آموزش فعال‌سازی ضمانت خرید سما، هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

110

احتمالا در نگاه اول، راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی یک فرآیند ساده برای شما به‌نظر برسد که بلافاصله باعث افزایش فروش محصولات‌تان می‌شود. حقیقت این است که شاید ساخت فروشگاه اینترنتی کار پیچیده‌ای نباشد ولی شروع راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، به‌معنای رقابت با غول‌های بزرگ بازار است.

رقابتی نابرابر با فروشگاه‌های اینترنتی معروف و بزرگ که حجم زیادی از بازار را در اختیار دارند و اعتماد مخاطب را پس از سال‌ها تلاش، به‌دست آورده‌اند. حال فروشگاه اینترنتی جدیدی که ایجاد می‌شود، باید برای رقابت و کشف مشتری، با بزرگان صنعت خود بجنگد.

گاهی اوقات مدیران آنلاین شاپ‌ها از برخی راه‌حل‌های سنتی مانند کاهش قیمت محصول در فروشگاه خود استفاده می‌کنند ولی اطلاع ندارند که همین راه‌حل، می‌تواند باعث بی‌اعتمادی بیشتر مخاطبان و مشتریان شود. پس چاره چیست؟ چگونه می‌توان در این رقابت نابرابر پیروز شد؟

در این مقاله قصد داریم تا به این پرسش پاسخ دهیم و شما را با سرویسی به‌نام ضمانت خرید سما آشنا کنیم که در هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به یاری شما می‌آید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ضمانت خرید سما چیست؟

سرویس ضمانت خرید سما فراتر از یک درگاه پرداخت است و با هدف اعتمادسازی میان فروشگاه اینترنتی و مشتریان شکل گرفته است.

سما (سامانه معاملات آنلاین ایران) یک برند باتجربه در زمینه معاملات آنلاین و تجارت الکترونیک است که خرید مشتری از فروشگاه اینترنتی را ضمانت می‌کند. در این شرایط، خریدار با خیال راحت محصول موردنظر خود را خریداری می‌کند و درصورت وجود هرگونه ایراد در محصول یا فرآیند خرید، به‌راحتی می‌تواند کالای خود را مرجوع و مبلغ پرداختی را دریافت کند.

سرویس ضمانت خرید سما، فرآیند پشتیبانی از خریدار را برعهده می‌گیرد تا در صورت وجود هرگونه مشکل، رسیدگی‌های لازم را انجام دهد. همچنین تسویه حساب روزانه با فروشگاه، یکی دیگر از مزایای استفاده از این سرویس است.

اما نحوه فعال‌سازی این راهکار برای فروشگاه‌های اینترنتی چگونه است؟ چطور می‌توان سرویس ضمانت خرید سما را در یک آنلاین شاپ راه‌اندازی کرد؟

در ادامه، نحوه راه‌اندازی این سرویس در فروشگاه‌های اینترنتی را قدم‌به‌قدم، باهم مرور می‌کنیم.    

مراحل ثبت‌نام درخواست سرویس ضمانت خرید سما

۱. ابتدا وارد وبسایت رسمی سما (سامانه معاملات امن ایران) شوید و منوی سه‌خطی بالای صفحه را باز کنید.

شروع راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با ضمانت خرید

۲. در منوی باز شده، بر روی «خدمات سما» کلیک و سپس «ضمانت خرید» را انتخاب کنید.

۳. در صفحه اختصاصی ضمانت خرید، می‌توانید با ویژگی‌های این سرویس آشنا شوید و سپس بر روی دکمه «درخواست فعالسازی» کلیک کنید.

درخواست فعالسازی ضمانت خرید برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

۴. در این مرحله شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و پس از دریافت رمز یک‌بارمصرف، وارد سامانه شوید.

(برای اینکه در مراحل احراز هویت دچار مشکل نشوید، در این مرحله حتما شماره همراه شخصی را که تمام اطلاعات فروشگاه به‌نام ایشان است، وارد کنید.)

۵. در صفحه اصلی سامانه، به بخش «ضمانت خرید» مراجعه و بر روی دکمه «درخواست درگاه ضمانت» کلیک کنید.

درخواست درگاه ضمانت خرید برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

۶. در این مرحله باید نوع قرارداد (حقیقی یا حقوقی) را مشخص کنید.

