محتوای بصری هر چیزی که میخواهد باشد، از تبلیغات برند گرفته تا ویدئو، میم در انتقال تصویر برند شما اهمیت زیادی دارد و باید برای شبکههای اجتماعی انتخابهای مناسبی انجام دهید. شبکههای اجتماعی جایی هستند که چهرهی برند شما دیده میشود و این چهره احتمالاً تنها چیزی است که مخاطب بهخاطر میسپارد. ابزارهای مختلفی در دسترس هستند که به شما اجازه میدهند اندازه و مشخصات عکسها را دوباره و دوباره برای شبکههای اجتماعی مختلف اصلاح کنید و آنها را به کار ببرید. یکی از این ابزارها Landscape نام دارد. این ابزار رایگان برای تغییر سایز، برشدادن عکسها و اسکیل کردن برای شبکههای اجتماعی به کار میدهد. اما برای استفاده از این ابزارها ابتدا باید استانداردهای مربوط به شبکههای اجتماعی مختلف را بشناسید که در ادامه این مطلب از آنها صحبت خواهیم کرد.
اندازهی تصاویر بر اساس شبکههای اجتماعی
در ادامه به صورت جداگانه دربارهی شبکههای اجتماعی مختلف از فیس بوک تا توئیتر و اینستاگرام و… صحبت خواهیم کرد تا بهراحتی بتوانید محتوای خود را با آن منطبق کنید.
اندازهی تصاویر در فیسبوک
فیس بوک با بیش از ۱.۸ میلیارد کاربر فعال در ماه، بزرگترین شبکهی اجتماعی دنیاست و انتخاب یک تصویر نامناسب میتواند باعث شود این پایگاه عظیم کاربر را از دست دهید. یکی از چیزهایی که باید بهخاطر بسپارید این است که بین نمایش تصویر در تایملاین شخصی شما با نیوزفید دیگران تفاوت وجود دارد. ابعاد را بر اساس جایی که میخواهید کاربر تصاویر شما را ببیند انتخاب کنید.
عکس پروفایل: ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل (روی دسکتاپ ۱۷۰ در ۱۷۰ نمایش داده میشود)
این عکسی است که شما یا برندتان را در فیسبوک معرفی میکند. این یک عکس مربعی است که در تایملاین شما روی عکس کاور نمایش داده میشود. این عکس همچنین زمانی که شما پست تا کامنتی میگذارید دیده میشود و وقتی اکانت شما سرچ شود هم نمایش داده خواهد شد.
راهنمای عکس
- باید ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل باشد.
- روی دسکتاپ با سایز ۱۷۰ در ۱۷۰ و روی گوشی موبایل با سایز ۱۲۸ در ۱۲۸ نمایش داده میشود.
- عکس پروفایل در فاصلهی ۱۶ پیکسلی از سمت چپ و ۱۷۶ پیکسلی از بالای عکس کاور روی دسکتاپ نمایش داده میشود.
- عکس پروفایل ۲۴ پیکسل از سمت چپ، ۲۴ پیکسل از سمت پایین و ۱۹۶ پیکسل از بالای عکس کاور روی گوشی همراه دیده میشود.
- این عکس در سراسر فیسبوک با اندازهی ۳۲ در ۳۲ پیکسل دیده میشود.
عکس پروفایل بیزینسی: ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل (روی دسکتاپ ۱۷۰ در ۱۷۰ نمایش داده میشود)
فیسبوک بهتازگی تصویر پروفایل برای اکانتهای بیزینسی را تغییر داده است تا در سمت چپ صفحهنمایش داده شود. این موضوع باعث تفکیک بین انواع پروفایل شده است؛ اما ابعاد عکس همچنان ثابت است.
راهنمای عکس
- باید حداقل ۱۸۰ در ۱۸۰ پیکسل باشد.
- عکس روی دسکتاپ با سایز ۱۷۰ در ۱۷۰ و روی گوشی موبایل با سایز ۱۲۸ در ۱۲۸ نمایش داده میشود. سایز نمایش این عکس در سایر تلفنهای همراه ۳۶ در ۳۶ پیکسل است.
