با بهترین افزونه های وردپرسی سال ۲۰۲۲ آشنا شوید!

489

از وبلاگ‌ها تا وب‌سایت‌های سازمانی، میلیون‌ها سایت توسط وردپرس پشتیبانی می‌شوند. افزایش محبوبیت این پلتفرم، به دلیل سهولت استفاده و انعطاف‌پذیری آن است. وردپرس یک پلتفرم با عملکرد استاندارد است که به هر کاربری اجازه می‌دهد یک سایت را در کمترین زمان راه‌اندازی و مدیریت کند. می‌توانید پست‌ها و صفحاتی ایجاد کنید، محتوا را مدیریت و زمان‌بندی کنید، به هر کاربر نقشی را اختصاص دهید، تصاویر و رسانه‌ها را آپلود کنید و … . ممکن است پس از طی مراحل اولیه، بخواهید با سفارشی‌سازی ویژگی‌های سایت خود، آن را بهبود دهید. وردپرس این امکان را فراهم کرده است تا توسعه دهندگان بتوانند سایت خود را توسعه دهند؛ اما اگر فردی کدنویسی بلد نباشد نیز می‌تواند به کمک افزونه های وردپرسی سایت خود را ارتقا دهد. در این مطلب از وبلاگ سما، می‌خواهیم درباره قابلیت‌های این افزونه های جالب وردپرس توضیح دهیم.

افزونه های وردپرس چیست ؟

افزونه های وردپرس مانند برنامه‌های موجود در گوشی شما هستند. برای افزودن یا بهبود عملکرد وب‌سایت وردپرسی خود، می‌توانید آن‌ها را دانلود یا خریداری کنید.

افزونه‌ها به کاربران وردپرس کمک می‌کنند تا بدون حتی یک خطر کدنویسی، سایت‌های قدرتمندی ایجاد کنند.

انواع افزونه های وردپرس، بخشی از نرم افزار هستند که به سایت وردپرس شما متصل می‌شوند. این افزونه‌ها می‌توانند عملکردهای جدیدی را به سایت شما اضافه کنند یا عملکردهای موجود در سایت شما را گسترش دهند و به شما این امکان را می‌دهند که تقریباً هر نوع وب سایتی را ایجاد کنید.

افزونه‌ها بسته به ویژگی‌هایی که دارند، می‌توانند تغییرات کوچک و یا تغییرات گسترده‌ای در سایت شما ایجاد کنند؛ برای مثال، می‌توانید از یک افزونه برای اضافه کردن دکمه اشتراک‌گذاری واتس‌اپ به سایت خود یا ایجاد یک سایت کاملاً چند زبانه استفاده کنید و یا اگر یک کسب‌وکار تجارت الکترونیک دارید، ممکن است یک افزونه برای کمک به درگاه‌های پرداخت نصب کنید یا به بازدیدکنندگان اجازه دهید، قرار ملاقات‌های آنلاین رزرو کنند.

در حالی‌که بسیاری از افزونه‌ها در بخش نمای سایت شما تغییراتی ایجاد می‌کنند، برخی از آن‌ها در بخش فنی سایت، تغییرات ایجاد می‌کنند تا تعمیر و نگهداری سایت برای تیم شما آسان‌تر شود. برای مثال، این افزونه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا سایت خود را برای یافتن لینک‌های خراب اسکن کنید، تست‌های A/B را اجرا کنید یا سایت خود را در حالت تعمیر و نگهداری قرار دهید.

اکنون که درک بهتری از اینکه افزونه های ورد پرس چیست، پیدا کردیم؛ بیایید نگاهی دقیق‌تر به نحوه استفاده از آن‌ها بیندازیم.

نحوه استفاده از افزونه های وردپرسی

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید افزونه‌های وردپرس را به سایت خود اضافه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید این کار را از داشبورد خود، از فهرست رسمی افزونه وردپرس یا از سایت‌های ارائه‌دهنده آن‌ها انجام دهید. افزونه‌های دایرکتوری رسمی را می‌توان به طور خودکار با یک کلیک نصب کرد، در حالی‌که برخی از افزونه‌های غیر رایگان و پرمیوم، باید به‌صورت دستی از طریق یک پروتکل انتقال فایل (FTP) نصب شوند.

نصب افزونه از فهرست وردپرس

برای نصب یک افزونه از فهرست رسمی وردپرس، فقط باید وارد داشبورد خود شوید و به‌ترتیب “Plugins > Add new” را انتخاب کنید. سپس با استفاده از نوار جستجوی داخلی، افزونه را جستجو کنید. سپس فقط باید روی Install و Activate کلیک کنید.

نصب افزونه خارج از فهرست وردپرس

برای نصب افزونه‌ای که در فهرست رسمی موجود نیست، اجازه دهید به مثال افزونه بالا برگردیم. اگر “از شما برای خواندن متشکرم!” افزونه‌ای است که در دایرکتوری موجود نیست و به آن نیاز دارید؛ افزونه را به‌صورت فایل فشرده یا زیپ دانلود کنید و از طریق یک سرویس گیرنده FTP در پوشه wp-content/plugins دایرکتوری خود ذخیره کنید. با این کار افزونه به طور خودکار در سایت وردپرس شما نصب می‌شود.

