۱۵ روش برای اینستاگرام مارکتینگ کسب‌وکارهای کوچک!

404

این روزها، بسیاری از کسب وکارها از اینستاگرام، پلتفرمی با بیش از یک میلیارد کاربر، برای بازاریابی محصولات، خدمات و برند خود استفاده می‌کنند. استفاده از اینستاگرام مارکتینگ برای مشاغل کوچک ضروری شده‌است، زیرا ویژگی‌های فراوانی برای تعامل با مخاطبان دارد. به همین دلیل تیم شما باید یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ داشته باشد تا بتوانید از قدرت این پلتفرم استفاده کنید. برای آشنایی با استراتژی‌های این مسیر این مطلب از بلاگ سما را تا انتها بخوانید.

استراتژی و روش های بازاریابی اینستاگرام

چرا کسب‌وکارهای کوچک باید از بازاریابی اینستاگرام استفاده کنند؟!

در دنیایی که دیجیتال حرف اول را می‌زند، اینستاگرام یکی از اولین پلتفرم‌هایی است که مردم به آن مراجعه می‌کنند تا با یک کسب‌وکار کوچک آشنا شوند. امروزه ۹۰٪ از مردم حداقل صفحه یک کسب‌و‌کار را در اینستاگرام دنبال می‌کنند و از هر ۲ نفر، ۱ نفر از اینستاگرام استفاده می‌کند تا برندها، محصولات و خدمات جدید را پیدا کند.

همین نکته‌ای که گفته شد، نشان می‌دهد که اهمیت اینستاگرام مارکتینگ چیست؛ پس شما نیز به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، باید از اینستاگرام استفاده کنید تا کسب‌و‌کار خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید و سبب شوید که مخاطبان به برند شما اعتماد کنند و مشتریان وفادار شوند.

برای آن‌که با روش‌های اعتمادسازی در اینستاگرام آشنا شوید کلیک کنید!

اما بدون داشتن یک استراتژی بازاریابی اثربخش در اینستاگرام، ممکن است همواره برای رشد مخاطبان خود، ارسال محتوا به‌صورت مداوم یا ایجاد تعامل با مخاطبان، دغدغه داشته باشید. اگر این شرایط، برای شما نیز آشناست، نگران نباشید چون تنها شما به این مشکلات گرفتار نیستید. بیش از ۹۰٪ از مشاغل کوچک با این چالش‌های رایج رسانه‌های اجتماعی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

خبر خوب این است که حتی اگر بودجه کمی دارید، منابع شما محدود است یا یک تیم تک‌نفره دارید، چند استراتژی اینستاگرام مارکتینگ وجود دارد که کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از آن‌ها برای رشد در این پلتفرم استفاده کنند. در ادامه مطلب این استراتژی‌ها را توضیح داده‌ایم.

آموزش صفر تا صد اینستاگرام مارکتینگ تنها در ۱۵ قدم

مواردی که در ادامه این مطلب آمده است، با وجود سادگی، کمک بسیار زیادی می‌کند تا کسب‌وکارهای کوچک بتوانند با سرعت بیشتری، در اینستاگرام رشد کنند.

با یک هدف مشخص شروع کنید!

اینستاگرام یک ابزار قدرتمند برای کسب‌وکارهای کوچک است و به همین دلیل، برای اینکه بیشترین بهره را از اینستاگرام مارکتینگ خود ببرید، باید یک هدف مشخص داشته باشید.

موارد زیر، چندین نمونه از اهدافی هستند که می‌توانید برای بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام داشته باشید:

  • افزایش فروش
  • ایجاد ترافیک برای وب‌سایت
  • ایجاد آگاهی درباره برند
  • بهبود تعامل با مخاطبان و مشتریان

پس از تعیین هدف خود، می‌توانید با توجه به هدفی که دارید، تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی قرار دهید، چه افرادی مخاطبان هدف شما هستند و چه نوع پیام‌های عمومی را در صفحه خود منتقل می‌کنید.

کلیک کنید تا یاد بگیرید که تنها در ۵ قدم تولید محتوا کنید!

اولین اصول در ایجاد پروفایل اینستاگرام را رعایت کند!