- این عکس در سراسر فیسبوک با اندازهی ۳۲ در ۳۲ پیکسل دیده میشود.
- تصویر پروفایل صفحات بیزینسی بهصورت مربعی نمایش داده میشود.
عکس کاور: ۸۲۰ در ۳۱۲ پیکسل
عکس کاور فیسبوک تنها در پروفایل شما نمایش داده خواهد شد؛ اما اندازهی آن بزرگتر از عکس پروفایل است و به شما این امکان را میدهد که انتخاب خلاقانهتری داشته باشید. بهتر است تصویری که بهعنوان کاور انتخاب میکنید چیزی باشد که دربارهی شما بهعنوان یک فرد یا برند اطلاعات بیشتری ارائه کند.
راهنمای عکس
- با اندازهی ۸۲۰ در ۳۱۲ نمایش داده میشود.
- حداقل سایز عکس میتواند ۴۰۰ در ۱۵۰ باشد.
- روی دسکتاپ با ابعاد ۸۲۰ در ۳۱۲ نمایش داده میشود و روی گوشیهای هوشمند سایز آن ۶۴۰ در ۳۲۰ پیکسل است.
- برای نتیجهی بهتر، بهتر است یک عکس JPG با حجم کمتر از ۱۰۰ کیلوبایت آپلود کنید.
- کاور عکس در اکانتهای شخصی و بیزینس به یک شکل نمایش داده خواهد شد.
عکسهای به اشتراک گذاشته شده (۱۲۰۰ در ۶۳۰ پیکسل)
تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط کاربران، بخش مهمی از محتوای فیسبوک را تشکیل میدهد. این تصاویر در تایملاین شما هستند و ممکن است به نیوزفید دنبالکنندگان شما هم راه پیدا کنند. هر چند شاید همه پست شما را نبینند؛ اما امکان اینکه دنبالکنندگان شما و دنبالکنندگان آنها، این تصاویر را ببیند زیاد است؛ بنابراین باید برای انتخاب آنها هم دقت زیادی به خرج دهید.
راهنمای عکس
- بهتر است این عکسها با ابعاد ۱۲۰۰ در ۶۰۰ پیکسل آپلود شوند.
- DPI توصیه شده ۷۲ پیکسل بر اینچ است.
- این تصویر در فید با حداکثر عرض ۴۷۰ پیکسل دیده میشود و در صفحه خودتان با عرض ۵۰۴ پیکسل نمایش داده میشود.
لینکهای به اشتراک گذاشته شده (۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل)
یکی از امکانات بسیار خوب دیگری که فیسبوک در اختیار شما میگذارد توانایی به اشتراک گذاشتن لینک است. این شبیه پستکردن یک عکس است؛ اما کارهای بیشتری میتوانید به کمک آن انجام دهید. میتوانید انتخاب کنید که یک تصویر مربعی در سمت چپ و متن لینک در سمت راست نمایش داده شود یا یک عکس مستطیلی بزرگ داشته باشید که نوشته زیر آن باشد.
راهنمای عکس
- بهتر است این عکسها با اندازه ۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل آپلود شوند.
- DPI توصیه شده ۷۲ پیکسل بر اینچ است.
- عکس مربعی: کوچکترین اندازه در فید ۱۵۴ در ۱۵۴ پیکسل است.
- عکس مربعی: کوچکترین اندازه در صفحه کاربر ۱۱۶ در ۱۱۶ پیکسل است.
- عکس مستطیلی: کوچکترین اندازه در فید ۴۷۰ در ۲۴۶ پیکسل است.
- عکس مستطیلی: کوچکترین اندازه در صفحه کاربر ۴۸۴ در ۲۵۲ پیکسل است.
- فیسبوک عکسهایی که از حداقل اندازه کوچکترند را اسکیل میکند. برای نتایج بهتر، رزولوشن تصویر را برای حداقل اندازه افزایش دهید.
