از هشتگ‌ها برای افزایش بازدید اینستاگرام استفاده کنیم!

473

شاید این نکته برای شما هم جالب باشد که هشتگ‌ها، تنها ابزار تعامل توییتر نیستند و برای افزایش ریچ (Reach) اینستاگرام نیز تاثیر زیادی دارند. از آن‌جایی‌که این روزها مردم از هشتگ‌های مختلفی در اینستاگرام استفاده می‌کنند، تجزیه‌وتحلیل و بررسی هشتگ‌ها، می‌تواند برای به چالش کشیدن بازاریابی محتوایی شما بسیار موثر باشد. جالب است بدانید، هشتگ‌های نامربوط نیز می‌توانند به پست‌های شما آسیب برسانند؛ به همین دلیل در این مطلب از بلاگ سما می‌خواهیم بگوییم که چه هشتگ‌هایی برای عملکرد کلی شما موثر هستند.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام

تجزیه و تحلیل هشتگ اینستاگرام چیست؟!

برندهای محبوب، چندین نوع هشتگ را در اینستاگرام استفاده می‌کنند که می‌تواند نام تجاری آن‌ها باشد و یا هشتگ کمپین باشد. حتی ممکن است، برندها با استفاده از هشتگ‌های موقعیت مکانی، برای جذب مخاطبانی از جغرافیای خاص استفاده کنند.

انواع هشتگ‌ها

با توجه به نکته‌ای که گفته شد، لازم است پیش از آن‌که بگوییم تجزیه‌وتحلیل هشتگ‌ها در افزایش بازدید اینستاگرام چه نقشی دارند، ابتدا انواع هشتگ‌هایی که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد را معرفی می‌کنیم.

  • هشتگ‌های محتوا: این هشتگ‌ها ارتباط مستقیمی با محتوای پست شما دارند. برای مثال، اگر در مورد غذا پست می‌گذارید، ممکن است از هشتگ‌هایی مانند #foodie، #foodiesofinstagram یا foodiesofinsta# استفاده کنید.
  • هشتگ‌های هدف/علاقه: این هشتگ‌ها در یک صنعت خاص یا توسط افرادی که علایق مشترک دارند، استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر اهل عکاسی هستید، ممکن است از هشتگ‌هایی مانند photographylovers# #photography_everyday یا photographyislife# استفاده کنید.
  • هشتگ‌های مکان: این هشتگ‌ها مختص یک مکان یا منطقه جغرافیایی خاص هستند. به عنوان مثال، اگر به شهر نیویورک سفر می‌کنید، ممکن است از هشتگ‌هایی مانند nyc، #newyorkcity# یا nycfood# استفاده کنید.
  • هشتگ رویداد: این هشتگ‌ها مربوط به یک رویداد یا مناسبت خاص است. برای مثال، اگر در یک جشنواره موسیقی شرکت می‌کنید، از هشتگ‌هایی مانند Oscars، #SXSW# یا BurningMan# استفاده کنید.
  • هشتگ‌های برند: این هشتگ‌ها منحصر به یک برند یا کسب‌وکار هستند و برای تبلیغ محصولات یا خدمات آن‌ها استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، نایک از هشتگ justdoit# استفاده می‌کند و کوکاکولا از shareacoke# استفاده می‌کند.
  • هشتگ‌های کمپین: این هشتگ‌ها برای کمپین‌های بازاریابی یا تبلیغات خاص ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال، شرکتی که فروش در زمان تعطیلات را اجرا می‌کند، ممکن است از هشتگ #تعطیلات یا blackfriday# برای تبلیغ کمپین خود استفاده کند.
  • هشتگ‌های انجمن: این هشتگ‌ها توسط یک جامعه خاص یا گروهی از افراد با علایق یا وابستگی‌های مشابه استفاده می‌شود. به عنوان مثال، bookstagram# هشتگ محبوبی است که دوستداران کتاب برای ارتباط و به اشتراک گذاشتن تجربیات خواندن خود از آن استفاده می‌کنند.
  • هشتگ‌های شخصی: این هشتگ‌ها منحصر به‌فرد هستند و برای بیان شخصیت، علایق یا تجربیات فرد استفاده می‌شوند.

