نقش معامله امن در تضمین امنیت مالی در صنایع مختلف

400

هر سرمایه گذاری تجاری متکی به جریان ثابت وجوه است. برنامه‌‌‌ها و استراتژی‌‌‌‌‌های تجاری زمانی به درستی اجرا می‌شوند که تراکنش ‌‌‌‌های پولی به موقع، بدون اشکال و راحت باشند. هر گونه مانع برای این جریان نقدی می‌تواند رشد شرکت را به خطر بیندازد و برنامه ‌‌‌‌های آتی آن را مختل کند.
علاوه بر این، هرگونه فعالیت متقلبانه یا غیراصولی می‌تواند امنیت کسب و کار را تهدید کند. چنین موانعی و موارد دیگر که می‌توانند بر یک کسب‌وکار تأثیر منفی بگذارند، می‌توانند با سرویس معامله امن حل و فصل شود. در این مقاله از بلاگ سما به موضوع به صنایعی می‌پردازیم که می‌توانند با استفاده از این سرویس کسب و کار خود را توسعه دهند و ریسک‌‌‌‌‌های احتمالی را به حداقل برسانید.

1 Uz3f0h8eiwwS9UhftYS4uQ 1

خدمات اسکرو یا معامله امن به عنوان یک شخص ثالث خنثی عمل می‌کند. در این روش وجوه مورد توافق طرف ‌‌‌‌های درگیر در معامله را نگهداری و آزاد می‌کند. این می‌تواند سطح بیشتری از امنیت و محافظت را هم برای خریدار و هم برای فروشنده فراهم کند، زیرا وجوه در یک محیط امن و تنظیم‌شده نگهداری می‌شوند تا زمانی که تمام شرایط معامله برآورده شود.

علاوه بر این،می‌تواند فرآیند تراکنش را تسهیل و ساده‌سازی کند و آن را برای همه طرف‌‌‌‌‌های درگیر کارآمدتر و راحت‌تر کند. یک سرویس معامله امن از تکنولوژی، تخصص و نوآوری استفاده می‌کند تا خدمات امانی را برای شرکت‌‌‌ها و مصرف‌کنندگان در دسترس‌تر و راحت‌تر کند.
این سرویس دارای گستره وسیعی در سراسر موارد استفاده است. در ادامه به ۵ صنعت در دنیا را نام خواهیم برد که می‌توانند از دارایی‌های خود با سرویس معامله امن محافظت کنند.

معامله امن راهکاری برای خرید خودروی دست دوم

املاک و مستغلات (Real Estate)

املاک و مستغلات چندین نوع سوء مدیریت وجود دارد که خریداران املاک باید نسبت به آن آگاه باشند. از جمله:

  • تقلب
  • نقض قرارداد
  • تاخیر در ساخت
  • استفاده از مصالح نامرغوب
  • هزینه ‌‌‌‌های پیش بینی نشده

فریب در حوزه املاک و مستغلات فقط به خریداران معمولی محدود نمی‌شود، زیرا بسیاری از شخصیت‌‌‌‌‌های برجسته نیز در سال‌‌‌‌‌های اخیر قربانی آن شده‌اند. معامله امن می‌تواند در انواع معاملات املاک برای تسهیل انتقال امن و کارآمد وجوه و اسناد بین خریداران و فروشندگان استفاده شود.


برخی از نمونه‌‌‌‌‌های تراکنش‌‌‌‌‌هایی که می‌توان در آن‌‌‌ها از این سرویس استفاده کرد، شامل خرید ملک، معاملات فروش مجدد، فروش مزایده، توسعه املاک، قرارداد‌‌‌‌های اجاره، و فروش املاک توسط بانک‌‌‌ها و غیره است. خدمات امانی دیجیتال به فروشندگان این اطمینان را می‌دهد که خریداران توانایی مالی لازم برای انجام معامله را دارند.
علاوه بر این، خریداران می‌توانند مطمئن باشند که پس‌انداز‌‌‌‌هایی که به سختی به دست آورده‌اند در حساب امانی محفوظ است. پس از تأیید هر مرحله توافق شده از قرارداد املاک، پول آن‌‌ها توسط نماینده امانت به صورت جزئی آزاد می‌شود.

شرکت‌‌‌‌‌های خرد، کوچک و متوسط (Micro, Small and Medium Enterprises)

شرکت‌‌‌‌‌های خرد، کوچک و متوسط که به اختصار به آن (MSME) گفته می‌شود، بنگاه‌‌‌‌‌هایی هستند که ساختار اقتصادی را تشکیل می‌دهند و می‌توانند تأثیر عارضه‌‌‌‌‌های ج‌‌هانی را کاهش دهند و به کاهش رکود احتمالی کمک کنند. بسیاری از این مشاغل خانگی، نیاز مبرمی‌ به راه حل ‌‌‌‌های مالی بهتر و زیرساخت ‌‌‌‌های فنی دارند.