عکس رویدادها (توصیه شده ۱۹۲۰ در ۱۰۰۵ پیکسل باشد)
رویدادهای فیسبوک کمک میکند توجه کاربران را به یک موضوع خاص به دست آورید. به این صورت یادآورهایی برای مخاطبان شما فرستاده خواهد شد و به این صورت یک فضای خوب در اختیار دارید که بهتر است یک عکس خوب هم داشته باشد. انتخاب ابعاد درست عکس برای کاور یک رویداد ضروری است.
راهنمای عکس
- اندازه عکس توصیه شده: ۱۹۲۰ در ۱۰۰۵ پیکسل
- فیسبوک ابعاد عکس را تا ۴۷۰ در ۱۷۴ پیکسل کوچک میکند.
- تصاویر با ابعاد ۴۷۰ در ۱۷۴ پیکسل در فید نمایش داده میشوند.
تصویر جمعآوری کمک مالی (ابعاد توصیه شده ۸۰۰ در ۳۰۰ پیکسل)
فیسبوک این امکان را برای اشخاص و همچنین سازمانهای خیریه به وجود آورده است که از طریق این شبکه اجتماعی کمک مالی جمع کنند. عکس کاوری که برای این رویداد استفاده میشود میتواند اندازهی یک کاور معمولی فیسبوک با ابعاد ۱۵۰ در ۴۰۰ پیکسل هم باشد؛ اما بهتر است از تصاویری با رزولوشن بالا استفاده کنید.
اندازهی تصاویر در توییتر
فکر نکنید توییتر تنها دربارهی نوشتههاست. این شبکه اجتماعی با بیش از ۳۱۳ میلیون کاربر فعال ماهانه جایی است که تصاویر هم میتوانند تأثیرگذار باشند. این شبکه اجتماعی جایی است که مشتریان شما میتوانید درگیر بحثی مربوط به برندتان شوند. همچنین این شبکه اجتماعی بهتازگی تغییراتی در قالب خود ایجاد کرده است.
عکس پروفایل ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل (با ابعاد ۲۰۰ در ۲۰۰ نمایش داده میشود)
تصویر پروفایل توییتر شما عکس اصلیای که شما یا برند شما را در این شبکه اجتماعی نشان میدهد. این عکس در قسمتهای مختلفی از این شبکه از سوی افراد بسیاری دیده میشود؛ بنابراین مطمئن شوید با بالاترین کیفیت بارگذاری شده است. در ادامه به قسمتهایی که عکس پروفایل شما نمایش داده خواهد شد اشاره میکنیم:
- در صفحه شما: در این صفحه عکس پروفایل با بزرگترین اندازه نمایش داده میشود. دنبال کنندگان شما و هرکسی که وارد صفحهتان شود میتواند این عکس را ببیند.
- In-Stream: نسخهی کوچکتری از عکس پروفایل شما هر زمان که توییت کنید در استریم دنبالکنندگان شما دیده خواهد شد. همچنین اگر ریتوییت انجام دهید دنبالکنندگان دنبالکنندگانتان هم آن را خواهند دید.
- باکس (who to follow): تصویر پروفایل شما در جلوی لینک صفحهتان در قسمت who to follow برای دیگران نمایش داده خواهد شد. برای این قسمت یک عکس قابلتشخیص انتخاب کنید.
راهنمای عکس
- عکس مربعی با ابعاد توصیه شده ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل
- حداکثر اندازهی فایل میتواند ۵ مگابایت باشد.
- فرمت عکس باید JPG، PNG یا GIF باشد.
عکس هدر (ابعاد ۱۵۰۰ در ۵۰۰ پیکسل)
عکس هدر تصویری است که قسمت بالای صفحه پروفایل توییتر شما را میپوشاند. این عکس کمی بزرگتر از عکس پروفایل است؛ بنابراین سعی کنید رزولوشن بالایی داشته باشد. باتوجهبه اینکه فضای بیشتری دارید سعی کنید دربارهی این عکس خلاق باشید. این اولین چیزی است که بازدیدکنندگان صفحه شما میبینند پس سعی کنید تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.
