با مهم‌ترین روش های افزایش فروش اینترنتی آشنا شوید!

511

هر کسب‌وکار اینترنتی علاقه دارد تا فروش خود را افزایش دهد و بتواند با سرعت بیشتری رشد کند. با این‌حال، انواع روش های افزایش فروش اینترنتی برای تمام کسب‌وکارها یکسان نیست. به همین دلیل در این مطلب از وبلاگ سما، به سراغ راه های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی رفته‌ایم و چندین مورد از روش های افزایش فروش اینترنتی را ذکر کرده‌ایم تا بتوانید از میان این روش‌ها، بهترین آن‌ها را برای کسب‌وکار خود انتخاب کرده و بر روی آن تمرکز کنید.

انواع روش های افزایش فروش اینترنتی

انواع روش های افزایش فروش اینترنتی

بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، چندین سال است که فعالیت می‌کنند و در طول پاندمی کرونا نیز کسب‌وکارهای بسیار بیشتری به سمت اینترنتی شدن، رفته‌اند. به همین دلیل، تمام فروشگاه‌های آنلاین، علاقه دارند تا مشتریان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. به همین دلیل، باید با روش‌ها و استراتژی‌هایی که برای افزایش وفاداری و در نتیجه روش های افزایش فروش اینترنتی وجود دارد؛ آشنا شوند. این روش‌ها را در ادامه بخوانید.

مخاطب هدف خود را بشناسید!

برای تصمیم‌گیری صحیح در مورد محصولات و اصول بازاریابی خود، باید مشتریان خود را بشناسید. هنگامی که یک فروشگاه آنلاین دارید، می‌توانید با مشتریان خود در ارتباط باشید، گفت‌وگو کنید و متوجه شوید که چه چیزی برای آن‌ها جذاب است. از روش های افزایش فروش اینترنتی این است که وقتی مشتریان شما آنلاین هستند، به‌طور فعال اقداماتی را برای کسب اطلاعات و یادگیری درباره خواسته‌های آن‌ها انجام دهید.

با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل در فروشگاه آنلاین و سیستم پشتیبانی، می‌توانید الگوها و ترجیحات خرید مشتریان را شناسایی کنید. با وجود آن‌که مکالمه رو در رو، تاثیر بیشتری دارد؛ با این‌حال، می‌توانید از راه‌های مختلف از جمله ایمیل، چت آنلاین و تماس‌های تلفنی، برای پرسیدن سوالات و اطلاعات در مورد مشتریان خود استفاده کنید.

مشتریان چگونه فروشگاه شما را پیدا می‌کنند؟!

چنانچه شما می‌خواهید از اصول بازاریابی و فروش اینترنتی خود عاقلانه استفاده کنید؛ می‌توانید از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics برای تحقیق در مورد اینکه چگونه مشتریانی که خرید می‌کنند، فروشگاه شما را پیدا کرده‌اند؛ استفاده کنید تا بتوانید بازاریابی بهتر و متمرکزتری داشته باشید.

به عنوان مثال، یکی از روش های افزایش فروش اینترنتی به طور غیرمستقیم این است که اگر از یک پست وبلاگی در مورد تغذیه سالم، ترافیک زیادی به فروشگاه لوازم آشپزی شما وارد شده است، باید مطالب بیشتری در مورد آن موضوع بنویسید. اگر تقریباً تمام فروش شما از تبلیغات فیس بوک است، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که روی تبلیغات بیشتری در این پلتفرم، سرمایه‌گذاری کنید.

پیشنهاد فروش خاص خود را پیدا کنید!

فروشگاه شما چه چیزی را پیشنهاد می‌کند که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند؟ داستان پشت فروشگاه، محصولات و خودتان چیست؟ پاسخ به این سوالات یکی از مهم‌ترین روش های افزایش فروش اینترنتی است.

هنگامی که می‌دانید چه چیزی شما را متفاوت می‌کند، باید آن را در فضای مجازی گسترش دهید؛ زیرا همین موضوع ساده، یکی از راه های افزایش فروش در اینستاگرام است. می‌توانید آن را در شعار خود قرار دهید، آن را در صفحه اصلی خود برجسته کنید، آن را در تبلیغات رسانه‌های اجتماعی اعلام کنید و در بازاریابی ایمیلی خود آن را برجسته کنید. با ایجاد کمپین‌های بازاریابی درباره پیشنهاد فروش خاص خود، به مردم دلیلی می‌دهید که به فروشگاه آنلاین شما بیایند و مهم‌تر از همه، محصولات شما را بخرند.

تجربه مشتری را ساده کنید!