تجزیه‌وتحلیل هشتگ‌ها چه کمکی به افزایش بازدید اینستاگرام می‌کند؟!

به احتمال زیاد، پس از آن‌که با انواع هشتگ‌ها آشنا شدید، به این موضوع فکر می‌کنید که با وجود تعداد زیاد این هشتگ‌ها، چگونه می‌توان متوجه شد که کدام‌یک برای پست‌های اینستاگرام شما بهتر است؟!

اینجاست که یک ابزار تجزیه و تحلیل هشتگ، کمک می‌کند تا افراد بیشتری پست یا استوری شما را مشاهده کنند. برای افزایش رایگان ریچ اینستاگرام، می‌توانید وارد این ابزارها شوید تا تعداد دفعات استفاده از هشتگ و میزان تعاملی که ایجاد کرده است را به شما نشان دهد و همچنین به شما بگوید که کدام هشتگ، بیشترین تعداد دنبال‌کننده را برای صفحه اینستاگرامی ایجاد کرده‌است.

این داده‌ها، به شما کمک می‌کند تا درباره هشتگ‌هایی که باید استفاده کنید، تصمیم‌گیری کنید، بازدهی هشتگ‌های خود را در طول زمان بسنجید و در نهایت برای افزایش بازدید اینستاگرام و رشد حساب اینستاگرامی خود، بهترین استراتژی هشتگ را ایجاد کنید.

کلیک کنید تا ۱۳ ترند بازاریابی و رشد اینستاگرام را بشناسید!

تجزیه‌وتحلیل هشتگ‌ها، چه مزایایی جز افزایش بازدید اینستاگرام دارد؟!

  • برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام را در ادامه آورده‌ایم تا دلیل استفاده از آن‌ها را بهتر متوجه شوید.
  • افزایش دیده‌شدن: تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا محبوب‌ترین و مرتبط‌ترین هشتگ‌ها را مناسب با مخاطبان هدف خود، شناسایی کنید تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید. با استفاده از هشتگ‌هایی که بیشتر جستجو می‌شوند و دیگران استفاده می‌کنند، می‌توانید باعث افزایش دیده‌شدن پست‌های خود شوید و تعامل بیشتری جذب کنید.
  • مخاطبان هدف: تجزیه‌وتحلیل دقیق هشتگ می‌تواند به شما کمک کند تا با افرادی که مخاطبان هدف حقیقی شما هستند، تعامل داشته باشید. با استفاده از هشتگ‌هایی که با محتوای شما مرتبط هستند، می‌توانید به افرادی که به آن موضوعات علاقمند هستند، دسترسی پیدا کنید، سبب افزایش بازدید اینستاگرام و فالوورها شوید و با افراد همفکر خود در اینستاگرام ارتباط برقرار کنید.
  • تصمیم‌گیری مبتنی بر داده: تجزیه‌وتحلیل هشتگ، داده‌هایی را در مورد عملکرد هشتگ‌های شما ارائه می‌دهد، مانند تعداد دفعات استفاده از آن‌ها، میزان تعامل آن‌ها و اینکه چگونه بر میزان بازدید و تعامل پست‌های شما تأثیر می‌گذارد. این داده‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که از کدام هشتگ استفاده کنید و چگونه استراتژی هشتگ خود را بهبود دهید.
  • بررسی کمپین: اگر در حال اجرای یک کمپین بازاریابی یا تبلیغ یک رویداد یا محصول خاص در اینستاگرام هستید، تجزیه‌وتحلیل هشتگ می‌تواند به شما در پیگیری موفقیت هشتگ‌های کمپین خود کمک کند. می‌توانید عملکرد هشتگ‌های خود را در طول زمان بررسی کنید و اثربخشی آن‌ها را در ایجاد تعامل اندازه‌گیری کنید و استراتژی کمپین خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
  • الهام گرفتن از محتوا: تجزیه‌وتحلیل هشتگ اینستاگرام می‌تواند به شما کمک کند تا هشتگ‌های جدید مرتبط با علایق مخاطبان هدف خود را کشف کنید که می‌تواند ایده‌هایی برای تولید محتوا به شما بدهد. با جستجوی هشتگ‌های محبوبی که حساب‌های کاربری مشابه با شما استفاده کرده‌اند، می‌توانید ایده‌هایی برای محتوای جدید پیدا کنید و سبب افزایش بازدید اینستاگرام شوید.

