راهنمای خرید امن اینترنتی برای آرامش خیال شما!

714

این روزها، فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های فراوانی، کالا و محصولات خود را به‌صورت آنلاین به فروش می‌رسانند و به همین دلیل، خرید و فروش کالاهای اینترنتی افزایش پیدا کرده است. با این‌حال، بسیاری از افراد نمی‌توانند به فروشگاه‌های اینترنتی اعتماد کنند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند با صرف زمان بیشتر و با تقبل مشکلاتی همچون ترافیک، آلودگی هوا و…، خرید خود را به‌صورت حضوری انجام دهند. در این مطلب از وبلاگ سما می‌خواهیم راه‌ حل این مشکل را بازگو کنیم و به شما بگوییم چگونه می‌توان تجربه خرید امن اینترنتی داشت؛ پس تا پایان این راهنمای خرید امن اینترنتی با ما همراه باشید.

خرید امن اینترنتی

چگونه خرید اینترنتی کنیم ؟!

این روزها اخبار زیادی به گوش ما می‌رسد که افراد مختلف در پلتفرم‌های گوناگون، اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند و افراد بسیاری در این راه، مال خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل، اطمینان کردن به فروشگاه‌های اینترنتی، برای همه بسیار دشوار شده است.

با وجود آن‌که برخی از پلتفرم‌های خرید و فروش آنلاین، همچون دیوار بسیار نام‌آشنا هستند؛ اما نمی‌توان به شخصی که کالایی را برای فروش گذاشته است یا یک آگهی برای رهن یا خرید ملک قرار داده است و می‌خواهد برای قطعی کردن خرید شما، بیعانه دریافت کند؛ اعتماد کرد.

به همین دلیل این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که چگونه خرید اینترنتی کنیم و مطمئن باشیم که کالای خریداری شده، سالم و به همان صورت که گفته شده است، به دست ما می‌رسد و یا چگونه خرید و فروش یا رهن و اجاره ملک را به‌صورت آنلاین انجام دهیم تا در وقت خود صرفه‌جویی کنیم و یک خرید امن اینترنتی را تجربه نماییم.

برای پاسخگویی به تمام این سوالات، باید در ارتباط با یک روش نوین، برای انجام خرید امن اینترنتی توضیح دهیم که آن را با نام اسکرو می‌شناسند. در ادامه این روش را با ذکر مثال و کاربردهای آن، توضیح داده‌ایم.

آیا سایت دیوار قابل اعتماد است‌؟!

فرض کنید که می‌خواهید کالایی را از سایت دیوار خریداری کنید که مبلغ خرید نسبتا بالایی دارد؛ اما شناخت شما از فروشنده، به اندازه‌ای نیست که بتوانید به‌ طور کامل به او اعتماد کنید و کل مبلغ را به‌صورت مستقیم به وی پرداخت نمایید.

همچنین ممکن است فروشنده از شما بخواهد که به عنوان بیعانه مبلغی را پرداخت کنید تا آگهی محصول مورد نظر از صفحه این سایت پاک شود و در نتیجه، شما بتوانید به صورت حضوری و یا پس از دریافت کالا، باقی هزینه را پرداخت کنید. با این حال، برای پرداخت هزینه بیعانه نیز باید اطمینان داشته باشید که پس از پرداخت، کالا به دست شما می‌رسد. در نتیجه، ممکن است مردد شوید و از خرید خود صرف نظر کنید.

این مسئله، تنها به ضرر خریدار نیست؛ بلکه افرادی که محصولات و یا ملک خود را در این پلتفرم‌ها آگهی می‌کنند و به دلیل عدم اعتماد خریدار، قادر به فروش آن‌ها نیستند نیز صدمه می‌بینند و این مسئله تنها به دلیل عدم وجود یک بستر برای انجام خرید امن اینترنتی است.

همچنین اگر بخواهیم از دید فروشنده نیز مثالی برای عدم اعتماد ذکر کنیم، می‌توانیم به نمونه‌هایی اشاره کنیم که افراد عکس فیش‌های پرداختی تقلبی را برای فروشنده‌ها ارسال می‌کنند و آن‌ها با اعتماد به خریدار، کالا را می‌فرستند و پس از آن، نمی‌توانند عدم دریافت وجه را اثبات کنند و یا برای اثبات آن، باید زمان طولانی صرف کنند تا ادعای آن‌ها توسط مراجع قضایی اثبات گردد.

