محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

510

فرض کنید یک لباس جدید خریده‌اید و می‌خواهید آن را بپوشید و عکس آن را در شبکه‌های اجتماعی پست کنید. یا یک کالای جالب و فانتزی گرفته‌اید و باید یک ویدئوی آنباکسینگ برای آن تهیه کنید و در یوتیوب قرار دهید. چه بدانید چه نه، شما در حال آماده کردن یک محتوای UGC هستید. در این مقاله از مجله سما قصد داریم در مورد مفهوم جدید UGC (User Generated Content) صحبت کنیم، مزایای آن را توضیح دهیم و به چگونگی اجرا آن توسط برندهای بزرگ و کوچک بپردازیم. به کار گرفتن این نکات کاربردی می‌تواند موجب افزایش تعامل مشتری با برند شما شود. 

محتوای تولید شده توسط کاربر یا UGC چیست

محتوای تولید شده توسط کاربر چیست؟

محتوای تولید شده توسط کاربر (به عنوان UGC یا محتوای تولید شده توسط مصرف کننده شناخته می‌شود) محتوای اصلی و مخصوص به برند است که توسط مشتریان ایجاد شده و در رسانه‌های اجتماعی یا کانال‌های دیگر منتشر می‌شود. UGC به اشکال مختلفی ارائه می‌شود مانند: 

  • تصاویر
  • ویدیو
  • نقد و بررسی
  • گواهینامه 
  • پادکست

 محتوای تولید شده توسط کاربر به طور بالقوه می‌تواند بر بسیاری از معیارهای کلیدی عملکرد تأثیر بگذارد. هم به صورت مثبت و هم به صورت منفی. بنابراین اطلاع از نحوه کسب درآمد و استفاده صحیح از آن، از اهمیت زیادی برخوردار است. 

محتوای UGC از کجا می‌آید؟

  1. مشتریان

به یک محتوای ویدئویی محبوب و دیده شده در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مثل تیک تاک یا اینستاگرام فکر کنید. مشتریان شما معمولا مهم‌ترین گروهی هستند که باید از آن‌ها محتوای UGC را دریافت کنید. حال یا شما از آن‌ها درخواست تولید محتوا را داشته‌اید یا اساسا خود مشتریان تصمیم گرفته‌اند محتوایی را درباره‌ی برند شما به اشتراک بگذارند. 

  1. افراد وفادار به برند

حامیان، طرفداران یا وفاداران برند. این افراد، گروهی از مشتریان هستند که به کسب و کار شما علاقمندند. این افراد برند شما را ستایش می‌کنند، بنابراین از محتوای UGC استقبال می‌کنند و خواهان این نوع محتوای یونیک هستند. 

  1. کارمندان

محتوای تولید شده توسط کارکنان (EGC) ارزش و داستان پشت برند شما را نشان می‌دهد. برای مثال، عکس‌هایی از کارمندان که در حال بسته‌بندی یا سفارش‌دهی هستند. یا ویدیویی از تیم شما که در آن توضیح می‌دهند چرا دوست دارند برای شرکت شما کار کنند. این محتوای پشت صحنه به ایجاد هویت برند کمک می‌کند و بیانگر اعتبار شما در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات است. 

  1. سازندگان UGC

سازندگان UGC افرادی هستند است یک محتوا را برای نشان دادن ویژگی‌های خاص و منحصربه فرد یک کسب و کار یا محصول می‌سازند. این نوع محتوا باید کاملا واقعی باشد تا کاربر به آن اعتماد کند. با این تفاوت در ازای تولید محتوا، سازندگان آن حمایت مالی دریافت می‌کنند. 

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر مهم است؟

از UGC می‌توان برای تحت تاثیر قراردادن خریدار در طول مراحل خرید استفاده کرد و به کمک آن تعامل و نرخ تبدیل را افزایش داد.  محتوای مشتری محور را می‌توان در رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر مانند ایمیل، صفحات فرود یا صفحات پرداخت استفاده کرد. از محتوای مشتری محور می‌توان در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر مانند ایمیل، صفحات لندینگ یا صفحات پرداخت استفاده کرد.

UGC اعتبار شما را بیشتر می‌کند

در شرایط کنونی، برندها برای دیده شدن باید مبارزه کنند و برای جلب توجه مخاطبان به رقابت با یکدیگر بپردازند. خریداران نسبت به برندهایی که با آنها تعامل بیشتری دارند و از آنها خرید می‌کنند، سختگیرتر هستند، به ویژه نسل Z که وفاداری کمتری دارند.