راهنمای عکس
- ابعاد عکس ۱۵۰۰ در ۵۰۰ پیکسل توصیه شده است.
- حداکثر اندازهی فایل میتواند ۵ مگابایت باشد.
- فرمت عکس باید JPG، PNG یا GIF باشد.
عکس In-Stream و لینکهای به اشتراک گذاشته شده
کاربران توییتر میتوانند عکسهای مختلفی را به توییت خود اضافه کنند. بر اساس اینکه قصد بهاشتراکگذاری یک عکس را دارید یا چند عکس، میخواهید لینکی به اشتراک بگذارید و… نحوه برش و نمایش عکسها کمی متفاوت خواهد بود. این روزها بیشتر عکسها در این شبکه اجتماعی در ابعاد استاندارد و با نسبت ۴ به ۳ یا ۱۶ به ۹ منتشر میشوند و لازم نیست نگران سیستم عملکرد خودکار برشدادن عکس از سوی توییتر باشید.
ابعاد توصیه شده برای عکسها بر اساس نوع توییت
- ابعاد برای یک سوئیت همراه با لینک بهاشتراکگذاری شده: ۱۲۰۰ در ۶۲۸ پیکسل
- DPI پیشنهادی: ۷۲ پیکسل در اینچ
- توییت همراه با یک عکس: ۱۲۰۰ در ۶۷۵ پیکسل (این مقدار توصیه شده است؛ اما اگر نسبت ابعاد عکس درست باشد عکسها کراپ نمیشوند)
- توییت همراه با دو عکس: ۷۰۰ در ۸۰۰ پیکسل (هر دو عکس)
- توییت همراه با سه عکس: عکس سمت چپی با ابعاد ۷۰۰ در ۸۰۰ پیکسل و عکسهای سمت راستی با ابعاد ۱۲۰۰ در ۶۸۶ پیکسل.
- توییت همراه با چهار عکس: ۱۲۰۰ در ۶۰۰ پیکسل برای هر عکس، این بیشتر تعداد عکسی است که توییتر اجازه میدهد برای هر توییت استفاده کنید.
- نسبت توصیه شده برای طول و عرض عکسها ۱۶ به ۹ است.
- اگر از اپلیکیشن IOS یا اندروید توییتر استفاده کرده باشید امکان ویرایش عکسها وجود دارد.
- بیشترین اندازه فایل عکسها میتواند ۵ مگابایت باشد. این مقدار برای گیف روی موبایل ۵ مگابایت و روی وب ۱۵ مگابایت است.
اندازه عکسها در اینستاگرام
مشهورترین شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن عکس اینستاگرام است. این شبکه اجتماعی بهترین مکان برای نمایش خلاقیت بصری شماست.
عکس پروفایل: ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل
اینستاگرام بر اساس محتوای بصری ساخته شده است که نشان میدهد اهمیت اندازهها در اینجا بیشتر از هرجای دیگری است. مطمئن شوید عکس پروفایل شما به شکلی است که دیگران بهراحتی میتوانند شما را تشخیص دهند.
راهنمای عکس
- عکس پروفایل با ابعاد ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نمایش داده میشود.
- عکس پروفایل باید مربعی باشد. پس مطمئن شوید نسبت طول به عرض آن یک باشد.
تصویر بندانگشتی: ۱۶۱ در ۱۶۱ پیکسل
هنگامی که کسی به صفحه شما میرود، محتوای شما را بهصورت سطرهایی از عکسهای بندانگشتی پشتسرهم خواهد دید. زمانی که کسی روی هر کدام از این عکسها کلیک کند نسخه بزرگتر آن نمایش داده میشود و در این وضعیت عکس و فیلم قابل لایک کردن و کامنت گذاشتن خواهد بود.
