندهای استفاده‌شده است. به همین دلیل، این پلتفرم همچنان به استفاده از آن‌ها ادامه خواهد داد زیرا می‌خواهد که با علایق کاربران خود مطابقت داشته باشد.

اگر شما گیج هستید، این مسئله برای ما هم صادق است. بنابراین، تنها زمان نشان خواهد داد که چه میزان از محتوای توصیه‌شده توسط هوش مصنوعی را در آینده شاهد خواهیم بود، اما آن‌طور که در حال حاضر مشخص است، اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ نیز به استفاده از آن ادامه خواهد داد، پس آن را در بازاریابی اینستاگرام خود جدی بگیرید.

۸. شیوه‌های تبلیغاتی باید تغییر کند!

صنعت تبلیغات به طور قابل توجهی تحت تاثیر راه اندازی iOS 14 قرار گرفته است. اگر نتوانسته‌اید خط مشی شفافیت ردیابی اپلیکیشن اپل (Apple’s App Tracking Transparency policy) در سال ۲۰۲۲ را متوجه شوید، در اینجا ایده‌هایی توسط WebFX، یکی از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ پیشرو در ایالات متحده، به اشتراک گذاشته شده‌است:

  • رویکرد تهاجمی‌تری را در نظر بگیرید، اما به یاد داشته باشید که سازگار باشید.
  • به تبلیغات خود بین دو تا چهار هفته زمان اضافی بدهید تا بتوانید عملکرد آن‌ها را بهتر ارزیابی کنید.
  • بازگشت به شیوه‌های سنتی بهترین تبلیغات مانند برجسته کردن مزایا به جای ویژگی‌ها.
بازاریابی اینستاگرامی

۹. اطلاعات غلط، قابل تحمل نخواهد بود!

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در چند سال گذشته فعالانه‌تر تلاش کرده‌اند تا انتشار اطلاعات نادرست را کاهش دهند. با وجود آن‌که ممکن است این یک تغییر کاملاً جدید در رفتار نباشد، برندها و بازاریابان می‌توانند انتظار داشته باشند که جلوگیری از انتشار محتوای گمراه کننده یا فریبنده از طریق اینستاگرام، اولویت‌ مهم‌تری خواهد شد.

اگر نیاز به تغییر شیوه‌های عملکردی خود دارید، این کار را انجام دهید. اگر مطمئن نیستید که در ارائه اطلاعات غلط مقصر هستید یا خیر، وقت آن رسیده که کمی درون‌نگری داشته باشید.

به طور خلاصه، در بازاریابی اینستاگرام، مسئولیت‌پذیری برند فقط حیاتی‌تر می‌شود. کاربران رسانه‌های اجتماعی، هرچه بیشتر از برندهای خود در شبکه‌های اجتماعی انتظار رفتار مناسب دارند. کاربران هیچ مشکلی با توبیخ کردن برندهایی که (قبلاً در رسانه‌های اجتماعی دوست داشتند) در فضای باز ندارند.

با پیشروی و فعالیت رسانه‌های اجتماعی، اطمینان حاصل کنید که درباره نقطه‌نظر خود در مورد موضوعات مختلف اجتماعی، به وضوح و با درایت صحبت می‌کنید؛ و هنگام انجام این کار (یا بهتر است بگوییم از قبل)، اطمینان حاصل کنید که شیوه‌های عملی کار خود را ارزیابی می‌کنید. کاربران علاوه‌بر اینکه می‌خواهند برندهایشان معتبرتر باشد، همچنین انتظار شفافیت و صداقت بیشتری نیز دارند.

روش‌های اعتمادسازی در اینستاگرام را بدانید!

یکی از مهم‌ترین نکاتی که یک فروشگاه آنلاین و مخاطبان آن باید به آن توجه داشته باشند، اطلاعاتی است که برای معامله و خرید دریافت می‌کنند و یا در اختیار طرف دیگر قرار می‌دهند. به دلیل امکان ارائه اطلاعات نادرست از سمت فروشنده و یا مشتریان است که شیوه‌های پرداخت امن در وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های رسانه‌های اجتماعی اهمیت بالایی پیدا کرده‌اند.

۱۰. نشان دادن تنوع، باعث جلب توجه بیشتر به سمت شما خواهد شد!

در تکمیل نکته قبلی درباره مسئولیت‌پذیری، تنوع و فراگیری برند نیز در سال ۲۰۲۳ مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت. مطمئن شوید که با گروه‌های اقلیت منصفانه رفتار می‌کنید و تنها به گروه مخاطب هدف خود توجه ندارید، بلکه با کارکنان خود نیز به خوبی رفتار می‌کنید.