چند فاکتور اساسی که برای تولید پروفایل تجاری اینستاگرام وجود دارد شامل عکس پروفایل، نام کسب‌وکار و دسته‌بندی کسب‌و‌کار شماست. همچنین باید اطلاعات تماس همچون شماره تلفن، ایمیل و آدرس باشد نیز در صفحه خود داشته باشید.

نکته مهم دیگر، این است که نام کاربری شما جستجوپسند باشد تا مخاطبان بتوانند به راحتی کسب‌وکار شما را پیدا کنند.

تصویر پروفایل شما نیز باید مانند لوگوی شما، قابل تشخیص باشد تا دنبال‌کنندگان جدید، بتوانند تصویر کوچک برند شما را در حین جستجو و حرکت بین صفحات مختلف، به‌سرعت تشخیص دهند.

بیو پروفایل خود را بهبود دهید!

بخش بیوگرافی اینستاگرام شما اولین چیزی است که افراد هنگام بازدید از صفحه شما می‌بینند؛ پس اهمیت آن را مانند صفحه اصلی وب سایت خود در نظر بگیرید.

‌اگر فقط چند ثانیه فرصت داشته باشید تا توجه بازدیدکننده را به خود جلب کنید، چه فاکتورها و مشخصاتی را دوست دارید که از شما در خاطر آن‌ها باقی بماند؟! می‌توانید شعار شرکت خود را وارد کنید یا در حد یک یا دو جمله خلاصه نوع محتوایی را که دیگران با فالو کردن شما می‌توانند ببینند، بنویسید.

با لینکی که در بیو می‌گذارید، مشتری جذب کنید

اگر یکی از اهداف اینستاگرام مارکتینگ شما این است که ترافیک بیشتری را به وب‌سایت کسب و کار خود هدایت کنید، پس کمی وقت بیشتری را  اختصاص دهید تا لینک بیو خود را بهینه‌سازی کنید.

در اینستاگرام نمی‌توانید لینک‌های قابل کلیک را در کپشن‌ پست‌ها قرار دهید، بنابراین لینکی که در بیو قرار می‌دهید، همان چیزی است که کاربران روی آن کلیک می‌کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد برند شما کسب کنند و یا محصولات شما را بخرند.

میزبان پست‌های تعاملی باشید

اگر می‌خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید، راه آن هدیه دادن است.

طبق یک مطالعه، هدیه دادن به اکانت‌های اینستاگرام کمک می‌کنند تا تنها در سه ماه ۷۰٪ سریع‌تر رشد کنند. هدایای اینستاگرامی سبب افزایش آگاهی از برند می‌شوند، تعامل ارگانیک را افزایش می‌دهد و افراد بیشتری را تشویق می‌کنند تا با لایک‌، کامنت گذاشتن و اشتراک‌گذاری‌ پست برای افزایش شانس برنده شدن، به پروفایل شما سر بزنند.

برای ایجاد تعامل بیشتر برای هدیه خود، می‌توانید با یک برند دیگر همکاری کنید که سبب می‌شود، مخاطبانی که محتوای شما را می‌بینند یا برای اولین بار با برند شما روبه‌رو می‌شوند، دو برابر شود.

برای پست‌های خود برچسب مکان جغرافیایی بگذارید

اگر مکان فیزیکی برای کسب‌وکار کوچک خود دارید، حتماً یک برچسب جغرافیایی تولید کنید تا بتوانید آن را در پست‌های اینستاگرام خود قرار دهید. یک برچسب جغرافیایی، موقعیت مکانی شما را نشان می‌دهد تا کاربران بتوانند به‌صورت دقیق محل شما را پیدا کنند.

علاوه‌بر این، اینستاگرام پست‌هایی را که از یک برچسب جغرافیایی خاص استفاده می‌کنند، هنگام جستجو، در زیر یک بخش قرار می‌دهد تا کاربران بتوانند همه پست‌هایی که در آن مکان هستند را در یک‌جا مشاهده کنند. همچنین به مردم نشان می‌دهید که هنگام مراجعه به کسب‌وکار شما چه چیزی مشاهده می‌کنند.

محتوای تولید شده توسط کاربر را ببینید و نشر دهید

تولید محتوا در قلب روش‌های اینستاگرام مارکتینگ قرار دارد، اما کار آسانی نیست. موارد زیادی در یک پست وجود دارد که از طوفان فکری ایده‌های خلاقانه تا عکس‌برداری یا فیلم‌برداری را شامل می‌شود.