شما می‌خواهید تا جایی که ممکن است مشتریان بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند و سپس آن را از شما بخرند. اگر تجزیه و تحلیل شما نشان می‌دهد که تعداد زیادی از افراد از سایت شما بازدید می‌کنند و بدون خرید آن را ترک می‌کنند، ممکن است به دلیل تجربه مشتری در مواجه با فروشگاه اینترنتی شما باشد.

از بین دوستان و خانواده خود که مخاطبان هدف شما باشند؛ کمک بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا از فروشگاه شما اقلام موردنظر خود را خریداری کنند. سپس مراحلی که در آن با مشکل مواجه می‌شوند یا اشتباه می‌کنند را پیدا کنید. بخش‌های متداولی که می‌توانید آ‌ن‌ها را اصلاح و ساده‌سازی کنید، شامل شرایط جستجو در وب‌سایت شما، روش ارسال محصول و پرداخت است. این نکته را در روش های افزایش فروش اینترنتی خود، دست کم نگیرید.

روی خدمات مشتری تمرکز کنید!

مشتریان، برای خدمات عالی ارزش قائل هستند. می‌توانید یک صفحه تماس در وب‌سایت خود ایجاد کنید که به وضوح نحوه تماس با شما را نشان دهد. از میان شماره تلفن، آدرس ایمیل و پیوند چت، تمام مواردی که در اختیار دارید را وارد کنید. برای ارسال پاسخ فوری به مشتریان، یک صفحه پرسش و پاسخ به وب‌سایت خود اضافه کنید.

مهم‌تر از همه، هنگامی که مشتریان با شما تماس می‌گیرند، به سرعت پاسخ دهید. از آنجایی‌که مکالمه حضوری با فروشگاه‌های آنلاین نادر است، از این فرصت برای ایجاد ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید که یکی از مهم‌ترین روش های افزایش فروش اینترنتی و ایجاد وفاداری در مشتریان است.

چنانچه شرایط چت آنلاین را فراهم کرده‌اید، از آنجایی که نمی‌توانید ۲۴ ساعت شبانه‌روز به رایانه خود متصل باشید، یک پاسخ‌گوی خودکار برای اطلاع مشتریان از زمان بازگشت خود قرار دهید. همچنین می‌توانید از فناوری عامل مجازی (VAT) استفاده کنید که افزونه‌ای برای وب‌سایت شما است که بلافاصله به سؤالات رایج مشتریان پاسخ می‌دهد.

یک فرآیند پرداخت ساده ایجاد کنید!

از آنجایی‌که فرآیند پرداخت، بخشی از تجربه کاربر است، یکی از مهم‌ترین روش های افزایش فروش برای بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی است و به همین دلیل باید توجه بیشتری به آن شود. یک گزینه به شکل پرداخت به‌عنوان کاربر موقت ارائه دهید تا مشتریان بتوانند بدون پر کردن فرم‌های طولانی خرید کنند. هنگام پرداخت، مشتری را با فیلدهای اطلاعات مختلف تحت فشار نگذارید. از دکمه‌ها و کلمات استاندارد مانند دکمه «خرید» و نماد سبد خرید استفاده کنید.

پلتفرم تجارت الکترونیک و پرداخت امن را ایجاد کنید!

با انتخاب پلتفرمی که فرآیند خرید و کاربری ساده‌ای دارد، مشتریان شما می‌توانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند. همچنین به کمک ایجاد شرایط پرداخت امن، افرادی که به تازگی با کسب‌وکار شما آشنا شده‌اند و اطلاعات زیادی درباره شما ندارند؛ راحت‌تر به شما اطمینان می‌کنند و خرید خود را انجام می‌دهند. برای ایجاد این شرایط، می‌توانید از خدمات سامانه معاملات امن ایران، سما، استفاده کنید.

سئو را فراموش نکنید!

در یک فروشگاه آنلاین، مشتریان می‌توانند با مشاهده مطالب منتشر شده وب‌سایت شما که حکم ویترین فروشگاه شما را دارند؛ وارد فضای وب‌سایت شوند. به همین دلیل باید به طور خاص روی بهبود سئوی خود کار کنید تا مشتریان شما با جستجوی عبارات مرتبط با کسب‌وکار شما، به راحتی فروشگاه شما را پیدا کنند.

تجربیات فروش اینترنتی

تولید محتوا از روش های افزایش فروش اینترنتی است!

وقتی افراد سوالی دارند، به گوگل سر می‌زنند و به دنبال پاسخ می‌گردند. با ایجاد محتوایی که اطلاعات جالب و مرتبطی را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد، می‌توانید به مردم کمک کنید تا فروشگاه تجارت الکترونیک شما را از طریق SEO پیدا کنند.