راهنمای عکس
- عکسهای بندانگشتی با ابعاد ۱۶۱ در ۱۶۱ پیکسل نمایش داده میشوند.
- این عکسها بهصورت مربعی نمایش داده میشوند.
اندازه عکسها ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰
باتوجهبه اینکه محتوای اینستاگرام بهطورکلی فیلم و عکس است و همین فیلم و عکسها در فید کاربران نمایش داده میشود رزولوشن عکس در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. فرقی نمیکند از داخل اپلیکیشن عکسها را بارگذاری میکنید یا از نسخه وب آن استفاده میکنید در ادامه راهنمایی برای گرفتن بهترین نتیجه آمده است.
راهنمای عکس
- رزولوشن تصاویر اینستاگرام تا ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل افزایشیافته است.
- اینستاگرام همچنان این تصاویر را تا ابعاد ۶۱۲ در ۶۱۲ پیکسل کوچک میکند.
- DPI پیشنهادی ۷۲ پیکسل بر اینچ است.
- این تصاویر در فید با ابعاد ۵۱۰ در ۵۱۰ پیکسل نمایش داده میشوند.
- عکسها میتوانند مربعی یا مستطیلی باشند؛ اما مطمئن شوید نسبت عکسها یا یکبهیک یا ۱ به ۱.۹۱ است.
- برای عکسهای پرتره ابعاد پیشنهادی ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل است.
استوریهای اینستاگرام (۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل)
استوریهای اینستاگرام با بیش از روزانه ۳۰۰ میلیون بازدیدکننده، محبوبترین منبع محتوای بصری هستند. هم ویدئو و هم عکس در استوریها در دسترس هستند و میتوانید محتوای خود را برای ۲۴ ساعت با دیگران به اشتراک بگذارید. اینستاگرام یکی از مهمترین شبکههای اجتماعی برای فروش اینترنتی و است و پیشتر از سیر تا پیاز ساخت فروشگاه اینستاگرامی را برای شما گفتهایم.
راهنمای عکس
- رزولوشن پیشنهادی برای عکسها ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است.
- حداقل رزولوشن ۶۰۰ در ۱۰۶۷ است.
- نسبت طول و عرض محتوا ۱۶ به ۹ است.
اندازه عکسها در تیکتاک
تیکتاک نرمافزاری است که ماهانه بیش از یک میلیارد نفر از آن بازدید میکنند. این شبکه اجتماعی در زمان کوتاهی رشد و کرد و این روزها بسیار محبوب است. بیشتر از نصف کاربران این شبکه اجتماعی کمتر از سیسال دارند و در نتیجه این پلتفرم به پلتفرمی برای مخاطبان جوانتر تبدیل شده است.
عکس پروفایل (۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل پیشنهاد شده است)
کاربران تیکتاک این انتخاب را دارند که عکس پروفایل داشته باشند. این یک فرصت خوب برای کسبوکارها است که شخصیت برند خود را نمایش دهند و حتی یک کمپین برگزار کنند.
راهنمای عکس
- حداقل اندازه تصاویر ۲۰۰ در ۲۰۰ پیکسل است.
- فرمت عکس باید JPG، PNG یا GIF باشد.
اندازه عکسها در لینکدین
با حدود ۴۶۷ میلیون کاربر ثبتنامشده، لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی حرفهای دنیاست. درحالیکه سایر شبکههای اجتماعی جای خوبی برای بهدستآوردن ترافیک بیشتر یا مشتری هستند لینکدین جایی است که میتوانید کارمندان عالی و نیروی انسانی مناسب پیدا کنید و با رهبران سایر صنایع در ارتباط باشید.
عکس پروفایل شخصی (ابعاد عکس ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل توصیه شده است)
لینکدین شروع به استفاده از یک قالب جدید برای پروفایلهای شخصی کرده است تا از صفحات شرکتها متمایز شوند. ابعاد عکسها برای صفحات شخصی بسیار سرراست است. این عکس اصلیای است که شما از خودتان منتشر میکنید و اولین چیزی است که هرکسی که بخواهد پروفایل شما را مرور کند میبیند. پس این عکس معرف شماست، بنابراین لازم است ابعاد درستی داشته باشد.