(در ادامه مراحل را با قرارداد حقیقی پیش می‌رویم. تفاوت خاصی این دو قرارداد با یکدیگر ندارند. تنها نکته در قرارداد حقوقی این است که باید در تمام مراحل مشخصات و اطلاعات مدیرعامل یا فرد صاحب امضا را وارد کنید.)

۷. قدم بعدی، احراز هویت است. این بخش را می‌توانید با شماره کارت بانکی یا شماره شبا، تکمیل کنید. پس از پایان فرآیند ثبت اطلاعات، بر روی دکمه «احراز هویت» کلیک کنید.

احراز هویت ضمانت خرید سما

۸. در بخش بعد، اطلاعات پایه و اطلاعات کسب‌وکار خود را وارد می‌کنید. نام فروشگاه، آدرس وب‌سایت، ایمیل و کد مالیاتی قسمت‌های مهمی هستند که حتما باید در این مرحله تکمیل کنید.

ورود اطلاعات فروشگاه اینترنتی برای راه‌اندازی ضمانت خرید

۹. با زدن بر روی دکمه «ثبت و ادامه»، به صفحه بعد می‌روید که محل وارد کردن اطلاعات تماس و آدرس شما است.

۱۰. با پایان روند ثبت اطلاعات، به مرحله تأیید نهایی می‌رسید. پیشنهاد می‌کنیم در این مرحله اطلاعات خود را یک‌بار مرور کنید تا از درستی آن‌ها مطمئن شوید. بعد از مطالعه کامل، گزینه «صحت اطلاعات فوق را جهت بررسی تأیید می‌کنم» را تیک بزنید و بر روی دکمه «ثبت نهایی» کلیک کنید.

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی با سرویس ضمانت خرید سما

* دقت کنید که مالکیت دامنه وب‌سایت، اینماد (نماد تجارت الکترونیکی) و کد رهگیری مالیاتی حتما برای یک شخص باشد تا احراز هویت شما از سوی شاپرک و سایر نهادهای مجوزدهنده تأیید شود. درصورتی‌که مالک‌ها مشابه نباشند، درخواست ساخت ترمینال رد خواهد شد.

۱۱. اگر اطلاعات واردشده توسط شما ایرادی نداشته باشد، طی یک الی دو روز کاری ترمینال برای وب‌سایت شما ساخته می‌شود و می‌توانید کلید وب‌سرویس فعال خود را مشاهده کنید. با کلیک بر روی «دریافت کلید وب‌سرویس جدید» مقدار آن را مشاهده و سپس آن را کپی و در یک جای امن ذخیره کنید.

(برای راه‌اندازی سرویس ضمانت خرید در وب‌سایت فروشگاه اینترنتی خود، به این کلید وب‌سرویس نیاز خواهید داشت. اگر آن را گم یا فراموش کردید، دوباره باید کلید وب‌سرویس جدید دریافت کنید.)

دریافت کلید وب‌سرویس برای استفاده از ضمانت خرید سما

۱۲. حال در انتهای صفحه میزکار، به بخش «قرارداد و تضامین» مراجعه کنید و مراحل این قسمت که شامل تصاویر اسناد و مدارک، دریافت اصل تضمین و قرارداد است را تکمیل کنید.

۱۳. در پایان و پس از ثبت موفق اطلاعات قرارداد، به بخش مستندات پیاده سازی مراجعه و سرویس ضمانت خرید را در فروشگاه اینترنتی خود راه‌اندازی کنید.

راه‌اندازی سرویس ضمانت خرید سما در فروشگاه اینترنتی

* برای مرور مراحل فعال‌سازی سرویس ضمانت خرید سما، هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی می‌توانید ویدیو آموزشی زیر را نیز مشاهده کنید.

ویدیو آموزشی مراحل فعالسازی سرویس ضمانمت خرید سما

     

سخن پایانی

در این مقاله با ویژگی‌های کلیدی سرویس ضمانت خرید آشنا شدیم و تلاش کردیم تا تک‌تک مراحل استفاده از ضمانت خرید را هنگام راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، با شما مرور کنیم. امیدواریم که بتوانید به‌راحتی از این سرویس در وب‌سایت خود بهره‌مند بشوید.

اگر در طول ثبت‌نام و راه‌اندازی سرویس ضمانت خرید نیز با چالش یا سوالی مواجه شدید، می‌توانید ازطریق شماره ۴۲۵۸۰۸۰۰-۰۲۱ با کارشناسان ما در ارتباط باشید و پرسش‌های خود را مطرح کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.