برای حل این معضل و ایجاد بستری برای خرید امن اینترنتی، سیستم اسکرو وارد عمل می‌شود.

حل معضل و تجربه خرید امن از دیوار با اسکرو؟!

در مثالی که گفته شد، فرض کنید که هر دو طرف معامله‌ به شخصی اعتماد دارد و وی را به عنوان نماینده، در نظر می‌گیرند. این نماینده، پس از آن‌که دستورالعمل‌هایی در ارتباط با نحوه خرید و مسائل حقوقی معامله را به طرفین معامله اعلام کرد، هزینه پرداخت شده از سمت خریدار را دریافت می‌کند؛ اما این هزینه را به حساب فروشنده، واریز نمی‌کند.

در این مرحله، فروشنده مطمئن است که خریدار، از خرید خود اطمینان دارد و هزینه آن را پرداخت کرده است. در نتیجه، با آرامش خیال و اطمینان، کالای خریده شده را برای او ارسال می‌کند. این کالا، ویژگی‌هایی دارد که در آگهی آن و همچنین در دستورالعمل‌ها و توافق اولیه بین خریدار و فروشنده، ذکر شده است؛ بنابراین، خریدار باید پس از دریافت کالا، سالم بودن آن و همچنین مطابقت آن با ویژگی‌های گفته شده را تایید کند.

پس از آن‌که خریدار، محصول خود را دریافت کرد، این مسئله را تایید می‌کند و در نتیجه، نماینده این معامله، وجه دریافتی از خریدار را به‌ طور کامل، به حساب فروشنده واریز می‌کند و معامله به اتمام می‌رسد.

این فرآیند که در قالب یک مثال، توضیح داده شد؛ سیستم اسکرو است که امکان خرید امن اینترنتی را فراهم می‌کند و نه‌تنها برای معاملات آنلاین در قالب کالاهای فیزیکی کاربرد دارد؛ بلکه در خرید و فروش ملک و یا سایر کالاها به صورت آنلاین نیز به کار می‌رود. در ادامه، کاربردهای دیگر این سیستم را توضیح داده‌ایم.

سیستم اسکرو چیست ؟!

سیستم یا خدمات اسکرو، روشی است که به کاربران یک بازار آنلاین یا پلتفرم، یک محیط تجاری امن و مطمئن را برای خرید امن اینترنتی ارائه می‌دهد. با پرداخت سپرده، پول خریدار توسط شخص ثالث (معمولاً یک ارائه دهنده خدمات خرید ایمن) نگهداری می‌شود تا زمانی که فروشنده به تعهد خود (یعنی ارسال بسته و کالا) عمل کند.

درگذشته، هنگام پرداخت مبالغ هنگفت یا انجام فرآیندهای لجستیکی پرخطر، اغلب قراردادهای امانی با یک دفتر اسناد رسمی بسته می‌شد؛ اما خوشبختانه، ظهور فناوری هوشمند به پلتفرم‌ها و بازارهای آنلاین این امکان را می‌دهد تا نیاز به دفتر اسناد رسمی یا روش‌های دست و پاگیر را از بین ببرند و معاملات بزرگ و کوچک خود را به سادگی و تنها به‌صورت آنلاین انجام دهند.

با این‌حال، سیستم اسکرو، تنها زمانی که می‌خواهید یک کالا خریداری کنید و یا آن را در پلتفرم خود به فروش برسانید؛ کاربرد ندارد، بلکه کمک به خرید امن اینترنتی، تنها یکی از چندین کاربرد این سیستم است.

برخی از پلتفرم‌ها، به‌جای فروش کالا، خدمات ارائه می‌دهند؛ برای مثال، هنگامی‌که نیاز به سرویس کردن ماشین خود دارید و یا باید لوله‌های آب چک شوند، یک متخصص در آن زمینه برای شما می‌فرستند تا به شما در حل مشکل کمک کند. با این‌حال، ممکن است فرد، مطمئن نباشد که در صورت پرداخت اینترنتی وجه، متخصص در محل حاضر می‌شود.