سپس در داشبورد مدیریت خود به پلاگین‌ها بروید. هنگامی که افزونه تازه آپلود شده را از لیست پلاگین‌های نصب شده در سایت خود پیدا کردید، کافی است روی لینک «فعال کردن» افزونه کلیک کنید. از آن زمان به بعد، هر بار که پستی را منتشر می‌کنید، جمله “از شما برای خواندن متشکرم!” به طور خودکار به پایین پست اضافه می‌شود.

سایر نکات استفاده از افزونه های وردپرسی

اکثر افزونه‌ها بلافاصله شروع به‌کار می‌کنند؛ اما ممکن است لازم باشد تنظیمات آن‌ها را مرتب کنید تا مطمئن شوید که همانطور که می‌خواهید، کار می‌کنند. به عنوان مثال، اگر از افزونه WP Staging–DB & File Duplicator & Migration برای راه‌اندازی سایت مرحله‌بندی وردپرس استفاده می‌کردید، باید به صفحه تنظیمات افزونه بروید و روی Create New Staging Site کلیک کنید. سپس، اطلاعاتی مانند نام سایت استیجینگ و محتوایی که می‌خواستید کپی شود را وارد کنید. در غیر این‌صورت، افزونه یا پلاگین، به‌صورت خودکار یک سایت مرحله‌بندی را ایجاد نمی‌کند.

اگر به‌نظر شما کار دشوار یا طولانی به‌نظر می‌رسد، ممکن است از خود بپرسید که چرا افراد به جای ویرایش فایل‌های اصلی وردپرس برای افزودن قابلیت به سایت خود، از افزونه‌ها استفاده می‌کنند؟! به این دلیل است که هنگام به‌روزرسانی سایت به نسخه جدید وردپرس، همه فایل‌های اصلی و هر ویرایشی که روی آن‌ها انجام شده است، کپی شده و دوبار وارد می‌شوند. به همین دلیل برای آن‌که سایت آپدیت شده نیز همان عملکرد قبلی را داشته باشد؛ باید دوباره فایل‌های اصلی را ویرایش کنید.

با این‌حال، اگر برای افزودن قابلیت به سایت خود، افزونه‌ نصب می‌کنید، فقط باید نگران به روز نگه داشتن افزونه‌ها باشید.

اکنون که متوجه شدیم افزونه‌ها چیستند، چگونه کار می‌کنند و چگونه از آن‌ها استفاده کنیم، بیایید به چند افزونه نگاه کنیم که می‌توانند ویژگی‌های ضروری را به سایت وردپرس شما اضافه کنند.

انواع افزونه های وردپرسی

انواع افزونه های محبوب ورد پرس در سال ۲۰۲۲

افزونه های وردپرسی انواع مختلفی دارند که ساده‌ترین دسته‌بندی آن‌ها به‌صورت افزونه ورد پرس رایگان و پرمیوم است. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، افزونه‌های رایگان را بدون هزینه می‌توانید استفاده کنید و اغلب امکانات و انعطاف‌پذیری خوبی دارند؛ با این‌حال نسبت به نسخه‌های پرمیوم، دارای محدودیت‌هایی در استفاده هستند.

دسته‌بندی دیگری که برای انواع افزونه های وردپرسی در نظر می‌گیرند؛ براساس قابلیت و ویژگی این افزونه‌ها است؛ برای مثال، برخی از آن‌ها مربوط به سئو کردن سایت هستند، برخی برای طراحی سایت به‌کار می‌روند و برخی دیگر در افزایش امنیت آن تاثیر دارند.

بنابراین برای آن‌که بدانید برای سایت وردپرس فارسی خود، بهترین افزونه وردپرس رایگان یا پرمیوم چیست؛ باید چند نکته را در نظر داشته باشید؛ که شامل موارد زیر است:

  • افزونه های وردپرسی، آخرین آپدیت باشد.
  • تعداد نصب فعال این افزونه بالا باشد.
  • افزونه، با نسخه وردپرس شما سازگاری داشته باشد.
  • نظرات کاربران درباره آن، مثبت باشد.
  • پشتیبانی مناسبی داشته باشد.

در ادامه مهم‌ترین و بهترین پلاگین‌هایی که در سال ۲۰۲۲ استفاده شده‌اند را در دسته‌بندی‌های مختلف، توضیح می‌دهیم.

افزونه‌های امنیتی

میلیون‌ها سایت وردپرسی وجود دارد که متاسفانه محبوبیت این سایت‌ها، آن‌ها را برای هکرها بسیار جذاب کرده است. هکرها برنامه‌های مخربی ایجاد می‌کنند تا به سایت‌های وردپرس حمله کرده و آن‌ها را تغییر دهند. افزونه های امنیتی وردپرس برای پیشگیری از این مسئله راه‌حل‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

Loginizer: تلاش‌های ورود به سیستم را برای جلوگیری از حملات brute force محدود می‌کنند.