این مسئله تنها به مصرف کنندگانی که به محتوای قابل اعتماد علاقه دارند، محدود نمی‌شود. ۶۰ درصد از بازاریابان معتقدند سندیت و کیفیت از عناصر مهم محتوای موفق هستند. بنابراین هیچ شکل دیگری از محتوا که معتبرتر از UGC مشتریان شما باشد، وجود ندارد.

هیچ وقت در کمپین‌های UGC از محتوای ساختگی استفاده نکنید. مخاطبان به سرعت متوجه نظرات ساختگی متوجه می‌شوند. این کار ممکن است اعتبار برند شما را زیر سوال ببرد. در عوض کمپین‌های خودتان را با این سه گروه پیش ببرید.

  • مشتریان
  • کاربران وفادار
  • کارمندان

مردم معمولا به یکدیگر اعتماد بیشتری دارند، بنابراین بسیار مهم است که UGC را به عنوان یک نوع تبلیغ شفاهی مدرن درنظر بگیرید. احتمال دیده شده محتوای تولید شده توسط کاربر، ۲.۴ برابر بیشتر از محتوایی است که برندها تولید می‌کنند. بنابراین اکنون زمان سرمای گذاری در استراتژی بازاریابی اجتماعی با ویژگی‌های حقیقی است.

UGC به بزرگتر شدن جامعه مشتریان وفادار شما کمک می‌کند

UGC به مشتریان فرصت بی‌نظیری برای شرکت در رشد یک برند می‌دهد. در واقع آن‌ها بجای تماشاگر بودن، می‌توانند در این مسیر مشارکت داشته باشند. این امر بر وفاداری و نزدیکی به برند به شکل قابل توجهی تأثیر گذار است. زیرا به مردم این امکان را می‌دهد با ایجاد UGC بخشی از جامعه یک برند شوند و باعث شکوفایی آن باشند. UGC همچنین باعث ایجاد گفتگو بین یک برند و مصرف کننده می‌شود. این سطح از تعامل برند به ایجاد و رشد یک جامعه متعهد کمک می‌کند. هم‌چنین به اشتراک گذاشتن محتوای مخاطبان برای توسعه و تعمیق روابط مخاطبان و کسب و کارها می‌وشد که وفاداری بیشتر به برند را به همراه دارد.

UGC نمادی از اعتماد است

تنها ۹ درصد از آمریکایی‌ها به رسانه‌های جمعی «تا حد زیادی» اعتماد دارند که با توجه انتشار اخبار جعلی از زمان همه‌گیری جهانی ۲۰۲۰، این عدد جای تعجب ندارد.

بنابراین برندها باید بیش از هر زمان دیگری تلاش کنند تا خود را قابل اعتماد نشان دهند. ۹۳٪ از بازاریابان معتقدند که مصرف کنندگان به محتوای ایجاد شده توسط مشتریان بیشتر از محتوای ایجاد شده توسط برندها اعتماد دارند، این نشان می‌دهد که UGC فرمت مناسبی برای اعتمادسازی کسب و کارها است 

مخاطبان به UGC به عنوان یک نماد قابل اطمینان نگاه می‌کنند. همانطور که از دوستان، خانواده یا شبکه‎ای از افراد حرفه‌ای خود نظرخواهی می‌کنند. بیش از ۵۰٪ از نسل قرن بیست و یک، برای خرید محصول بر اساس توصیه‌های خانواده و دوستان خود تصمیم می‌گیرند. بنابراین اینجاست که UGC می‎تواند بدرخشد زیرا فقط یک معنی آن دارد و آن یک توصیه شخصی است.

UGC تصمیم به خرید را تحت تاثیر قرار می‌دهد

محتوای تولید شده توسط کاربر مراحل پایانی سفر مشتری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این همان جایی است که شما به دنبال تبدیل مخاطبان خود و تحت تأثیر قرار دادن آنها در خرید هستید.

UGC سنگ محک ارزشمند بودن محصول شماست. به عنوان مثال، مخاطبان شما افرادی را می‌بینند که دقیقا محصول شما را می‌پوشند یا از آنها استفاده می‌کنند. این موضوع بر تصمیم آنها برای خرید تأثیر می‌گذارد.

