راهنمای استفاده از سما در پرداخت امن دیوار

529

در سال‌های دور، زمانی‌که هنوز پای اینترنت و کسب‌وکارهای دیجیتال به زندگی‌ها باز نشده بود، مردم برای انجام معاملات و خریدوفرو‌ش‌های خود، یک فرد معتمد را انتخاب می‌کردند تا صداقت دو طرف معامله را ضمانت کند. اغلب اوقات این نفر سوم، ریش‌سفید محل بود. کسی که هر دو طرف معامله به او اعتماد داشتند و درصورت ایجاد اختلاف، به او مراجعه می‌کردند.

در دنیای امروز که پلتفرم‌های خریدوفروش آنلاین تمام زندگی ما را احاطه کرده‌اند و هرروز با اخبار جدیدی از روش‌های جدید کلاهبرداری روبه‌رو می‌شویم، اعتماد کردن دو طرف معامله به یکدیگر سخت‌تر از قبل شده است.

در چنین شرایطی، برخی کسب‌وکارهای متخصص در صنعت پولی و مالی که مورداعتماد جامعه نیز هستند، تصمیم گرفته‌اند که پیش‌قدم شوند و تمام خطرات احتمالی یک معامله را بپذیرند تا خریدار و فروشنده با خاطری آسوده و خیالی راحت، یک معامله امن را تجربه کنند.

سما (سامانه معاملات امن ایران) یکی از همین کسب‌وکارها است که با سابقه چندین ساله فعالیت در حوزه معاملات آنلاین، تصمیم گرفته است تا سرویس پرداخت امن خود را علاوه‌بر معامله‌گران آنلاین، به کاربران دیوار نیز ارائه کند تا این پلتفرم از راهکار سما، در «پرداخت امن دیوار» بهره‌مند شود.

در ادامه این مقاله، با پرداخت امن سما و استفاده از آن، در سرویس پرداخت امن دیوار آشنا می‌شویم و تلاش می‌کنیم تا طی یک آموزش تصویری، نحوه استفاده از این راهکار را نمایش دهیم. با ما همراه باشید.

آغاز قصه همکاری سما با دیوار

سما (سامانه معاملات امن ایران) از زمستان ۱۴۰۰، همکاری با پلتفرم دیوار را با سرویسی به‌نام «بیعانه» آغاز کرد. درابتدا، سرویس بیعانه در دسته‌بندی مبلمان اجرا شد. اما به‌مرور زمان و با استقبال کاربران، این سرویس در تمام بخش‌های دیوار مورداستفاده قرار گرفت.

در طی این مدت، بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کردیم. بنابراین تصمیم گرفتیم با همکاری دیوار دغدغه‌های خریداران و فروشندگان را بررسی کنیم تا بتوانیم امروز، بعد از تقریبا دو سال، با ارائه سرویس جدیدی به‌نام «پرداخت امن سما» این همراهی را وارد مراحل جدیدتری کنیم. این راهکار سما در بخشی از این پلتفرم که «پرداخت امن دیوار» نامیده می‌شود و مربوط به افزایش امنیت معاملات است، برای خریداران و فروشندگان قابل استفاده است. اما سرویس پرداخت امن سما چیست و نحوه کار با آن چگونه است؟

برای مطالعه بیشتر:

پرداخت امن چیست؟

آشنایی با سرویس پرداخت امن سما

پرداخت امن سما برگرفته از سرویس نوظهوری به‌نام اسکرو (Escrow) است و همان‌طور که در مقدمه توضیح دادیم، این راهکار تلاش می‌کند تا جای خالی یک ریش‌سفید یا واسطه قابل‌اعتماد را در معاملات آنلاین پُر کند. هنگامی‌که قصد خرید کالا از دیوار داشته باشید و اعتماد به طرف مقابل، برایتان سخت و دشوار باشد، می‌توانید به‌راحتی با انتخاب «سما» در بخش پرداخت امن دیوار، یک خرید مطمئن و بدون دغدغه را تجربه کنید.

در سرویس پرداخت امن سما، پس از توافق اولیه خریدار و فروشنده، مبلغ معامله توسط خریدار پرداخت می‌شود و تا زمان نهایی شدن تحویل کالا توسط فروشنده، این پول در حساب امن سما باقی می‌ماند. در ادامه و پس از تحویل کالا و تایید خریدار، سما مبلغ موردنظر را برای فروشنده واریز می‌کند.

در این فرآیند، خریدار از دریافت کالا، مطمئن است و فروشنده نیز اطمینان دارد که به پول خود خواهد رسید. همچنین، اگر در حین انجام معامله، خریدار یا فروشنده به تعهدات خود عمل نکنند، تیم پشتیبانی سما واردعمل می‌شود تا با بررسی مدارک موجود، در سریع‌ترین زمان ممکن میان دو طرف داوری کند. درصورتی‌که فروشنده شرایط معامله را رعایت نکرده باشد، مبلغ معامله به خریدار بازگردانده می‌شود و اگر ثابت شود که خریدار در معامله کوتاهی کرده است، مبلغ معامله به‌نفع فروشنده آزاد خواهد شد.