اینجاست که محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) مفید است. UGC محتوایی است که توسط کاربران اینستاگرام ایجاد و ارسال شده است. این محتوا معمولاً به شکل تصویر یا ویدیو از شخصی است که از محصول شما استفاده می‌کند یا از کسب‌وکار شما به‌طور منظم بازدید می‌کند.

UGC نه‌تنها در زمان تولید محتوا صرفه‌جویی می‌کند، بلکه با نشان دادن محتوای معتبر از افراد واقعی به دنبال‌کنندگان، سبب ایجاد اثبات اجتماعی و افزایش اعتبار برند شما می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با UCG کلیک کنید!

تخفیفات انحصاری بدهید

اگر می‌خواهید مردم شما را در اینستاگرام دنبال کنند، تخفیفات اختصاصی برای فالوورها ارائه دهید.

کد تخفیفی را به اشتراک بگذارید که فالوورها در صورت بازدید حضوری از کسب‌وکار شما یا هنگام خرید آنلاین، بتوانند از آن استفاده کنند. برای اختصاصی‌تر کردن تبلیغات، کدهای تخفیف را در استوری‌ها منتشر کنید؛ زیرا استوری‌ها پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند و اگر دنبال‌کنندگان به سرعت به آن عمل نکنند، ممکن است احساس کنند که از دیگران عقب افتاده‌اند.

بازاریابی اثربخش در اینستاگرام

از هشتگ ها استفاده کنید

هشتگ ها برای استراتژی اینستاگرام مارکتینگ کسب‌وکار کوچک شما ضروری هستند. هشتگ‌ها کمک می‌کنند تا در موضوعاتی که به کسب‌وکار شما مرتبط هستند، حضور داشته باشید و همچنین کمک می‌کنند تا اینستاگرام محتوای شما را دسته‌بندی کند. هنگامی که کاربران هشتگ مورد علاقه خود را جستجو می‌کنند، ممکن است پست‌های شما را ببینند.

هشتگ‌ها نه‌تنها سبب می‌شوند تا افراد برندها و محتواهای جدید را پیدا کنند؛ بلکه کمک می‌کنند تا آگاهی از برند کسب‌وکار کوچک شما افزایش پیدا کند.

می‌توانید یک هشتگ برای برند خود ایجاد کنید و فالوورها را تشویق کنید تا زمانی که درباره برند شما پست می گذارند، از آن استفاده کنند. این به شناخت برند کمک می‌کند و افراد را تشویق می‌کند تا برای شما UGC تولید کنند.

با اینفلوئنسرها تعامل داشته باشید

اینفلوئنسرها در ارتباط با مخاطبان و ایجاد اعتماد در فالوورهای خود بسیار موثر هستند. ۳۷٪ از مصرف‌کنندگان به اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی بیشتر از برندها اعتماد دارند.

اگر بودجه بازاریابی کافی دارید، از آن برای تولید پست مشترک یا اسپانسر شدن در پست یک اینفلوئنسر استفاده کنید.

به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، میکرواینفلوئنسرها (اینفلوئنسرهایی با حدود ۱۰هزار فالوور یا کمتر) ممکن است بهترین گزینه برای همکاری باشند؛ زیرا برخلاف یک مگااینفلوئنسر یا سلبریتی، مخاطبان آن‌ها مشابه شماست و همچنین میکرواینفلوئنسرها، تمایل بیشتری به ایجاد تعامل دارند.

پست‌های خود را قابل خرید کنید

هر ماه ۱۳۰ میلیون نفر از ویژگی خرید اینستاگرام استفاده می‌کنند. اگر شما یک تجارت الکترونیکی دارید و می‌خواهید به بخشی از این خریداران درگیر دسترسی داشته باشید، از ابزارهای سوشال کامرس استفاده کنید.

خرید اینستاگرام این امکان را برای فالوورهای شما فراهم می‌کند تا محصولات را مستقیماً از طریق برنامه پیدا کرده و خریداری کنند.

برای رشد تصاعدی با سوشال کامرس این مطلب را بخوانید!