به همین دلیل، اسکرو در این‌گونه پلتفرم‌ها نیز برای تسهیل خدمت‌رسانی به افراد کمک می‌کند و به مشابه روش قبل، بستر پرداخت و خرید امن اینترنتی را فراهم می‌کند.

انواع سیستم اسکرو

سیستم اسکرو، با وجود آن‌که در همه حال، در ایجاد بستر خرید امن اینترنتی و افزایش امنیت معاملات اهمیت دارد؛ اما به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که شامل سیستم اسکرو در فروش آنلاین، در معاملات ملکی، برای خرید خودرو، برای خرید و فروش کالای دست دوم و… است و در حقیقت به روش یا بازاری اشاره دارد که از اسکرو استفاده می‌شود.

فروشگاه‌های آنلاین

یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین کاربردهای سیستم اسکرو، برای فروشگاه‌های آنلاین است تا شرایط خرید امن اینترنتی را ایجاد کند. این مسئله به‌ویژه برای فروشگاه‌هایی که محصولات لوکس و گران‌قیمت می‌فروشند و نیازمند ایجاد اعتماد برای فروشنده و خریدار هستند؛ اهمیت دارد. این نمونه مهم، در بخش قبلی مطلب به‌طور کامل توضیح داده شد.

از دیگر کاربردهای مهم این سیستم در خرید و فروش آنلاین، خرید یا رهن املاک است. فرض کنید، فردی پس از مشاهده یک آگهی برای فروش یا رهن خانه، می‌خواهد اقدام به انجام معامله کند؛ بنابراین می‌تواند با صاحب خانه صحبت کرده و با پرداخت بیعانه در سیستم اسکرو، از صاحب خانه درخواست کند تا آگهی را حذف نماید.

درنتیجه در این زمان، خریدار یا متقاضی می‌تواند از خانه بازدید کند و در صورت نیاز، بازسازی لازم را انجام دهد. این مسئله کمک می‌کند که فروشنده مطمئن شود که خریدار یا متقاضی خانه، نسبت به تصمیم خود اطمینان دارد، زیرا بیعانه را پرداخت کرده است و همچنین متقاضی خانه نیز مطمئن می‌شود که فروشنده، آگهی خود را حذف کرده است و به همین دلیل، زمانی برای بازدید از خانه و تکمیل پروسه خرید یا رهن را دارد. این کاربرد، مثالی از کاربرد اسکرو برای ایجاد فضای خرید امن اینترنتی است.

معاملات کلان

با وجود آن‌که در ابتدا، این سیستم به دلیل افزایش اعتماد خریدار، نسبت به سایت‌ها و پلتفرم‌های آنلاین همچون سایت دیوار، اینستاگرام و… شهرت یافت؛ اما موارد استفاده از آن، تنها به معاملات آنلاین ختم نمی‌شود.

در حقیقت، در هر معامله‌ای که مبلغ نسبتا بالایی جابه‌جا می‌شود، همچون خرید و فروش خودرو و یا خرید و فروش لوازم دیجیتال دست دوم و… که طرفین معامله نسبت به یکدیگر شناختی ندارند؛ سیستم اسکرو برای افزایش اعتماد بین طرفین معامله وارد عمل می‌شود.

خدماتی که اسکرو ارائه می‌دهد، همچون یک قرارداد موثق بین طرفین معامله عمل می‌کند تا بدون نگرانی از ایجاد مشکل در دریافت هزینه یا کالای خود، یک معامله امن و آسان را تجربه کنند. بنابراین، این روزها می‌توان معاملات کلان را به آسانی انجام داد و نه‌تنها فردی که کالایی را به فروش می‌رساند، در صورت فروش کالای خود با ویژگی‌ها و کیفیتی که در ابتدا عنوان کرده است؛ از بابت دریافت هزینه خود نگرانی ندارد؛ بلکه خریدار نیز نگران کلاهبرداری و از دست رفتن وجه خود، نخواهد بود. این سیستم، شرایط یک معامله برد-برد را ایجاد می‌کند.

