محتوای سبز چیست و چرا برای فروشگاه‌ها مهم است؟

500

ایجاد محتوایی که بازدیدکنندگان را همیشه به وبسایت یا رسانه‌های اجتماعی شما بیاورد، قطعاً در طول زمان عایدی زیادی برای شما هواهد داشت. محتوای سبز یا همیشه سبز به محتوایی می‌گویند که برای وبسایت، وبلاگ یا رسانه‌های اجتماعی خود ایجاد می‌کنید و می‎تواند در طول زمان همچنان توجه مخاطبان را به خود جلب کند. به عنوان مثال، محتوای همیشه سبز برای یک متخصص تغذیه ممکن است مطلبی باشد با این موضوع که «چگونه تغذیه سالم را شروع کنیم». به نظر نمی‌رشد چنین مطلبی فقط در کوتاه مدت مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

یک مطالعه اخیر درباره ۱۰۰ سایت برتر جهان نشان می‌دهد که بیش از ۵ درصد از بازدیدهای صفحه شبکه بالغ بر نیمی از آنها مربوط به محتوای همیشه سبز است. کلید موفقیت تولیدکنندگان محتوا و هر کسی که رسانه‌های اجتماعی آنها را اداره می‌کند، توانایی برنامه‌ریزی محتوایی است که همیشه مورد توجه مخاطبان باشد.

اگرچه محتوای همیشه سبز معمولاً به محتوای وبلاگ اشاره دارد، راه های زیادی برای استفاده از این نوع محتوا در بخش‌های مختلف بازاریابی وجود دارد. در اینجا نحوه ایجاد محتوای همیشه سبز به عنوان بخشی از استراتژی محتوای شما ارائه می‌شود.

محتوای همیشه سبز چیست؟

محتوای همیشه سبز محتوایی است مربوط به هر موضوعی که همیشه مورد علاقه مخاطبان باشد و همیشه اهمیت داشته باشد. همیشه مخاطبانی وجود دارند که می‌خواهند محتوایی پیرامون این قبیل موضوعات مطالعه کنند و اطلاعاتی که در این مطالب همیشه سبز می‌آید باید منعکس‌کننده همین امر باشد. بعلاوه، این قبیل مطالب باید برای خوانندگانی که به دنبال پاسخ به یک سوال یا کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع هستند، همیشه تازه بماند.

محتوای همیشه سبز تحت تأثیر گذر فصل‌ها نیست، گو این که که ممکن است در درازمدت شاهد نوعی افزایش یا کاهش علاقه باشد. برخی از ایده ها برای محتوای همیشه سبز عبارتند از:

  • ده دستور ساده برای شام
  • همه چیز درباره خانه‌سازی
  • راهنمای کامل برای بردن سگ‌ها به پیاده‌روی

البته، این موضوعات برای همه جالب نخواهد بود، ولی به نظر می‌رسد همیشه برای این موضوعات مخاطب وجود دارد. شما برای رسیدن به موضوعات مناسب، باید تحقیقاتی خاص در خصوص صنعت و مخاطبان خود انجام دهید.

محتوای همیشه سبز چه نیست؟

نقطه مقابل محتوای همیشه سبز محتوای فصلی است، یعنی موضوعاتی که گره خورده است به یک مقطع از سال یا یک رویداد مرسوم که همه جا در اخبار یا رسانه های اجتماعی وجود دارد. پس از مدتی احتمال کاهش علاقه به این قبیل محتوا زیاد می‌شود جذابیت خود را از دست می‌دهند.

به‌عنوان مثال، جام جهانی. وقتی جام جهانی در حال اوج گرفتن است جذابیت زیادی پیدا می‌کند، اما پس از پایان آن این علاقه کاهش می‌یابد. یک نمونه دیگر از محتوای غیرسبز طول عمر ترندهای رقص تیک‌تاک است. وقتی می‌آیند، روی صفحه دیسکاوری پلتفرم توجه همه را جلب می‌کنند، اما وقتی علاقه مخاطب کاهش می‌یابد، افت شدیدی پیدا می‌کنند.

chenist

چرا محتوای همیشه سبز مهم است؟

محتوای همیشه سبز مهم است، زیرا مدت‌ها پس از پست اولیه همچنان خوانده می‌شود. دلیل ایم امر آن است که به رویدادها یا روندهای خاصی وابسته نیست. برخی دیگر از مزایای محتوای همیشه سبز عبارتند از:

محتوای همیشه سبز در برابر آینده مقاوم است و تاثیر آن در طول زمان بیشتر می‌شود. ماهیت محتوای همیشه سبز نشان می دهد که همیشه برای مخاطبان شما جالب خواهد بود، به این معنی که همیشه می‌توانید چنین محتوایی را بدون نگرانی از دست دادن ارتباط ایجاد کنید.

محتوای همیشه سبز سئو را سریعتر بهبود می‌بخشد. از آنجایی که مخاطبان اغلب موضوعات همیشه سبز را جستجو می‌کنند، احتمالاً محتوای شما به سرعت در موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شود و اگر کیفیت بالایی داشته باشد در نتایج رشد خواهد کرد.

محتوای همیشه سبز بازدید وبسایت شما را افزایش می‌دهد. محتوای همیشه سبز همیشه بازدیدکنندگان را به سمت وبسایت شما هدایت می‌کند، به خصوص اگر آن را با محتوای مرتبط دیگر پشتیبانی کنید (نه این که فقط چند محتوای همیشه سبز منتشر کنید و بعد هم آن را رها کنید).