راهنمای عکس
- حداقل اندازه عکس ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل است.
- حداکثر حجم فایل ۱۰ مگابایت است.
- فرمت عکس باید JPG، PNG یا GIF باشد.
عکس شخصی پسزمینه (ابعاد ۱۵۸۴ در ۳۹۶ پیکسل)
یکی دیگر از مشخصههای لینکدین عکس پس زمینهی شخصی است. باید دقت کنید عکسی پیدا کنید که کاملاً با این فضا همخوانی داشته باشد. اگر بتوانید این کار را بهدرستی انجام دهید پروفایل شما عالی به نظر خواهد رسید.
راهنمای عکس
- ابعاد توصیه شده برای تصویر ۱۵۸۴ در ۳۹۶ پیکسل است.
- حداکثر حجم فایل عکس ۴ مگابایت است.
- فرمت عکس باید JPG، PNG یا GIF باشد.
تصویر لوگوی شرکت (ابعاد ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل)
یکی از تصاویر برندی که باید در لینکدین آپلود کنید لوگوی استاندارد کمپانی شماست. این تصویر در هوم پیج لینکدین و در مقابل اسم برند شما نمایش داده میشود. این تصویر همچنین در بخشی «Companies you may want to follow» به دیگران نشان داده میشود. هرچقدر این عکس جذابتر باشد احتمال جذب دنبالکنندگان بیشتری وجود خواهد داشت.
راهنمای عکس
- ابعاد توصیه شده برای تصویر ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل است.
- حداقل ابعاد عکس میتواند ۳۰۰ در ۳۰۰ پیکسل باشد.
- حداکثر حجم فایل عکس ۴ مگابایت است.
- فرمت عکس باید JPG، PNG یا GIF باشد.
عکس کاور شرکت (ابعاد توصیه شده ۱۱۲۸ در ۱۹۱ پیکسل)
برخلاف عکس شخصی پسزمینه، عکس پسزمینه برای یک کسبوکار استاندارد یا شرکت تمام بالای صفحه را میپوشاند. این عکس با ابعاد بزرگتری از پس زمینه شخصی دیده میشود و فضای بیشتری در اختیار کسبوکارها میگذارد.
راهنمای عکس
- ابعاد توصیه شده برای تصویر ۱۱۲۸ در ۱۹۱ پیکسل است.
- حداکثر حجم فایل عکس ۴ مگابایت است.
- فرمت عکس باید JPG، PNG یا GIF باشد.
تصویر یا لینک به اشتراک گذاشته شده (ابعاد توصیه شده ۱۲۰۰ در ۶۲۷ پیکسل)
این اندازه برای پستهای لینکدینی که یک عکس یا لینک را از یک پست بلاگ یا برای فید صفحه خود به اشتراک میگذارند کاربرد دارد.
راهنمای عکس
- اندازه توصیه شده برای عکسها و لینکها: ۱۲۰۰ در ۶۲۷ پیکسل بر اساس موبایل
- DPI توصیه شده: ۷۲ پیکسل بر اینچ
- فرمت عکس باید JPG، PNG یا GIF باشد.
تب لایف – عکس اصلی و عکسهای شرکت
تب لایف در صفحات شرکتها در لینکدین اجازه میدهد تا تصویر بهتری از تجربهی روزانه همکاران شرکت ارائه دهید. در این قسمت دو مدل عکس وجود دارد که میتوانید بهعنوان تصاویر اصلی آپلود کنید، یکی که بهعنوان قسمت هایلایتها عمل میکند و دیگری که یک گالری افقی قابل اسکرولکردن است که سایر عکسهای شرکت را نشان میدهد.
راهنمای عکس
- ابعاد توصیه شده برای عکس اصلی ۱۱۲۸ در ۳۷۶ پیکسل است.