با سیستم اسکرو، خیال شما راحت است!

در تمام مثال‌هایی که ذکر شد، استفاده از سیستم و خدمات اسکرو یا حساب امانی، به شما کمک می‌کند تا بتوانید با خیال راحت، معامله انجام دهید و یا سهمی از بازار سهام داشته باشید. به همین دلیل است که برای داشتن تجربه خرید امن از دیوار یا هر خرید آنلاین دیگری از فروشگاه‌های اینترنتی یا فروشگاه‌های اینستاگرامی، لازم است از این سیستم استفاده کنید.

این‌روزها، شرایط دسترسی و استفاده از این سیستم، برای خرید امن اینترنتی فراهم شده است و به همین دلیل، نگرانی افراد را برای انجام خریدهای اینترنتی کاهش داده است.

سیستم اسکرو برای خرید امن اینترنتی

چگونه از سیستم اسکرو استفاده کنیم؟!

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، در ایران نیز این سیستم ارائه می‌شود تا خیال افراد را برای انجام خرید امن اینترنتی راحت کند. یکی از معتبرترین شرکت‌های ارائه‌دهنده سیستم اسکرو برای ایجاد بستر خرید امن اینترنتی، سامانه معاملات امن ایران یا سما است. یک بستر امن برای انجام معاملات آنلاین فراهم کرده است تا افراد و کسب‌وکارها بتوانند با اعتماد بر این سامانه، تمام فرایندهای مالی آنلاین خود را به راحتی به انجام برسانند.

سامانه سما، به کسب وکارها کمک می‌کند تا با ایجاد اعتماد بیشتر نزد کابران، فروش خود را افزایش دهند و برند خود را تقویت کنند و به خریداران کمک می‌کند تا بدون نگرانی و از دست دادن سرمایه خود، معاملات آنلاین، حتی در سطح کلان، انجام دهند. با توافق بین خریدار و فروشنده و واریز وجه، مسئولیت سما آغاز می‌شود تا اطمینان حاصل کند که فرایند معامله در بستری امن انجام می‌شود. وجه واریزی توسط خریدار را به‌صورت امانی نگه می‌دارد تا عملیات خرید به‌صورت کاملا انجام شود. پس از تحویل کالا و تایید اصالت کالا و صحت معامله توسط خریدار، وجه امانی، به حساب فروشنده واریز می‌شود.

به این‌صورت، فروشنده از پرداخت کامل وجه، اطمینان دارد و خریدار نیز مطمئن است که در صورت وجود مشکل در کالای خریداری شده و یا عدم مطابقت آن با شرایطی که توسط فروشنده گفته شده است؛ وجه پرداختی او، از دست نمی‌‌رود.

به این‌صورت، سامانه معاملات امن ایران، سما، از طرفین معامله، یعنی فروشنده و خریدار، محافظت می‌کند و روند یک خرید امن اینترنتی را تسهیل می‌کند. سامانه معاملات امن ایران، یعنی سما، بهترین راهکار برای تمام کسب‌وکارهاست تا با ایجاد اعتماد برای خریدار، کسب‌وکار خود را گسترش دهند و بهترین گزینه برای هر خریداری است تا در بستری امن، خرید اینترنتی و آنلاین را به انجام برساند.

بهترین روش خرید امن اینترنتی

ایجاد یک بستر امن برای انجام معاملات آنلاین، به کمک اسکرو صورت می‌گیرد تا خریدار و فروشنده بتوانند به کمک یک سامانه مطمئن، به عنوان شخص سوم و مورد اعتماد معامله، آن را به انجام برسانند. سما، سامانه امن معاملات ایران، ارائه‌دهنده بستر خرید امن اینترنتی است که به کمک این بستر، راه‌حلی به تمام کسب‌وکارها ارائه می‌دهد تا اعتماد مشتریان را جلب کنند. برای آن‌که بتوانید با شرایط این سامانه آشنا شوید و اطلاعات بیشتری به‌دست آورید می‌توانید بر روی پرسش‌های پرتکرار کلیک کنید. برای استفاده از بستر خرید امن اینترنتی، با کلیک بر روی سما، مسیر خود را آغاز کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.