با وجود آن‌که انتخاب هشتگ‌ها اهمیت دارد، اما نباید به‌سرعت و از حجم زیادی از هشتگ‌ها استفاده کنید؛ بلکه باید معیارهای خاصی را هنگام انتخاب هشتگ‌ها مد نظر قرار دهید که در ادامه توضیح داده‌ایم.

افزایش ریچ اینستاگرام

چه معیارهایی را هنگام تجزیه‌ و تحلیل هشتگ‌ها باید مد نظر قرار دهید؟!

هنگام استفاده از انواع ابزار یا سایت افزایش بازدید پست اینستاگرام که به کمک هشتگ‌ها سبب افزایش بازدید اینستاگرام می‌شود، معیارهای زیر را مد نظر قرار دهید تا استراتژی هشتگ خود را بهبود دهید و به‌طور موثر با مخاطبان هدف خود در اینستاگرام تعامل برقرار کنید.

  • تعداد پست‌ها و کاربران: این معیارها میزان محبوبیت یا تعداد دفعات استفاده از هشتگ در اینستاگرام را اندازه‌گیری می‌کنند که نشان‌گر محبوبیت و پتانسیل افزایش ریچ اینستاگرام است. هشتگ‌های محبوب‌تر، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند اما ممکن است رقابتی‌تر باشند.
  • نرخ تعامل: این معیار نشان می‌دهد که با استفاده از این هشتگ، پست شما چه میزان تعاملی دریافت می‌کند. این نشان می‌دهد که یک هشتگ چقدر با مخاطبان شما، هم‌سو است و سبب ایجاد تعامل در پست‌های شما می‌شود.
  • تعداد بازدیدها: این معیار تعداد کاربران خاص (Reach) و کل بازدیدکننده‌های پست شما (Impressions) را هنگام استفاده از یک هشتگ خاص نشان می‌دهد. Reach تعداد کاربرانی را نشان می‌دهد که پست شما را دیده‌اند، در حالی که Impressions نشان‌دهنده تعداد کل دفعاتی است که پست شما مشاهده شده است. این دو مورد نشان می‌دهند که هشتگ سبب شده‌است که پست‌های شما، مخاطبان بیشتری را جذب کند.
  • وضعیت ترند: این معیار نشان می‌دهد که یک هشتگ در اینستاگرام پرطرفدار یا محبوب است. بسیاری از کاربران به‌طور گسترده از هشتگ‌های پرطرفدار استفاده می‌کنند و در مورد آن‌ها بحث می‌کنند. استفاده از هشتگ‌های پرطرفدار می‌تواند سبب افزایش بازدید اینستاگرام شما شود و کمک کند تا بخشی از مکالمات مردم شوید.
  • عملکرد هشتگ در طول زمان: این معیار عملکرد یک هشتگ را در طول زمان بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه محبوبیت، نرخ تعامل، Reach یا Impressions آن در طول زمان تغییر کرده است. این می‌تواند ترندها و الگوهای عملکرد هشتگ را به شما نشان دهد تا استراتژی هشتگ خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
  • رفتار مخاطب: برخی از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل هشتگ، اطلاعاتی را در مورد رفتار کاربرانی که با یک هشتگ خاص با پست شما در تعامل هستند را ارائه می‌دهند. این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بهتر درک کنید و محتوا یا فعالیت‌های بازاریابی خود را با اولویت‌ها و علایق آن‌ها تنظیم کنید.
  • احساس: احساس پشت هشتگ‌های اینستاگرام نشان‌گر لحن یا نگرش احساسی مرتبط با یک هشتگ هست که می‌تواند مثبت، منفی یا خنثی باشد. در نتیجه استفاده از یک هشتگ خاص، روی تفسیر کاربرها از پست تاثیر می‌گذارد و این مسئله می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا هشتگ‌های مناسب با پیام برند خود را انتخاب کنند. احساسی که از هشتگ به‌وجود می‌آید، بر روی نظر عموم مردم در مورد یک برند یا موضوع تاثیر می‌گذارد.