- ابعاد توصیه شده برای عکسهای شرکت ۹۰۰ در ۶۰۰ پیکسل است.
- فرمت عکس باید JPG، PNG یا GIF باشد.
- تب لایف، فقط روی اپلیکیشن موبایل لینکدین نمایش داده میشود و روی نسخه وب موبایل نیست؛ بنابراین ابعاد نمایش آن با دستگاه تغییر میکند.
اندازه تصویر در پینترست
پینترست یکی از بهترین ابزارهای اجتماعی برای رساندن ترافیک ارجاعی به وبسایت شماست. زیرا بیشتر از ۹۰ درصد صفحات پینترست حاوی لینک خارجی هستند. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید صفحه پینترست خود را بهینه کردهاید و از سایزهای مناسب تصویر برای پینها و بردهایتان استفاده کنید.
عکس پروفایل (ابعاد ۱۶۵ در ۱۶۵ پیکسل)
هنگامی که در پینترست ثبتنام میکنید این گزینه را دارید که از اکانت فیسبوک یا توییتر یا از ایمیلتان استفاده کنید. اگر فیسبوک یا توییتر را انتخاب کنید پینترست عکس پروفایل شما در این شبکههای اجتماعی را برای پروفایل پینترستتان هم انتخاب خواهد کرد.
اگر از ایمیل استفاده کردهاید یا ترجیح میدهید عکس متفاوتی را انتخاب کنید هم این کار عملی خواهد بود: تنها کافی است که عکس مربعی باکیفیت آپلود کنید و پینترست اندازه آن را به اندازهی مناسب تغییر خواهد داد. درست مانند سایر شبکههای اجتماعی، عکس پروفایل شما باید چیزی باشد که پیامی را دربارهی برندتان منتقل کند.
راهنمای عکس:
- ابعاد توصیه شده برای این عکس ۱۶۵ در ۱۶۵ پیکسل است.
- حداکثر حجم فایل عکس ۱۰ مگابایت است.
- فرمت عکس برای پروفایل باید JPG یا PNG باشد.
اندازهی عکسهای پین در پینترست
هنگامی که یک پین را به برد خود اضافه میکنید، مهم است که یادتان باشد پینترست روی عرض عکس محدودیت ایجاد میکند اما روی طول آن محدودیتی ندارد. این موضوع به شما این فرصت را میدهد که یک عکس مربعی اضافه کنید یا عکسی با طول بیشتر داشته باشد. اما بهخاطر داشته باشید درستکردن عکسهای بزرگتر باید برای این باشد که ارزش بیشتری دارند نه اینکه چون میتوانید عکس بزرگتری اضافه کنید.
راهنمای عکس
- نسبت ابعاد توصیه شده برای عکسها ۲ به ۳ یا ۱ به ۳.۵ است.
- DPI توصیه شده برای عکسها ۷۲ پیکسل بر اینچ است.
- عکسهای پین باز شده حداقل ۶۰۰ پیکسل عرض دارند، بنابراین برای حفظ نسبت ابعاد، توصیه میشود از عکسی با طول ۹۰۰ پیکسل استفاده کنید.
اندازه عکسهای بردهای پینترست
درستکردن بردهای مختلف مهمترین کاری است که میتوانید در پینترست انجام دهید. مهم است که مطمئن شوید از تصویری استفاده کردهاید که با معیارهای اندازه تطابق دارد. جذاب بودن عکس شما مهم است؛ اما اندازه است که باعث میشود روی برد ظاهر خوبی داشته باشد.
راهنمای عکس
- ۲۲۲ در ۱۵۰ پیکسل (عکسهای بندانگشتی بزرگ)
- · ۵۵ در ۵۵ پیکسل (عکسهای بندانگشتی کوچک)
- DPI توصیه شده ۷۲ پیکسل در اینچ است.
