۶ مورد از روش های اعتماد سازی در اینستاگرام را بدانید!

583

استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی کسب‌وکارها، سال‌ها موضوعی داغ بوده است؛ اما برندها همچنان در تلاش هستند تا از قدرت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند تا به‌صورت مستقیم، بهترین تاثیر را بر بازار هدف خود داشته باشند. با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، میزان تعامل برندها با مخاطبان خود نیز توسط این شبکه‌ها، افزایش می‌یابد. یکی از موضوعات مهمی که ممکن است فراموش شود؛ استفاده از این شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد اعتماد در مخاطبان است. در این مطلب از وبلاگ سما، می‌خواهیم در ارتباط با بهترین روش های اعتماد سازی در اینستاگرام که یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است صحبت کنیم تا به گسترش کسب‌وکار شما کمک نماییم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

راه های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

راه‌های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی

به عنوان انسان، بدون اعتماد، روابط ما هرگز نمی‌تواند از یک سطح خاص فراتر رود. همین امر در مورد برندها و ارتباط آن‌ها با مخاطبان و مصرف‌کنندگان نیز صدق می‌کند.

قبل از اینکه تعامل واقعی با مشتری اتفاق بیفتد، شرکت‌ها ابتدا باید از طریق ارتباطی که در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند؛ سبب ایجاد اعتماد شوند. چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟! تا به‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که وجود شبکه‌های اجتماعی، واقعه جدیدی نیست؛ در حقیقت استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال، نوعی روابط عمومی سنتی است که تنها نوع این شبکه‌ها در طول زمان تغییر می‌کند, اما این به‌معنای بازاریابی سنتی نیست. برخلاف بازاریابی سنتی، رسانه‌های اجتماعی به برندها این فرصت را می‌دهند که به‌صورت مستقیم و در کوتاه‌ترین زمان با مخاطبان خود تعامل داشته باشند.

امروزه بیشتر صحبت‌ها در صنعت دیجیتال مارکتینگ در مورد این است که چگونه موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند تا مرتبط‌ترین نتایج جستجو و محتوای ممکن را ارائه کنند. با این‌حال، امروزه، شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، گوگل‌پلاس، توییتر، لینکدین و پینترست خود به موتورهای جستجو تبدیل شده‌اند؛ در نتیجه به‌جای رفتن به یک موتور جستجوی سنتی، مصرف‌کنندگان ممکن است به طور مستقیم، به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند تا درباره محتوا و محصولات یا خدمات یک شرکت، اطلاعات کسب کنند.

برای آشنایی با مهم‌ترین روش‌های افزایش فروش اینترنتی، این‌جا را کلیک کنید!

از آن‌جایی که مخاطبان رسانه‌های اجتماعی در چند سال گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته‌اند و مخاطبان هدف متنوعی را در برمی‌گیرند، برندها نباید این فرصت را برای انتقال ارزش برند و جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی از دست بدهند. به همین دلیل در ادامه با ۶ مورد از مهم‌ترین روش های اعتماد سازی در اینستاگرام آشنا می‌شویم.

ارتباط از طریق جهت‌دهی فکری

یکی از راه‌هایی که یک برند اعتبار خود را نزد مخاطبان شبکه‌های اجتماعی از دست می‌دهد، این است که بدون ایجاد ارزش برای محصولات یا خدمات برند خود، فرصت خرید محصولات یا استفاده از خدمات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

بنابراین جزو اولین روش های اعتماد سازی در اینستاگرام، می‌توان به ایجاد و تثبیت ارزش برند، اشاره کرد. این ارزش می‌تواند به هر شکلی به مخاطب ارائه شود؛ اما باید به‌گونه‌ای طراحی شود تا به کمک آموزش، سرگرم شدن، ایجاد شرایط بحث و کسب بازخورد صادقانه، ارزش برند نشان داده شود. شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای یک برند هستند تا تخصص خود را در یک صنعت خاص به اشتراک بگذارند. برندها برای نشان دادن تخصص خود، محتوای عالی ایجاد می‌کنند که مردم این محتواها را با دیگران به اشتراک بگذارند. به این صورت، شرکت‌ها می‌توانند در فضای کاری خود به رهبران فکری تبدیل شوند.

شفافیت در جلب اعتماد

این مسئله، حوزه‌ای است که مدیران و تصمیم‌گیران بیش از همه از آن می‌ترسند، اما برای آن‌که یک شرکت در رسانه‌های اجتماعی موفق باشد، باید مانع عدم شفافیت را از سر راه بردارد.

در دنیای دیجیتال امروزی، شفافیت یک واقعیت ذاتی است، زیرا مردم در مورد مسائل مرتبط با برند شما به‌صورت آنلاین صحبت خواهند کرد. شرکت‌ها باید این موضوع را بپذیرند و به عنوان یکی از روش های اعتماد سازی در اینستاگرام، در این مکالمات شرکت کنند و آن‌ها را هدایت نمایند.

