پیگیری بسته پستی ۹ تا از بهترین شرکت های پستی ایران

4,320

پیگیری بسته پستی و اطمینان حاصل کردن از رسیدن مرسوله به مقصد یکی از دغدغه‌های هر فردی که چیزی را به دست پست می‌سپارد. بسته من در چه وضعیتی قرار دارد؟ به دست گیرنده رسیده یا در راه است؟ دقیقا چه زمانی مرسوله به دستم می‌رسد؟ بسته‌ای که فرستادم به موقع به دست گیرنده می‌رسد یا خیر؟ و… این‌ها سوالاتی است که ممکن است در هر مرحله از سفر یک بسته، برای فرستنده یا گیرنده پیش آید.

با این مقاله از بلاگ سامانه سما همراه باشید تا با نحوه پیگیری مرسوله پستی شرکتهای پستی ایران آشنا شوید

پست یکی از ایمن‌ترین روش‌ها برای ارسال کالاست که امروزه در ابعاد گستره‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 در ایران شرکت‌های پستی مختلفی فعالیت دارند که در این مطلب به نحوه‌ی پیگیری بسته پستی در شرکت‌های شرکت ملی پست، تیپاکس، یارباکس، تی‌ان‌تی، آرامکس، تی‌پی‌جی، کارا پست، داربکس و سامان اکسپرس می‌پردازیم.

پیگیری بسته پستی از سایت شرکت ملی پست ایران

شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی درعرصه ارتباطات، تنظیم و اعمال سیاست‌ها و راهبردهای کلان در زمینه برنامه‌ریزی، تاسیس، تجهیز و توسعه واحدهای پستی و گسترش خدمات پستی به سراسر کشور، در راستای انطباق با روزآمدترین پیشرفت‌های فناوری ارتباطات، تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال ۱۳۶۶ در قالب شرکت دولتی تاسیس و فعالیت آن رسماً در سال ۱۳۶۷ آغاز شد. این شرکت انواع پست‌های پیشتاز، سفارشی، عادی، دو قبضه و یافته را عرضه می‌کند.

پیگیری بسته پستی شرکت ملی پست

نحوه پیگیری بسته پستی از سایت شرکت ملی پست ایران

پس از ورود به سایت شرکت ملی پست ایران https://www.post.ir این شرکت به بخش رهگیری مرسولات بروید و کد مرسوله خود را در قسمت مشخص شده وارد نمایید سپس روی گزینه زرد رنگ کلیک کنید تا مراحل پیگیری مرسوله پستی شما انجام شود.


پیگیری مرسوله تیپاکس

شرکت پستی تیپاکس یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های پستی خصوصی است که حدود ۱۰۰ شعبه فعال و آماده به خدمت دارد خدمات تیپاکس به سه صورت اکسپرس هوایی، اکسپرس زمینی و اکسپرس بین‌الملل ارائه می‌شود و در همه‌ی این حالت‌ها امکان رهگیری بسته، رسیدگی به شکایت‌ها، امکان برآورد قیمت، تحویل حضوری بسته، توزیع در مقصد و بسته‌بندی وجود دارد.

نحوه‌ی پیگیری مرسوله تیپاکس

با ورود به سایت این شرکت سیستم رهگیری تیپاکس در دسترس است. برای پیگیری بسته تیپاکس، شما نیاز به کد رهگیری تیپاکس یا شماره قرارداد دارید. هنگام ارسال بسته، پیامکی شامل کد رهگیری، هزینه ارسال، لینک رهگیری بسته تیپاکس و ارزش اظهاری، برای فرستنده و گیرنده ارسال می‌شود. فرستنده و گیرنده بسته می‌توانند در این صفحه، با وارد کردن کد رهگیری، وضعیت بسته‌ خود را استعلام کنند. کد رهگیری و شماره قرارداد در رسید تحویل شده به فرستنده نیز درج شده و از طریق آن می‌توان به رهگیری بسته پرداخت.


پیگیری بسته پستی یارباکس

یارباکس شرکت دیگری برای ارسال مرسولات پستی است که در زمینه‌ی حمل‌ونقل کالاهای درون و برون شهری فعالیت دارد.  یارباکس با ۱۵ سال سابقه فعالیت در حال حاضر در ۱۲۸ شهر خدماتش را ارائه می‌دهد. حمل‌ونقل کالاها در یارباکس در چهار اندازه‌ی کوچک، متوسط،  بزرگ و خیلی بزرگ انجام می‌شود.

 پیگیری بسته پستی یارباکس

نحوه‌ی پیگیری بسته پستی یارباکس

سامانه آنلاین یارباکس https://yarbox.co با هدف هوشمند سازی ارسال مرسولات پستی با پوشش دهی کشوری راه اندازی شده است. با دانلود اپلیکیشن این شرکت می‌توانید ضمن تحویل بسته پستی به سفیرهای این شرکت در محل دلخواه خودتان، به صورت آنلاین مرسوله خود را رصد کنید.

پیگیری پسته پستی تی ان تی (TNT)

تی‌ان‌تی شرکت بین‌المللی پست است که پس از سال‌ها تجربه در عرصه جهانی، از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در ایران آغاز کرد و با ۴۰ سال سابقه و داشتن نمایندگی‌های فعال در شهرهای مختلف در حوزه پست خدمات رسانی می‌کند

این شرکت طیف وسیعی از سرویس‌ها و راهکارهای زنجیره حمل و نقل را با در نظر گرفتن اهمیت زمان پوشش می‌دهد.

نحوه‌ی پیگیری پسته پستی تی ان تی (TNT)

برای رهگیری مرسوله خود وارد سایت شرکت شوید و به بخش رهگیری مرسولات بروید. برای نمایش وضعیت و رهگیری مرسوله های پستی خود می‌توانید تا ۱۰ شماره از بارنامه خود را وارد نمایید و روی دکمه «دریافت وضعیت» کلیک کنید.