یک محتوای فراگیر تولید کنید و اطمینان حاصل نمایید که تمام افراد در آن در نظر گرفته‌ شده‌اند. این مسئله هم برای تصاویر و هم برای پیام متنی شما صدق می‌کند.

۱۱. میم مارکتینگ افزایش خواهد یافت!

میم‌ها (memes) جدید نیستند، اما چیزی که در سال ۲۰۲۳ جدید خواهد بود، این است که به چه میزان در بازاریابی اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. نیل شافر (Neal Schaffer) در وبلاگ خود پیش‌بینی می‌کند که میم‌ها بیشتر به عنوان یک ابزار بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با وجود آن‌که ممکن است جامعه، به سرعت به رسانه‌های اجتماعی برای موضوعات جدی مانند فراگیربودن، تنوع، دستمزد و غیره متوسل شود، اما هنوز از خنده لذت می‌برند. میم‌ها نه‌تنها می‌توانند به سرعت سبب خنده شوند، بلکه می‌توانند برای تفسیر موقعیت‌های فعلی در قالب طنز نیز استفاده شوند. به عبارت دیگر، چنانچه به درستی از آن‌ها استفاده شود، می‌توانند بسیار کارآمد باشند.

با ترفندهای افزایش فروش اینستاگرامی آشنا شوید!

۱۲. به تعاملات اولویت دهید!

تفاوتی ندارد که استفاده از استیکرهای اینستاگرام برای واکنش به Reels باشد یا به اشتراک گذاشتن یک جلسه پرسش و پاسخ یا حتی تایپ کردن یک پاسخ واقعی؛ برندها اگر بخواهند از نظر مخاطبان هدف و همچنین الگوریتم مفید و کارآمد باقی بمانند، باید سبب افزایش تعامل شوند.. آن برندهایی که ارتباط دو طرفه موفقی را ایجاد و حفظ کنند، از آن بهره خواهند برد و در بازاریابی اینستاگرام آن‌ها تاثیر خواهد داشت.

یکی دیگر از روش‌هایی که برندها به کمک آن تعامل را تقویت می‌کنند، استفاده بیشتر از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. باوجود آن‌که گفته می‌شود، جایگزین محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها (IGC) نخواهد شد؛ اما در آینده، تعادل بهتری بین این دو ایجاد خواهد شد.

۱۳. ادغام بیشتری رخ خواهد داد!

اگر در اینستاگرام، کسب‌وکار ندارید و Creator یا تولیدکننده محتوا هستید و هیچ‌یک از این ترندهای پیش‌بینی‌‌شده، شما را در مورد سال جدید هیجان‌زده نکرده است، این مورد شما را به وجد می‌آورد. در سال ۲۰۲۳، می‌توانید منتظر باشید که اینستاگرام اشکال جدیدی از تولید محتوا را معرفی کند. متا بسیار مشتاق است که کاربران را بیشتر در مورد واقعیت مجازی هیجان زده کند.

Social Media Today پیش‌بینی می‌کند که متا به‌جای روی آوردن به تیم مهندسی داخلی خود، با همکاری سازندگان خارجی بر روی اینستاگرام کار خواهد کرد تا هنرمندان دیجیتال را به کار بگیرد و آن‌ها را به وجد آورد. برخی از ابزارهایی که Social Media Today پیش‌بینی می‌کند، GIF‌های تولید شده از عکس‌های زنده در اینستاگرام، پست‌های واقعیت افزوده و سه‌بعدی و ادغام ابزارهای ایجاد سه‌بعدی از پلتفرم Spark AR هستند.

به کمک استراژی‌ اینستاگرام مارکتینگ ، برند خود را رشد دهید!

با وجودآن‌که توجه به ترندهای جدید بازاریابی اینستاگرام اهمیت بالایی دارد، اما همان‌طور که در متن گفته‌شد، ممکن است اطلاعات نادرستی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد که این موضوع به‌ویژه برای فروشگاه‌هایی که در این رسانه اجتماعی فعال هستند اهمیت دارد.

به همین دلیل برای آن‌که بتوانید در کنار استفاده از این ترندهای بازاریابی اینستاگرام، مخاطبان خود را در انواع پلتفرم‌ها همچون شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود حفظ کنید و در عین حال، اعتماد آن‌ها را جلب نمایید؛ باید از روش‌های پرداخت امن استفاده کنید تا نه‌تنها مشتریان، بلکه صاحبان برند و فروشگاه نیز در معاملات خود اطمینان خاطر داشته باشند. برای آشنایی با این روش‌های پرداخت و روش استفاده از آن‌ها بر روی سما کلیک کنید تا به وب‌سایت سامانه امن معاملات ایران هدایت شوید.

منبع: ۱۳ Instagram Marketing Trends for 2023 You Need to Watch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.