با فالوورهای خود صحبت کنید

هر جا و هر زمانی که می‌توانید، با مخاطبان خود در تعامل باشید؛ در بخش کامنت‌ها، در پاسخ به استوری‌ها یا حتی در دایرکت. با برقراری ارتباط با مخاطبان خود در سطح شخصی، کسب‌وکار کوچک خود را انسانی کرده و روابط قوی با مشتری ایجاد می‌کنید.

می‌توانید با درخواست مستقیم از مخاطبان برای ورود به مکالمه شروع کنید. از ویژگی‌های تعاملی در استوری، مانند نظرسنجی و سؤال پرسیدن استفاده کنید تا بازخورد آن‌ها را جمع‌آوری کنید و ایده تولید کنید.

یکی دیگر از راه‌های ارتباط شخصی‌تر با مخاطبان، تشویق آن‌ها برای مشارکت است تا احساس کنند که بخشی از جامعه و دوستان شما هستند.

ریلزها را امتحان کنید

اینستاگرام چندین ویژگی جدید از جمله استوری، لایو و ریلز را در طول سال‌ها عرضه کرده است.

ریلزها ویدئوهای کوتاهی هستند که می‌توان آن‌ها را به صورت خلاقانه ویرایش کرد تا مجموعه‌ای از کلیپ‌هایی ایجاد شود که داستانی را روایت می‌کنند.

در ادامه چند ایده برای ریلزهای اینستاگرام آورده‌ایم:

  • یک روز از زندگی صاحب کسب‌وکار را نشان دهید.
  • نمایی از پشت صحنه خود به اشتراک بگذارید.
  • داستان پشت برند را بگویید.
  • اعضای تیم را معرفی کنید.
  • از فضای خود (دفتر، ویترین، رستوران و غیره) بازدید کنید.

کسب‌وکارهای کوچک همچنین می‌توانند از Reels برای به اشتراک گذاشتن ویدیوهایی استفاده کنند که به دنبال‌کنندگان آموزش می‌دهند.

کپشن‌های خلاقانه قرار دهید

کپشن‌های اینستاگرام به برند کسب‌وکارهای کوچک شخصیت می‌دهند. به جای اینکه مستقیم محصول یا خدمات خود را تبلیغ کنید، می‌توانید از کپشن‌های خود برای ایجاد گفتگو با مخاطبان، تشویق مشارکت یا نشان دادن جنبه انسانی کسب‌وکارتان استفاده کنید.

معیارهای خود را تجزیه و تحلیل کنید

برای اینکه متوجه شوید که استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما چقدر خوب عمل می‌کند، ضروری است که معیارهای خود را بررسی و اندازه‌گیری کنید.

می‌توانید از Insight اینستاگرام استفاده کنید یا از بسیاری از ابزارهای تحلیلی رایگان و پولی اینستاگرام کمک بگیرید. مطمئن شوید که مجموعه‌ای از معیارها برای ارزیابی دارید و یک فرایند دارید که آن را دنبال می‌کنید.

معیارهایی که برای اندازه گیری انتخاب می کنید باید با اهداف شما مرتبط باشد. اگر هدف استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما این است که افراد بیشتری را به وب‌سایت خود هدایت کنید، پس باید کلیک‌های لینک اینستاگرام خود را دنبال کنید تا ببینید که چگونه با ترافیک سایت شما مرتبط است.

با ترندهای بازاریابی اینستاگرام در ۲۰۲۳ رشد کنید!

به کمک اینستاگرام مارکتینگ و اعتمادسازی در مخاطبان، رشد کنید!

اینستاگرام روشی قدرتمند و موثر برای کسب‌و‌کارهای کوچک است تا برند خود را رشد دهند. با وجود یک استراتژی قوی اینستاگرام مارکتینگ، کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند به مشتریان جدید دست یابند، فروش را افزایش دهند و روابط وفادار با مشتریان ایجاد کنند که سال‌ها دوام داشته باشد. برای آن‌که افراد برای نخستین پرداخت و خرید از برند شما، اعتماد کنند؛ می‌توانید از روش‌های پرداخت امن استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. برای اطلاع از سرویس درگاه تضمین خرید سما، روی اینجا کلیک کنید و یا با کلیک بر روی سما به صفحه اصلی این سایت هدایت شوید.

منبع: Instagram Marketing for Small Businesses: The Complete Guide

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.