در گزارشی از eMarketer که یک شرکت تحقیقاتی درباره بازاریابی دیجیتال است، ۷۷٪ از خریداران گفته‌اند که اگر مدیر عامل شرکت از رسانه‌های اجتماعی استفاده کند، احتمال خرید از یک شرکت بیشتر است و ۸۲٪ بیشتر به شرکت اعتماد می‌کنند. این نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان، دوست دارند با برندها و مدیران سطح بالای آن در ارتباط باشند.

ارتباط سریع و پاسخگویی به مشتری

اگر مخاطبان برند شما بدانند که می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی با شرکت شما ارتباط برقرار کنند و به‌گونه‌ای تشویق شوند که این کار را انجام دهند، فرصت خوبی است که به آن‌ها خدمات عالی ارائه دهید و به همین دلیل یکی از بهترین روش های اعتماد سازی در اینستاگرام است. از شکایت مشتری نترسید. مشکلات آن‌ها را به‌صورت مستقیم و سریع، حل کنید. اگر با مشتریان با دقت و درست رفتار شود و به آن‌ها اهمیت داده شود؛ شرکت و برند شما را تحسین می‌کنند.

تضمین مسئولیت‌پذیری

وقتی شرکت‌ها به وضوح در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و مخاطبان خود را تشویق می‌کنند تا با آن‌ها تعامل داشته باشند، یعنی تضمین می‌کنند که سطح مشخصی از پاسخگویی را به مخاطب ارائه دهند که از مهم‌ترین روش های اعتماد سازی در اینستاگرام است. حتی در شرایطی که برخی از افراد به‌صورت تهاجمی و با سوءنیت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، یک برند اساساً می‌تواند خود را مسئول ارائه محصولات و خدمات عالی به مشتریان بداند ولی با این‌حال باید تلاش کند تا حد ممکن به این‌گونه پیام‌ها نیز پاسخگو باشد.

سرگرمی و تعامل ساده

یکی دیگر از راه‌های جلب اعتماد مشتریان فروشگاه اینترنتی و نگهداری آن‌ها، از طریق ایجاد سرگرمی است. همیشه در حال صحبت درباره شرکت و خدمات یا ارزش‌های آن نباشید. این به رهبری فکری و بازاریابی محتوا برمی‌گردد. از طریق محتوای روزانه، برنامه‌ها، ویدیوها، مسابقات، قرعه‌کشی‌ها و اینفوگرافیک‌ها، ارزش را به روشی سرگرم‌کننده و خلاقانه ارائه دهید. فرصت‌ها برای ایجاد سرگرمی، بی‌پایان هستند.

کلیک کنید تا با محتوای سبز آشنا شوید!

مسئولیت اجتماعی

یکی از روش های اعتماد سازی در اینستاگرام این است که به آن‌ها بفهمانید که شما بیشتر از خودتان، به دیگران اهمیت می‌دهید.

همین امر در مورد ایجاد ارزش ویژه برای برند نیز صدق می‌کند. برندهای دارای مسئولیت اجتماعی اغلب با سرعت بیشتری محبوبیت پیدا می‌کنند، زیرا مشتریان آن‌ها می‌دانند که فقط به دنبال سود نیستند، بلکه به جوامع خود یا دنیای اطراف خود نیز کمک می‌کنند.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی هستند تا این پیام را به‌صورت ارگانیک انتشار دهید. به عنوان مثال، ماریوت که یک برند در زمینه هتل و خدمات‌رسانی همه‌جانبه است، یک کمپین را اجرا می‌کند که به ازای ورود مهمانان به هتل، هتل ۲ دلار به امور خیریه اهدا می‌کند تا آن‌ها تشویق به استفاده از خدمات ماریوت شوند. هدف از این تبلیغ، این است که از یک تعامل اجتماعی معمولی برای منافع بیشتر کمک گرفته شود.

بهترین روش های اعتماد سازی در اینستاگرام

استفاده از بهترین روش های اعتماد سازی در اینستاگرام

بسیاری از ما، تاکنون با روش‌های مختلفی آشنا شدیم که از آن میان می‌توان به ایجاد هایلایت اعتماد مشتری اشاره کرد. با این‌حال، یکی از مهم‌ترین راه های افزایش فروش در اینستاگرام، ایجاد اعتماد بین مخاطبان است تا بتوانید از آن طریق، مشتریان خود را به مشتری ثابت تبدیل کنید و تعداد آن‌ها را بیشتر نمایید.

البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که هر فروشگاهی، برای دسترسی آسان‌تر، نیاز به یک وب‌سایت دارد تا افراد بتوانند پروسه خرید خود را راحت‌تر انجام بدهند. همچنین، برای ایجاد اعتماد بیشتر، اغلب فروشگاه‌ها، به استفاده از خدمات پرداخت امن روی آورده‌اند. به همین دلیل، پیش از آن‌که بخواهید از این ۶ روش گفته شده استفاده کنید؛ ابتدا بر روی روش‌های پرداخت خود نظارت کنید و چنانچه نیاز به تغییر دارند، این اصلاح را انجام دهید.

برای آن‌که بتوانید روش پرداخت امن که یکی از روش های اعتماد سازی در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی است را پیاده کنید؛ می‌توانید با کلیک بر روی سما، تمام اطلاعات مورد نیاز خود در این زمینه را به‌دست آورید.


منبع: ۶ Ways Brands Build Trust Through Social Media

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.