ابعاد عکسها در یوتیوب
یوتیوب بیشتر از یک میلیارد کاربر منحصربهفرد در ماه دارد و روی میلیونها دستگاه در دسترس است. بیشتر از یک میلیون برند در دنیا تا کنون تشخیص دادهاند که یوتیوب یکی از بهترین فرصتها برای داشتن یک پایگاه طرفداران بزرگ است.
تصویر پروفایل کانال یوتیوب (ابعاد ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل)
یوتیوب به شما اجازه میدهد بتوانید عکس پروفایلتان را در قالب دایره، مربع و… بارگذاری کنید؛ اما ابعاد آن ثابت میماند. قبل از انتخاب قالب عکس مطمئن شوید که عکستان روی یوتیوب آپلود شده است.
راهنمای عکس
- ابعاد توصیه شده برای این عکس ۸۰۰ در ۸۰۰ پیکسل است.
- فرمت عکسها بایدJPG، GIF، PNG و BMP باشد.
عکس کاور کانال یوتیوب (ابعاد ۲۰۴۸ در ۱۱۵۲ پیکسل)
یوتیوب این امکان را ایجاد کرده است که بتوانید به کانال برندتان سروشکل متفاوتی ببخشید. وقتی یک کاربر روی ویدئوهای یوتیوب شما کلیک میکند و وارد کانالتان میشود وجود عکسهای مناسب باعث خواهد شد بیشتر در صفحه شما بماند و شاید ویدئوهای بیشتری هم ببیند.
راهنمای عکس
- ابعاد توصیه شده برای این عکس ۲۰۴۸ در ۱۱۵۲ پیکسل است.
- حداکثر حجم فایل عکس ۴ مگابایت است.
- فرمت عکسها بایدJPG، GIF، PNG و BMP باشد.
در دستگاههای مختلف
دستگاهها و پلتفرمهای متنوعی وجود دارد که کاربران میتوانند یوتیوب را روی آنها استریم کنند؛ بنابراین مهم است که دستگاههای مختلف را چک کنید و مطمئن شوید، تصاویر، لوگو و حتی متنهای شما به شکل مناسبی نمایش داده میشوند.
ابعاد ویدئوهای آپلود شده (ابعاد ۱۲۸۰ در ۷۲۰)
قراردادن محتوا روی یوتیوب یکی از مهمترین بخشهای کار شما برای محکم کردن حضورتان در این وبسایت است. ویدئوها میتوانند مطالب مختلفی را درباره شما بهعنوان یک فرد به دیگران بگویند یا محصولات و خدمات برند و کسبوکار شما را به نمایش بگذارند.
راهنمای ویدئو
- ویدئوها با نسبت ابعاد ۱۶ به ۹ روی یوتیوب بارگذاری شوند. ویدئوهای کوچکتر، مثلاً با ابعاد ۴ به ۳ به شکل ستونی درج میشوند.
ابعاد عکسها روی Google My Business
گوگل مای بیزینس در طی سالهای اخیر به یک پلتفرم ضروری برای کسبوکارها، مخصوصاً کسبوکارهای محلی تبدیل شده است تا دیده شوند و استراتژی مدیریتی خود را بازبینی کنند.
انواع عکسهای موردنیاز برای Google My Business
- لوگو: عکس لوگوی قابلتشخیص
- عکس کاور: یک عکس از کسبوکار شما که معمولاً اولین چیزی است که دیده میشود. عکسی را انتخاب کنید که بهترین تصویر کلی را از بیزینس شما به مخاطب بدهد.
- عکس بیزینس: شما میتوانید از تصاویر بیزینس برای برجستهکردن عناصر مختلف کسبوکارتان یا دفترهای کارتان استفاده کنید و چیزهایی را که مشتری میخواهد ببیند در اختیارش بگذارید.
راهنمای عکس
- رزولوشن توصیه شده برای عکسها ۷۲۰ در ۷۲۰ پیکسل است.
- حداقل رزولوشن عکسها ۲۵۰ در ۲۵۰ پیکسل است.
- بیشترین حجم فایل عکس ۵ مگابایت است.
- فرمت عکسها باید JPG یا PNG باشد.