از این رو برای توسعه اقتصادی، محافظت از منافع شرکت‌‌‌‌‌های کوچک و بزرگ به همراه کارمندان آن در برابر تهدیداتی مانند کلاهبرداری، تنگنای مالی کاملا ضروری به نظر می‌رسد. این شرکت‌‌‌ها با توجه به نقش مهمی‌که آن‌‌ها در حفظ اقتصاد از شوک ‌‌‌‌های اقتصادی جهانی ایفا می‌کنند، باید در برابر چالش ‌‌‌‌هایی که مانع رشد و توسعه آن‌‌ها می‌شود مورد حمایت قرار بگیرند.

نقدینگی چالش مهمی‌است که شرکت‌‌‌‌‌های کوچک و متوسط با آن مواجه هستند. علیرغم ارائه کالا‌‌ها و خدمات، برخی از شرکت ‌‌‌‌های کوچک و متوسط بودجه ای برای پرداخت حقوق در پایان ماه ندارند، زیرا پول در بین خریدارانی که به طور معمول پرداخت ‌‌ها را به تاخیر می‌اندازند، گیر کرده است. این شرکت‌‌‌ها می‌توانند با دریافت به موقع پرداخت‌‌‌‌‌های خود، از خدمات امانی بهره‌مند شوند.
معاملات امن می‌تواند با معرفی شفافیت مورد نیاز رشد کسب و کار‌‌ها، به ایجاد یک اکوسیستم تراکنش مبتنی بر اعتماد برای MSME ‌‌ها کمک کند.

تولید قراردادی (Contract manufacturing)

تولید قراردادی هنگامی‌اتفاق می‌افتد که یک شرکت، خدماتی را به صورت قراردادی برای یک شرکت دیگر ارائه می‌دهد. این نوع تعامل تجاری رایج در صنایعی مانند فناوری اطلاعات، حمل و نقل، ساخت و ساز، مشاوره و… است. با توجه به محدودیت‌‌‌ها و چالش‌‌‌‌‌هایی که در این نوع تعامل وجود دارد، معامله امن دیجیتال می‌تواند به شرکت‌‌‌ها در انجام معاملات امن و معتبر کمک کند. با استفاده از معامله امن ، پرداخت‌‌‌ها به صورت ایمن و قابل ردیابی خواهد بود و همه طرفین از این واقعیت مطمئن می‌شوند که همه شرایط قرارداد برآورده شده است.

استفاده از سرویس معامله امن در قراردادهای تولیدی

تجارت الکترونیک

در تجارت الکترونیک، معاملات آنلاین بین فروشندگان و خریداران در سراسر جهان انجام می‌شود. معامله امن می‌تواند در فرآیند پرداخت امن و قابل اعتماد در تجارت الکترونیک نقش مهمی‌ایفا کند. با استفاده از اسکرو دیجیتال، پرداخت‌‌‌ها می‌توانند در یک محیط امن و قابل اطمینان صورت بگیرند و خریداران و فروشندگان می‌توانند از اعتماد بیشتری برخوردار شوند.

صنعت بیمه (Franchisor and Franchisee)

سرویس معامله امن می‌تواند در صنعت بیمه نقش مهمی‌ ایفا کند. در صورتی که یک بیمه‌گزار خسارت بیمه‌ای داشته باشد، معامله امن می‌تواند به عنوان یک شخص ثالث بین بیمه‌گزار و شرکت بیمه عمل کند. وقتی که بیمه‌گزار شرایط خسارت را برآورده کند، پول توسط سرویس معامله امن آزاد می‌شود و به بیمه‌گزار پرداخت می‌شود. این روش می‌تواند فرآیند پرداخت خسارت را ساده‌تر و شفاف‌تر کند و از احتمال تقلب در این صنعت کاسته شود.

تسویه حساب مطمئن برای فریلنسرها؛ راهکارهایی برای حفظ امنیت مالی

به طور خلاصه، سرویس معامله امن می‌تواند در بسیاری از صنایع و معاملات مختلف از املاک و کسب و کار‌‌‌‌های کوچک تا تولید قراردادی، تجارت الکترونیک و صنعت بیمه مورد استفاده قرار بگیرد. این فناوری می‌تواند امنیت، شفافیت و اعتماد را در فرآیند‌‌‌‌های مالی بهبود بخشد و به اطمینان طرفین در معاملات کمک کند.

سامانه معاملات امن ایران سرویس معامله امن یا اسکرو را ارائه می‌دهد. چه صاحب یک کسب و کار باشید، چه فروشگاه اینستاگرامی‌ یا حتی فریلنسر می‌توانید از این سرویس برای تضمین امور مالی خود استفاده کنید.با کمک این سرویس، می‌توانید از اطلاعات مشتریان خود حفاظت کرده و از خطرات مرتبط با تقلب جلوگیری کنید، اعتماد مشتریان خود را افزایش و روابط تجاری خود را بهبود دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.