پیگیری مرسوله شرکت آرامکس یا پی‌دی‌ئی (PDE)  

پی‌دی‌ئی یکی از بزرگترین شرکت‌های پستی ایران است که طیف وسیعی از خدمات را پوشش می‌دهد. این شرکت بین‌المللی ارسال مرسولات پستی را در کمترین زمان و با هزینه مناسب انجام می‌دهد. ترخیص یک روزه کالاها، پرواز مستقیم و اختصاصی به چین و دبی و البته امکان ارسال کالا به سراسر استان‌های ایران و کشورهای جهان از ویژگی‌های این شرکت معتبر است.

ped


حمل هوایی مرسولات به شیوه درب به درب، امکان رهگیری دائمی مرسولات، خدمات پس کرایه، ترخیص یک روزه مرسولات و حمل اکسپرس از جمله خدمات این شرکت است. پی‌دی‌ئی از معدود شرکت‌های پستی است که امکان خرید اینترنتی بین‌المللی را نیز در اختیار مشتریان خود قرار داده است. این شرکت پستی با این کار خدمات ویژه‌ای به مشتریان ارائه می‌کند که کمتر شرکت‌های پستی به آن اقدام می‌کنند.

نحوه‌ی پیگیری مرسوله شرکت آرامکس یا پی‌دی‌ئی (PDE)  

با ورود به سایت pdexp.com/fa/home در بالای صفحه کادر ویژه رهگیری مرسولات را مشاهده می کنید که روی آن نوشته شده است: «شماره مرسوله خود را وارد کنید»، از طریق این کادر می‌توانید از وضعیت مرسوله ی خود مطلع شوید.

 پیگیری بسته پستی تی‌پی‌جی (TPG)

تی‌پی‌جی دیگر شرکت مطرحی است که در زمینه حمل و نقل داخلی و بین‌المللی فعالیت می‌کند. مدت زمان ارسال کالا در این شرکت با توجه به مقصد بین هفت الی ده روز کاری به سراسر دنیا است. نحوه تحویل کالا هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری ممکن است. در شرکت تی‌پی‌جی ارائه سرویس پس کرایه نیز برای بسته‌های داخلی فراهم شده است. این شرکت به دو شیوه حمل و نقل اکونومی و اکسپرس خدمات ارائه می‌کند.
تی‌پی‌جی علاوه بر اینکه امکان خرید بین‌المللی آنلاین را مانند ‌پی‌دی‌ئی برای مشتریان فراهم کرده است، با اضافه کردن گزینه فروشگاه اینترنتی، با دیگر فروشگاه‌های آنلاین نیز همکاری کرده و امکان خرید اینترنتی کالاهای مختلف را برای مشتریان فراهم کرده است.

نحوه‌ی پیگیری بسته پستی تی‌پی‌جی (TPG)

با ورود به سایت https://www.tpg.ir در وسط صفحه کادر ویژه رهگیری مرسولات را مشاهده می‌کنید که روی آن نوشته شده است: «شماره قبض»، از طریق این کادر می‌توانید از وضعیت مرسوله‌ی خود مطلع شوید.

پیگیری مرسوله پستی کارا پست 


شرکت کارا پست یکی از شرکت‌های باسابقه در ارائه خدمات پستی است که امکان خرید و فروش پستی به‌صورت داخلی و بین‌المللی را فراهم کرده است. این شرکت پستی اقدام به حمل هوایی بارهای سنگین و حجیم نموده و ارسال محموله‌های ظریف، شکستنی، حساس و گران‌ قیمت را متقبل شده است.

پست کارا

نحوه‌ی پیگیری مرسوله پستی کارا پست

با ورود به سایت https://karapost.com روی گزینه رهگیری در هدر سایت کلیک کنید. در صفحه باز شده شماره بارنامه‌های خود را تا حداکثر ۳۰ شماره وارد نموده و رهگیری گروهی نمایید. (در هر خط فقط یک شماره بارنامه بدون خط تیره یا space واردکنید.)

پیگیری بسته پستی درب بار ایرسا

شرکت درب بار ایرسا با تجربه ۱۳ ساله در زمینه حمل و نقل سریع بین المللی و حمل و نقل هوایی فعالیت خود را با به ثبت رساندن نام تجاری داربکس از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز نمود. از اهداف مهم شرکت در ابتدا معرفی یک برند ۱۰۰% ایرانی در این صنعت بود. ماموریت داربکس در حال حاضر دستیابی به بخش عمده از بازار منطقه و به خصوص خاورمیانه می‌باشد. 

نحوه‌ی پیگیری بسته پستی درب بار ایرسا

با ورود به سایت http://darbex.co در وسط صفحه کادر ویژه پیگیری مرسولات را مشاهده می‌کنید که روی آن نوشته شده است: «شماره پیگیری‌های را وارد نمایید»، از طریق این کادر می‌توانید از وضعیت مرسوله‌های خود مطلع شوید.

پیگیری بسته پستی سامان اکسپرس

سامان اکسپرس در حوزه حمل و نقل بین المللی فعالیت دارد و کلیه خدمات حمل و نقل بار سنگین و فوق سنگین را بصورت دریایی، هوایی، جاده‌ای و ترانزیت مطابق با نیاز مشتریان ارائه می‌کند .

saman

نحوه‌ی پیگیری بسته پستی سامان اکسپرس

با ورود به سایت samanexp.com در پایین بنر کادر ویژه پیگیری مرسولات را مشاهده می‌کنید که روی آن نوشته شده است: «کد محموله خود را وارد»، از طریق این کادر می‌توانید از وضعیت مرسوله‌های خود مطلع شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.