به جای نوشتن در مورد محصولات خود، به چالش‌های رایج یا راه‌های استفاده از محصولات خود بپردازید. اگر اسباب‌بازی‌های سگ می‌فروشید، در مورد بازی‌های سرگرم‌کننده برای بازی با سگ خود یا نحوه کمک به سگ‌های مبتلا به اضطراب جدایی بنویسید. از آنجایی که موتورهای جستجو صفحاتی را که محتوای ثابتی ارائه می‌دهند در اولویت قرار می‌دهند، حتما پست‌های جدید را به طور منظم بنویسید.

نظرات مشتریان را در صفحات محصول قرار دهید!

اگرچه ممکن است ترسناک باشد که به مشتریان اجازه دهید نظرات مثبت و منفی را در مورد محصولات شما در وب‌سایت فروشگاه به اشتراک بگذارند، افزودن نظرات مشتریان می‌تواند فروش شما را افزایش دهد. هنگام افزودن نظرات، به مشتریان اجازه دهید تا با رتبه‌بندی به کمک ستاره نیز نظر بدهند. نوشتن نظرات را تا حد امکان برای مشتریان آسان کنید.

از طراحی وب‌سایت مناسب استفاده کنید!

یکی از تجربیات فروش اینترنتی بهتر، به طراحی وب‌سایت شما بستگی دارد. باید از یک پلتفرم تجارت الکترونیکی استفاده کنید که طراحی مناسب دارد تا مشتریان بتوانند صفحات وب‌سایت شما را در گوشی‌های همراه خود نیز به‌طور درستی مشاهده کنند. به این روش، مشتریان شما با هر وسیله و در هر زمانی می‌توانند خرید خود را به سادگی انجام دهد و این موضوع یکی از روش های افزایش فروش اینترنتی شما است.

محصولات خود را با عکس‌های باکیفیت به نمایش بگذارید!

عکس‌ها مهم هستند. به همین دلیل می‌توانید روی یک عکاس حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید تا عکس‌هایی با کیفیت بالا بگیرید که ویژگی‌های محصولات شما را نشان دهد. مطمئن شوید که عکس‌ها دقیقاً نشان‌دهنده محصولات هستند، زیرا ۲۲٪ از بازگشت محصولات، زمانی اتفاق می‌افتد که کالا متفاوت از عکس به نظر برسد. این نکته را به خاطر داشته باشید که داشتن حدود ۳ تا ۴ عکس برای هر محصول، مناسب‌تر از تنها ۱ تصویر است.

هر آن‌چه باید از بازگشت کالا در فروشگاه اینترنتی خود بدانید را اینجا بخوانید!

هزینه حمل‌ونقل را تا حد امکان پایین نگه دارید!

جالب است بدانید، بیش از نیمی از مشتریان، هنگام پرداخت هزینه خرید خود، به دلیل اضافه شدن هزینه‌های اضافی در جمع کل پرداختی، از خرید خود دست می‌کشند. بنابراین در صورت امکان، هزینه‌های حمل‌ونقل را در محصولات خود قرار دهید تا بتوانید ارسال رایگان ارائه دهید.

اگر این امکان‌پذیر نیست، می‌توانید برای حداقل مبلغ خرید خاصی، ارسال رایگان در نظر بگیرید یا یک نرخ ثابت برای ارسال از قبل در نظر بگیرید. این مسئله، یکی از روش های افزایش فروش اینترنتی در سراسر جهان است.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید!

با به اشتراک‌گذاری مداوم محتوایی که برای مخاطبان هدف شما جالب است در رسانه های اجتماعی، می‌توانید به مشتریان جدید کمک کنید تا فروشگاه شما را پیدا کنند و وفاداری مشتریان فعلی خود را افزایش دهید. برای مثال یکی از راه های افزایش فروش در اینستاگرام، قرار دادن تصاویر باکیفیت و جذاب است تا افراد را ترغیب به خرید کند. سپس با قرار دادن لینک وب‌سایت خود در صفحه اینستاگرام، آن‌ها را به فروشگاه اینترنتی خود هدایت کنید تا از این نوع روش های افزایش فروش اینترنتی نیز بهره‌مند شوید.

بهترین راه افزایش فروش اینترنتی، ایجاد اعتماد است!

در این مطلب از وب‌سایت سما، روش های افزایش فروش اینترنتی زیادی را توضیح دادیم. با این‌حال، نقطه اشتراک اغلب آن‌ها، ایجاد تجربه مشتری است؛ یعنی باید کاربران به سادگی محصولات مورد نظر خود را از طریق وب‌سایت شما پیدا کنند و طی یگ پروسه پرداخت ساده، آن‌ها را خریداری کنند. بخش عظیمی از تجربه مشتری، به اعتماد آن‌ها برای پرداخت آنلاین باز می‌گردد که سما، در این مسیر به شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از خدمات سامانه امن معاملات ایران برای فروشگاه اینترنتی خود، بر روی سما کلیک کنید.

منبع: ۱۷ Strategies For Increasing Your Online Sales

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.