۱۰ نکته تخصصی برای استفاده از تجزیه‌ و تحلیل هشتگ اینستاگرام

برای بیشترین بازدهی از هشتگ‌ها و افزایش بازدید اینستاگرام، این نکات تخصصی به شما کمک می‌کنند.

  1. از ابزار تجزیه‌وتحلیل هشتگ استفاده کنید: به کمک این ابزارها، عملکرد هشتگ‌های خود را در معیارهایی مانند محبوبیت، تعامل، دسترسی به پست و بازدید بررسی کنید.
  2. تحقیق کنید و هشتگ‌های مرتبط را انتخاب کنید: با بررسی کامل، هشتگ‌های مرتبط با محتوا و مخاطبان خود را شناسایی کنید. از ترکیبی از هشتگ‌های محبوب، هدف و طولانی برای هدف قرار دادن مخاطبان هدف مختلف خود استفاده کنید.
  3. نظارت بر عملکرد هشتگ در طول زمان: برای شناسایی ترندها و الگوها، عملکرد هشتگ‌های خود را در طول زمان زیر نظر داشته باشید تا استراتژی هشتگ خود را بر این اساس تنظیم کنید.
  4. لطفاً به نرخ تعامل توجه کنید: روی هشتگ‌هایی تمرکز کنید که نرخ تعامل بالاتری دارند، زیرا نشان می‌دهد که هشتگ‌ها برای مخاطبان شما جذاب می‌شوند و باعث ایجاد تعامل در پست‌های شما می‌شوند.
  5. سطح رقابت را تجزیه‌وتحلیل کنید: سطح رقابت هشتگ‌ها را بررسی کنید، زیرا هشتگ‌هایی با رقابت کمتر، ممکن است سبب افزایش بازدید اینستاگرام و افزایش کشف پست‌های شما شود.
  6. هشتگ‌های پرطرفدار را دنبال کنید: هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود را دنبال کنید و در مکالماتی که درباره آن‌ها زیر پست‌ها وجود دارد، شرکت کنید تا دیده‌شدن و تعامل خود را افزایش دهید.
  7. آزمایش و بهینه‌سازی ترکیب‌های هشتگ: ترکیب‌های مختلف هشتگ را امتحان کنید تا بهترین ترکیب‌ها را برای محتوا و مخاطبان خود بیابید و استراتژی هشتگ خود را بهبود دهید.
  8. مراقب رفتار مخاطب باشید: از Insight مخاطبان ارائه شده توسط ابزارهای تجزیه‌وتحلیل هشتگ استفاده کنید تا با استفاده از هشتگ‌های خاص، اطلاعات رفتاری مخاطبان خود را درک کنید و محتوا و فعالیت‌های بازاریابی خود را بر این اساس تنظیم کنید.
  9. از هشتگ‌های ممنوعه یا Spam خودداری کنید: در استفاده از هشتگ‌های ممنوعه یا Spam که ممکن است بر روی دید یا تعامل حساب شما تأثیر منفی بگذارد، احتیاط کنید. همیشه هشتگ‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با دستورالعمل‌های اینستاگرام مطابقت دارند.
  10. درباره ترندهای هشتگ به‌روز باشید: از آخرین ترندهای هشتگ و موضوعات محبوب مطلع باشید تا بتوانید در زمان درست با مخاطبان خود در تعامل باشید.

هشتگ‌ها، کوچک اما تاثیرگذار!

در این مطلب، متوجه شدیم که چگونه آنالیز هشتگ‌ها می‌تواند سبب افزایش بازدید اینستاگرام رایگان شود و حتی استفاده از آن‌ها در استوری‌ها نیز می‌تواند سبب افزایش بازدید استوری اینستاگرام شود. با این‌حال، تنها افزایش مخاطب، هدف بازاریابی و فروش نیست. برای آن‌که مارکتینگ درستی داشته باشیم، باید بتوانیم از راه‌های مختلف اعتماد مخاطبان را جلب کنیم. یکی از این راه‌ها، مطالعه مقاله راه‌های اعتمادسازی در اینستاگرام است و راه‌های دیگری همچون استفاده از روش پرداخت امن برای کسب‌وکارها وجود دارد. برای آشنایی با این روش نیز بر روی سما کلیک کنید تا به صفحه اصلی سامانه امن معاملات ایران هدایت شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.