فرآیند پرداخت امن سما در دیوار به‌طور خلاصه شامل مراحل زیر است:

  • توافق دو طرف و تصمیم بر انجام معامله امن
  • انتخاب سما در صفحه چت دیوار
  • تعیین مبلغ توافق‌شده و پرداخت آن توسط خریدار
  • تحویل کالا توسط فروشنده
  • بررسی کالا و تایید صحت سلامت آن توسط خریدار
  • واریز مبلغ معامله به حساب فروشنده

در ادامه هر کدام از مراحل را به‌صورت تصویری باهم مرور می‌کنیم.

برای مطالعه بیشتر:

با سرویس اسکرو، یک معامله امن داشته باشید!

آموزش تصویری مراحل پرداخت امن دیوار، از طریق سما

۱. در صفحه چت با فروشنده یا خریدار، بر روی دکمه پازل، که سمت چپ بخش چت قرار دارد، ضربه بزنید و گزینه «پرداخت امن» را انتخاب کنید.

انتخاب پرداخت امن دیوار در صفحه چت

۲. در صفحه‌ای که باز می‌شود، «سما» را انتخاب کنید و روی دکمه «شروع فرآیند پرداخت امن» ضربه بزنید.

۳. در صفحه خوش‌آمدگویی، دکمه «ادامه و ایجاد معامله امن» را بزنید.

صفحه سما در سرویس پرداخت امن دیوار

۴. یک پیامک حاوی کد اعتبارسنجی برایتان ارسال می‌شود که پس از آن وارد کردن آن، می‌توانید علاوه‌بر جزئیات آگهی در دیوار، توضیحات و تصاویر دیگری نیز به صفحه معامله اضافه کنید.

مشاهده اطلاعات معامله در سرویس پرداخت امن دیوار

۵. آخرین قدم پیش از ایجاد معامله، تعیین مبلغ معامله است.

اضافه کردن مبلغ معامله در پرداخت امن دیوار از طریق سما

۶. در مرحله بعد، تمام جزئیات و شرایط آگهی را یک‌بار دیگر بررسی کنید تا تمام نکات مدنظر شما در آن رعایت شده باشد. سپس دکمه «ایجاد معامله» را بزنید.

*  تا این نقطه، مراحل پرداخت امن برای خریدار و فروشنده تفاوتی ندارد، اما پس از ایجاد معامله، فرآیند کمی متفاوت می‌شود. به‌همین دلیل ما در ابتدا، از زاویه‌دید خریدار این مراحل را تا پایان طی می‌کنیم و سپس، از نگاه فروشنده آن را بررسی می‌کنیم.

۱. ادامه پرداخت امن دیوار، از نگاه خریدار:

۱.۱. پس از ایجاد معامله توسط خریدار، پیامکی برای فروشنده ارسال می‌شود تا پس از تایید او، بتوانید مبلغ معامله را پرداخت کنید.

استفاده از پرداخت امن سما در پرداخت امن دیوار

۱.۲. در ادامه و پس از پرداخت موفق مبلغ معامله، پول پرداختی به‌حساب سما واریز می‌شود و جزئیات تراکنش به فروشنده نمایش داده می‌شود تا با خیال راحت، کالا را به شما تحویل دهد. با دریافت کالا و بررسی سلامت آن، در همین صفحه صحت انجام معامله را تایید می‌کنید.

۱.۳. با تایید معامله از سوی شما، سما مبلغ معامله را به حساب فروشنده واریز می‌کند.

واریز مبلغ معامله به فروشنده در فرآیند پرداخت امن دیوار از طریق پرداخت امن سما

۲. ادامه پرداخت امن دیوار، از نگاه فروشنده:

۲.۱. اگر شما به‌عنوان فروشنده، فرآیند پرداخت امن را آغاز کرده باشید، پیامک اطلاع‌رسانی برای خریدار ارسال می‌شود تا مبلغ معامله را پرداخت کند.

۲.۲. سپس نوبت شما می‌شود که کالای موردنظر را تحویل خریدار دهید و منتظر بمانید تا او صحت انجام معامله را تایید کند.

تحویل کالا به خریدار توسط فروشنده، از طریق پرداخت امن دیوار

۲.۳. پس از تایید صحت انجام معامله توسط خریدار، مبلغ پرداخت‌شده توسط ایشان به‌حساب شما واریز می‌شود.

برای مطالعه بیشتر:

معامله امن، راهکاری برای خرید خودروی دست دوم

سخن پایانی

با استفاده از سما در پرداخت امن دیوار، به‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید یک معامله امن را تجربه کنید. امنیتی که حاصل اعتماد ما به یکدیگر است و نتیجه‌ای جز آسودگی خیال شما، ندارد. برای استفاده از این راهکار نیز کافی است در سرویس پرداخت امن دیوار، سما را انتخاب کنید.

اگر در طول استفاده از این راهکار نیز با چالش یا سوالی مواجه شدید، می‌توانید به صفحه پرسش های پرتکرار مراجعه کنید. درصورتی‌که پاسخ خود را پیدا نکردید، ازطریق شماره ۴۲۵۸۰۸۰۰-۰۲۱ با کارشناسان ما در ارتباط باشید و دغدغه‌های خود را مطرح کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره سما و سایر سرویس‌های کاربردی‌مان نیز می‌توانید به وبسایت سما مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.