از مرجوعی کالا در تجارت الکترونیک به نفع خود استفاده کنید!

716

هر فروشگاه آنلاین، می‌داند که بازگشت کالای خریداری شده، بخش عمده‌ای از راه اندازی یک فروشگاه تجارت‌ الکترونیک است. تفاوتی ندارد که مشتریان، به دلیل پشیمانی از خرید کالا، آن را برمی‌گردانند و یا صرفاً به این دلیل که محصولی که خریده‌اند، مناسب و یا اندازه نیست؛ آن را مرجوع می‌کنند؛ در هر حال افرادی که فروشگاه اینترنتی دارند، باید بتوانند پیش بینی کنند که برخی از سفارشات برای تعویض شدن، برگشت داده می‌شوند و در بهترین حالت، آن کالا به خریدار دیگری فروخته می‌شود. در این مطلب از وبلاگ سما، می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه مرجوعی کالا، به کسب‌وکارها فرصتی عالی برای خرید بیشتر مشتری، بهبود وفاداری مشتری و در نهایت افزایش سود آن‌ها ارائه می‌دهد.

مرجوعی کالا در خدمات الکترونیک

مرجوعی کالا چه اهمیتی دارد؟!

همانطور که گفتیم؛ خدمات بازگشت کالا، به کسب‌وکارها فرصتی عالی برای بهبود وفاداری مشتری و در نهایت افزایش سود آن‌ها ارائه می‌دهد. دلیل این امر این است: ارائه یک فرآیند بازگشت سریع و بدون دردسر، تجربه بهتری برای مشتری ایجاد می‌کند و این، همان چیزی است که باعث می‌شود خریداران برای خرید بیشتر، دوباره به همان فروشگاه مراجعه کنند.

اگر شک دارید، در این مقاله در مورد تجارت الکترونیک، چند آمار از مرجوعی کالا در خدمات تجارت الکترونیک ایالت متحده را بیان کرده‌ایم تا نشان دهیم که یک فرآیند یکپارچه برای بازگشت کالا، چقدر می‌تواند بر روی وضعیت انبار هر فروشنده تاثیرگذار باشد.

درآمد تجارت الکترونیک حدود ۱۴ درصد از کل درآمد خرده فروشی‌ها را تشکیل می‌دهد!

طبق گزارش وزارت بازرگانی ایالات متحده، فروشی که در بخش تجارت الکترونیک صورت می‌گیرد، بخش نسبتا قابل توجهب از حجم کل فروش هر خرده فروشی را تشکیل می‌دهد. با در نظر گرفتن فصلی بودن، در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۲، فروش آنلاین به ترتیب ۱۴.۳ و ۱۴.۵ درصد از کل درآمد خرده فروشی را ایجاد می‌کند.

چرا این مهم است؟ این نشان‌دهنده افزایشی بودن میزان تجارت الکترونیک است؛ که نشان می‌دهد که بازگشت کالا نیز بالا است. به همین دلیل، نیاز به پیاده‌سازی یک سیاست موثر برای کالاهای مرجوعی، هرگز از بین نمی‌رود. به منظور استفاده از تمام فرصت‌های فروش، شرکت‌ها باید یک برنامه موثر، ایجاد و اجرا کنند.

میانگین نرخ مرجوعی کالا در تجارت الکترونیک ۱۶ درصد است!

اگرچه نرخ بازگشت کالا تا حد زیادی به آنچه می‌فروشید، بستگی دارد؛ اما طبق گزارش فدراسیون ملی خرده فروشی، این نرخ که در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۰.۶٪ بود، در سال ۲۰۲۱ به ۱۶.۶٪ افزایش یافت. دسته‌بندی‌هایی که در سال‌های اخیر بالاترین نرخ بازگشت را داشتند اغلب بدون تغییر باقی مانده‌اند که چهار مورد آن شامل قطعات خودرو، پوشاک، وسایل مرتبط با خانه و لوازم خانگی بودند که نرخ بازگشت کالای بالایی داشتند.

نرخ کلاهبرداری با افزایش نرخ بازگشت کالا، بیشتر می‌شود!

حوادث کلاهبرداری در مرجوعی کالا که طی آن، کلاهبرداران سعی می‌کنند از فرآیند بازگشت کالا، برای فریب فروشندگان آنلاین استفاده کنند، می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. برخی از کلاهبرداران تلاش می‌کنند تا کالاهای سرقت شده را پس دهند. برخی اقلام فرسوده یا مستعمل را پس می‌فرستند. دیگران ممکن است رسیدهای جعلی بسازند.

از آنجایی که کلاهبرداری از نظر نرخ رخداد، رشد کرده است و همچنین به اشکال مختلفی صورت می‌گیرد، بیش از نیمی از خرده فروشان پیشگیری از آن را در اولویت قرار داده‌اند.

با انواع کلاهبرداری اینترنتی آشنا شوید!

بیش از نیمی از مصرف کنندگان ایالات متحده، خریدهایی را با قصد بازگشت کالا انجام می دهند!

با وجود آن‌که این مورد اخلاقی به‌نظر نمی‌رسد، اما این روندی است که این روزها برای خرید از خرده فروشی‌های آنلاین رواج یافته است. برای مثال، افرادی چندین اندازه و یا رنگ از یک کالا را خریداری می‌کنند تا تعیین کنند که کدام‌یک از آن‌ها برای آن‌ها مناسب‌تر است و سپس بقیه را برگشت می‌زنند. این امر در هنگام خرید از تولیدی‌های لباس یا مزون‌ها بسیار رایج است.