محتوای همیشه سبز هم برای شما و هم برای مشتریان‌تان ارزش ایجاد می‌کند. محتوای همیشه سبز به یک سوال رایج مخاطبان شما پاسخ می‌دهد – با تولید محتوای سیز، می‌توانید یا یک تیر دو نشان بزنید. به این معنا که با محتوای خود هم پاسخی برای سؤالات داغ مخاطبان خود ارائه دهید و هم نتایج ارگانیک ثابتی برای برند خود بدست آورید.

محتوای همیشه سبز اشتیاق مخاطبان را به محصولات یا خدمات شما برمی‌انگیزد. با نشان دادن تخصص خود از طریق انتشار محتواهای همیشه سبز خواندنی می‌توانید بازدیدکنندگان وبسایت خود را که هنوز محصول یا خدمات شما را امتحان نکرده‌اند به این کار تشویق کنید.

محتوای همیشه سبز را می‌توانید بارها و بارها بازنشر کنید. یکی از بهترین مزایای محتوای همیشه سبز این است که بارها و بارها می توانید آن را با حداقل تغییرات دوباره بازنشر کنید.

محتوای همیشه سبز کار شما را کمتر می‌کند. بسط ایده‌های جدید و شناسایی فرصت‌های محتوای جدید ممکن است زمان‌بر باشد. با این حال، اگر استراتژی موجود خود را با نظر به موضوعات همیشه سبز دنیال کنید، هرگز به این مشکلات برنخواهید خورد.

چگونه محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

از آنجایی که محتوای همیشه سبز به موضوعات مورد علاقه مخاطبان شما متکی است، مهمترین کار شما این  است که بفهمید مخطبان می‌خواهند به چه موضوعاتی بپردازید، بر روی چه نیازهایی تمرکز کنید یا به چه سؤالاتی پاسخ دهید.

۱. ببینید مخاطبان شما می‌خواهند چه چیز را بدانند.

محتوای همیشه سبز حول کلمات کلیدی می چرخد. ببینید که کدام موضوعات به کسب و کار یا برند شما مربوط هستند و چگونه می توانند به مخاطبان شما کمک کنند.

  • برخی از صنایع و کلمات کلیدی مرتبط را فهرست کنید (می‌توانید از ابزار کلمات کلیدی مانند Ahrefs استفاده کنید).
  • ببینید که مخاطبان هدف شما چه مشکلات مشترک دارند. می‌توانید این کار را با انجام مصاحبه یا از طریق درخواست مستقیم در رسانه‌های اجتماعی خود انجام دهید. همچنین پلتفرم هایی مانند Quora و Reddit را بررسی کنید تا ببینید مخاطبان شما چه سوالاتی می‌پرسند.
  • بازخورد مخاطبان و کلمات کلیدی خود را با نتایج جستجو به مدد Google Trends بررسی کنید.
  •  

۲. محتوایی ایجاد کنید که با کلمه کلیدی مرتبط باشد.

باید طوری بنویسید که وقتی کسی مقاله شما را می خواند یا تصویر اجتماعی شما را می‌یابد، دقیقاً چیزی را پیدا کند که برای حل مشکل خود نیاز دارد. این امر کمک می کند تا اعتماد او به برند شما جلب شود و باز هم از وبسایت شما   بازدید کنند.

سعی نکنید از الگوریتم پیشی بگیرید – اگر هدف شما کلمه کلیدی «چگونه آکنه را از بین ببریم» است، قبل از این که محصول خود به مخاطبان بگویید روی ایجاد محتوای شفاف و خوب تمرکز کنید.

همچنین، از ذکر زمان یا تاریخ‌هایی که محتوای شما را به یک دوره زمانی خاص پیوند می‌زند، خودداری کنید. مثلاً نگویید بهترین راه ورزش کردن در سال ۲۰۲۲. با گذر رمان ممکن است بازدیدکننده از وبسایت شما یا حتی شخصی که در گوگل جستجو می‌کند، آن قطعه از محتوا را مشاهده  کند و از خواندن آن منصرف شود.

۳. پس از انتشار مجدداً در محتوای خود بازبینی کنید تا به روز شود

وقتی محتوای خود را منتشر کردید آن را رها نکنید – به روز رسانی آن می‌تواند موج جدیدی از بینندگان را به وبسایت شما هدایت کند. این کار می‌تواند در حد ارسال مجدد در رسانه‌های اجتماعی، به‌روزرسانی پیوندها و افزودن تحقیقات جدید باشد، یا می‌تواند به اندازه یافتن زوایای جدید در مورد موضوع مشابه باشد. مهم این است که آن را برای مخاطبان خود تازه نگه دارید.

image0 1

کلمات کلیدی مورد نظر خود و همچنین نحوه عملکرد محتوای خود را مدام پیگیری کنید. این کار را می‌توان با استفاده از یک صفحه گسترده ساده انجام داد که در آن معیارهای کلیدی را از Ahrefs وارد می‌شود. وقتی عملکرد این پست‌ها را ردیابی می‌کنید، در صورت نیاز می‌توانید دست به کار شوید و آن‌ها را به‌روزرسانی کنید، بخصوص وقتی متوجه شدید که علاقه به بخش‌هایی از محتوا یا کل گروه‌های محتوا کاهش یافته است.

***

ایجاد محتوای همیشه سبز یعنی پرداختن به آنچه مشتریان شما می‌خواهند بدانند و پاسخ به سوالات آنها. اگر محتوای همیشه سبز را بخشی از استراتژی محتوای خود کنید، می‌تواند با هر چیزی که منتشر می‌کنید باعث رشد مداوم شما گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.