UGC مقرون به صرفه‌تر از اینفلوئنسر مارکتینگ

هزینه متوسط همکاری با یک اینفلوئنسر می‌تواند به میلیون‌ها تومان برسد. میانگین هزینه درخواست از مشتریان برای به اشتراک گذاشتن پست‌هایی که نشان می‌دهد آن‌ها از محصول شما لذت می‌برند چطور؟ تقریبا هیچ چیز.
UGC روشی مقرون به صرفه برای بزرگتر شدن اندازه کسب و کار شماست یک استراتژی بازاریابی ترکبیب به شمار می‌آید. علاوه بر این، به همکای با آژانس‌های تبلیغاتی خلاق و پرزرق و برق برای تولید محتوا برای کمپین خود نیاز نخواهید داشت. 

با ۱۳ ترند بازاریابی اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ رشد کنید!

برگزاری کمپین‌های UGC مقرون به صرفه تر است

شما به سادگی می‌توانید با مهمترین افراد کسب و کار خود ارتباط برقرار کنید: مخاطبان خود. بیشتر آنها از اینکه در نمایش در کمپین‌های بازاریابی شما به چشم بیایند، هیجان زده می‌شوند. برای برندهای کوچکتر یا کسانی که تازه شروع به کار کرده‌اند، مدیریت UGC ارزانتر و آسانتر از سرمایه گذاری در کمپین‌های آگاهی از برند در مقیاس بزرگتر است.

در هماهنگی با تجارت اجتماعی کار می‌کند

آینده خرید آنلاین، تجارت اجتماعی است، یا خرید مستقیم از کانال‌های اجتماعی مورد علاقه شما. جذابیت اصلی تجارت اجتماعی این است که به مخاطبان اجازه می‌دهد به جای رفتن به خارج از شبکه برای تکمیل خرید، به صورت بومی در یک برنامه رسانه اجتماعی تبدیل شوند.

فرض کنید در اینستاگرام می‌چرخید و روی یک حوله‌ی زیبای جدید مکث می‌کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول، تصمیم به خرید و تکمیل تراکنش در برنامه، ضربه بزنید. این تجارت اجتماعی در عمل است.

UGC و تجارت اجتماعی به خوبی با هم کار می‌کنند زیرا UGC در ایجاد تبدیل ها تأثیرگذار است. تقریباً ۸۰٪ از مردم می‌گویند که UGC بر تصمیم آنها برای خرید تأثیر می‌گذارد و محتوای تولید شده توسط کاربر و تجارت اجتماعی را به بازی ساخته شده در بهشت تبدیل می‌کند.

UGC هماهنگ با سوشال کامرس

آینده خرید آنلاین، سوشال کامرس است؛ یا خرید مستقیم از شبکه‌های اجتماعی مورد علاقه شما. جذابیت اصلی سوشال کامرس در این است که به مخاطبان اجازه می‌دهد به جای خارج شدن از شبکه اجتماعی که در آن حضور دارند، در همان برنامه به شکل خیلی ساده خرید خود را تکمیل کنند.
فرض کنید در اینستاگرام می‌چرخید و روی یک حوله‌ی زیبای جدید مکث می‌کنید. کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول، خرید و تکمیل تراکنش در برنامه، یک دکمه را فشار دهید. این همان سوشال کامرس در عمل است. UGC و سوشال کامرس به خوبی با هم کار می‌کنند و تاثیر چشمگیری در جذب مشتری دارند.  تقریباً ۸۰٪ از مردم اعتقاد دارند که UGC بر تصمیم آنها برای خرید اثربخش بوده است.

با سوشال کامرس یا تجارت اجتماعی آشنا شوید

انواع محتوای تولید شده توسط کاربر

محتوای تولید شده توسط کاربر، استراتژی ضروری برای بازاریابان شبکه‎‌های اجتماعی است که در سبک‌ها و قالب‌های متنوعی ارائه می‌شود:

  • تصاویر
  • ویدئو
  • محتوای شبکه‌های اجتماعی (به عنوان مثال، یک توییت در مورد برند شما)
  • گواهینامه‌ها
  • بررسی محصول
  • پخش‌ زنده
  • پست‌های وبلاگ
  • محتوای YouTube

کلام آخر

در این مطلب به طور کامل در مورد محتوای تولید شده در مورد کاربر صحبت کردیم. شما با به کار بستن این استراتژی در برنامه‌های بازاریابی خود، می‌توانید علاوه بر جلب اعتماد مخاطبین خود، فروش‌تان را در شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید. راهکار معامله امن و پرداخت امن سما نیز به منظور تسهیل فرایند خرید و اعتماد سازی در شبکه‌های اجتماعی و معاملات شخصی طراحی شده و تجربه خرید مطمئنی را به همراه دارد. 

منبع: hootsuite

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.