بیش از ۹۰٪ از مشتریان اگر فرآیند مرجوعی آسان باشد، خرید دیگری انجام خواهند داد!

USPS یا خدمات پستی ایالات متحده، گزارش داده است که تقریباً همه مصرف کنندگان اگر بتوانند به راحتی سفارشات اصلی خود را برگردانند، دوباره خرید می‌کنند؛ که این نشان‌دهنده تاثیر آسان بودن فرآیند مرجوعی در خدمات تجارت الکترونیک است.

پیشنهاد مرجوعی رایگان، می‌تواند شانس فروش کالاهای گران‌قیمت را افزایش دهد!

می‌توان براساس تحقیقات این موضع را شفاف‌تر کرد. تحقیقات Invesp (شرکت مشاوره‌ای برای بهبود تجارت الکترونیک در وب‌سایت‌ها) نشان می‌دهد که اگر خرده‌فروش، خدمات مرجوعی کالای خود را به‌صورت رایگان ارائه دهد، ۲۷ درصد از خریداران مایل به خرید کالایی هستند که قیمت آن ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر است. در مقابل، اگر بازپرداخت رایگان نبود، تنها ۱۰٪ خرید می‌کردند.

چگونه می‌توان هزینه ارسال محصولات را کاهش داد؟!

حدود نیمی از مصرف کنندگان به خدمات مرجوعی کالا درب منزل در تجارت الکترونیکی نیاز دارند!

خرید آنلاین فوق العاده راحت است که به افزایش محبوبیت آن کمک می‌کند. با این‌حال، روند بازگرداندن کالا، می‌تواند دقیقا برعکس باشد، به خصوص برای مشتریانی که دسترسی آسان به اداره پست یا شرکت حمل‌ونقل ندارند. اینجاست که خدمات مرجوعی کالا درب منزل، می‌تواند مزیت متمایز کننده‌ای برای شرکت‌ها ایجاد کند.

اغلب خریداران خدمات بازگشت کالا را عامل مهمی در تجربه مشتری می‌دانند!

طبق آمار Pitney Bowes (شرکت خدمات آمریکایی)، از نظر فنی، برگشت کالا پس از باز شدن جعبه کالا اتفاق می‌افتد؛ با این‌حال ارزشی که شما برای بازگشت کالا در فروشگاه تجارت الکترونیک خود قائل هستید را نشان می‌دهد. سهولت مرجوعی، می‌تواند یک عامل تعیین کننده در تبدیل شدن یک خریدار معمولی به مشتری باشد.

درصد کمی از خریداران تجربه آخرین مرجوعی خود را آسان می‌دانستند!

در همان نظرسنجی Pitney Bowes، از هر چهار مصرف‌کننده، سه نفر (۷۶%) یک کالا را از آخرین خریدهای خود برگرداندند. با این حال، نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۸ درصد از آن‌ها گفتند که فرآیند بازگشت ناخوشایند بود. پنج دلیل اصلی ذکر شده عبارتند از:

  • برچسب بازگشت در جعبه حمل‌ونقل موجود نیست.
  • حمل و نقل کالای مرجوعی، رایگان نیست.
  • مراحل وصول بازپرداخت، بیش از حد طولانی است.
  • ارتباط با خرده فروش یا فروشگاه الکترونیکی در وضعیت مرجوعی کالا وجود ندارد.
  • زمان و تلاش صرف شده برای تحویل دادن به یک مامور پست زیاد است.
تجارت الکترونیک و بازگشت کالا

خط مشی بازگشت کالا در کسب‌وکار شما نیاز به اصلاح دارد؟

همانطور که در این مقاله در مورد تجارت الکترونیک خواندیم، مرجوعی و بازگشت کالا، بخشی اجتناب ناپذیر از فروش آنلاین محصولات است. با این‌حال، اگر رویکردی آینده نگر و پیشرو در سیاست و قانون مرجوعی کالا در شرکت خود داشته باشید، فروش به نفع شما خواهد بود. این راهی است که یک سیاست موثر مرجوعی در فروشگاه تجارت الکترونیک می‌تواند به شما کمک کند تا شانس خرید مجدد را افزایش دهید، وفاداری و حفظ مشتری‌ها را بهبود بخشید و مشتریان بلندمدتی را که به کسب‌وکار شما علاقه دارند، خاطرجمع کنید.

بهترین راهکار برای خدمات مرجوعی کالا در تجارت الکترونیک !

برای آن‌که کسب‌وکارها بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر خود و خریدار، کالاهای مرجوعی خود را در مدت زمان مشخصی، تحویل گرفته و هزینه خریدار را بازپرداخت کنند؛ باید از یک روش امن برای معاملات خود استفاده کنند تا این روند به نفع فروشنده و خریدار تسهیل شود.

سامانه معاملات امن ایران، سما، این شرایط را برای کسب‌وکارهای مختلف ایجاد کرده است تا نه‌تنها مصرف‌کننده با اعتماد بیشتری از فروشگاه آنلاین آن‌ها خرید کند؛ بلکه در صورت استفاده از درگاه تضمین خرید سما، اطمینان خاطر در خریدار ایجاد کرده و در صورت بروز مشکل، سما آماده پاسخگویی است. برای آن‌که با این روش خدمات تجارت الکترونیک بیشتر آشنا شوید، با کلیک بر روی سما، به صفحه اصلی سایت هدایت شوید و یا با کلیک بر روی پرسش‌های پرتکرار، به بسیاری از سوال‌های خود پاسخ دهید.

منبع: How To Optimize Your E-Commerce Returns

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.