Wordfence Security: راه‌حل‌های امنیتی جامع‌تری را برای وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهند و کاربران متعددی دارد. این افزونه دارای نسخه رایگان است، اما نسخه پرمیوم آن، قابلیت‌های بیشتری دارد.

با ۸ راهکار افزایش امنیت فروشگاه اینترنتی، آشنا شوید!

افزونه‌های فرم‌ساز

فرم‌ها به بازدیدکنندگان سایت شما این امکان را می‌دهند تا اطلاعات شخصی را وارد کنند. اگر تا به‌حال یک نظرسنجی را پر کرده‌اید یا چیزی را از یک وب‌سایت سفارش داده‌اید، در حقیقت از یک فرم استفاده کرده‌اید. فرم‌ها اطلاعات را دریافت کرده و سپس به محل مناسب ارسال می‌کنند. علاوه‌بر آن، فرم‌ها باید امن باشند، برای مشتریان خاص، اختصاصی باشند و همچنین فاقد هجویات باشند. بهترین افزونه‌های فرم‌سازی به راحتی قابل سفارش هستند.

Contact Form 7: استفاده از این پلاگین، برای ساخت فرم‌ها بسیار آسان است و به‌صورت رایگان در دایرکتوری رسمی وردپرس وجود دارد.

WPForms: به کمک این افزونه، می‌توانید انواع مختلف فرم‌ها را تولید کنید و کاربران بسیار زیادی از آن استفاده می‌کنند.

افزونه‌های سئو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) هنر نمایش بیشتر وب‌سایت شما است. سئوی بهتر، پیدا کردن سایت شما را در موتورهای جستجو مانند گوگل، راحت‌تر می‌کند. هرچه سئوی شما بهتر باشد، پیدا کردن سایت شما راحت‌تر است.

سئو کردن، خود یک حرفه محسوب می‌شود. خوشبختانه چند قدم کوچک وجود دارد که می‌توانید برای بهبود رتبه خود نسبت به سایت‌های دیگر بردارید. افزونه‌های سئو بخش‌های کوچک و تکراری این کار را برای شما ساده و خودکار می‌کنند. افزونه‌های عالی سئو، همچنین به شما نکاتی در مورد چگونگی بهبود سئو محتوای سایت می‌دهند.

Yoast: این افزونه، دو نسخه رایگان و پرمیوم را در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌دهد و یکی از افزونه‌های رایج برای بهبود سئو است که در اغلب وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود.

All-In-One SEO: این افزونه نیز به‌صورت رایگان موجود است و می‌توانید از دایرکتوری رسمی وردپرس نصب کنید.

افزونه‌های طراحی سایت

وردپرس به شما امکان می‌دهد تا طراحی‌های متنوعی را بر روی این بستر، پیاده کنید. با ویرایش دستی HTML، CSS و سایر کدها، تقریباً هر طرح یا موضوعی را می‌توان ایجاد کرد. افزونه‌های طراحی سایت، از جمله افزونه‌های ساخت تم و صفحه ساز، روند طراحی سایت را سرعت می‌بخشند. آن‌ها به شما اجازه می‌دهند بیشتر، سریع‌تر و با کدنویسی کمتر، طراحی سایت خود را انجام دهید. اگر در طراحی تازه‌کار هستید، این افزونه های وردپرسی به شما کمک می‌کنند تا سایت‌هایی با ظاهر عالی را سریع بسازید

BoldGrid Post: یکی از بهترین افزونه‌ها برای طراحی صفحه‌های وب‌سایت است که تم‌ها و دیزاین‌های مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

Page Builder: این افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید لایه‌های مختلفی برای طراحی وب‌سایت خود داشته باشید و این‌کار را بدون کدنویسی و به راحتی انجام دهید.

به کمک بهترین افزونه های وردپرس ، بهترین وب‌سایت را طراحی کنید!

در این مطلب تلاش کردیم تا به شما اطلاعات کافی درباره چیستی و نحوه استفاده از افزونه های وردپرسی را بدهیم تا بتوانید بدون نیاز به کدنویسی، سایت‌ خود را از لحاظ طراحی، امنیت، سئو و دیگر ویژگی‌ها، بهبود دهید.

برخی از این افزونه‌ها، رایگان هستند و برای خریداری بسیاری از این افزونه‌ها برای وردپرس فارسی باید آن را از سایت‌های مختلف تهیه کنید. یکی از افزونه‌های کاربردی برای پلتفرم‌های آگهی و نیازمندی‌ها، وب‌سایت‌های ارئه خدمات و هر نوع وب‌سایتی که برای افزایش فروش خود به دنبال جلب اعتماد کاربران است، افزونه پرداخت امن سما است.

منبع: The Ultimate Guide to WordPress Plugins: 18 Examples & How They Work و ۸ Essential Types of WordPress Plugins

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.