سرویس اسکرو چیست؟

1,173

سرویس اسکرو قراردادی سه نفره است که به غیر از خریدار و فروشنده، نفر سوم مانند یک وکیل، ناظر قرارداد خواهد بود؛ شما با استفاده از این سرویس می‌توانید به راحتی و با کمترین ریسک، قرارداد هوشمند را تکمیل نمایید. در واقع سرویس اسکرو، یک قرارداد مالی و حقوقی است که برای محافظت از خریداران و فروشندگان در یک معامله طراحی شده است. به‌این صورت که یک شخص ثالث مستقل، پرداخت را نگه می‌دارد تا زمانی که طرفین قرارداد، مسئولیت‌های خود را در معامله انجام دهند.

علاوه بر آن احتمالا برای شما هم پیش آمده بخواهید کالایی را بخرید یا به فروش برسانید اما به‌دلیل کمبود وقت یا هر دلیل دیگری نمی‌توانید قرارداد حضوری با طرف دوم معامله داشته باشید. سرویس اسکرو (Escrow) خدمتی‌ است که می‌تواند در این لحظه به کمک شما بیاید.

سامانه معاملات امن ایران ارائه دهنده سرویس اسکرو در ایران می باشد.

با اسکرو هر چیزی را در فضای امن، بخرید و بفروشید!

شما هرچیزی را می‌توانید در سرویس امن اسکرو معامله کنید؛ اما قبل از معامله و تنظیم قرارداد مراقب متن قرارداد باشید؛ زیرا اجناس غیرقانونی و مواردی که قانون با آن‌ها مشکل دارد توسط ناظر قرارداد تایید نخواهد شد. معمولا مردم زمانی که یکدیگر را نمی‌شناسند، برای تراکنش‌های آنلاین با ارزش بالا، از خدمات امانی یا همان اسکرو استفاده می‌کنند.

در واقع اسکرو یکی از راه‌های رایج برای انجام معاملات بین اشخاصی است که هیچ اعتمادی به یکدیگر ندارند.
سرویس اسکرو از خریداران، فروشندگان و کارگزاران به طور یکسان محافظت می‌کند و هرگونه خطر انجام معاملات با طرف‌های ناشناس را از بین می‌برد. در این‌گونه معاملات ارزش مورد معامله، با پرداخت سپرده، خارج از دسترس طرفین معامله نگهداری می‌شود، پس از آنکه معامله به درستی انجام شود و طرفین صحت معامله را تایید کنند، حساب امانی برای طرفین باز می‌شود و می‌توانند دریافتی خود از معامله را برداشت نمایند.

به عنوان یک مثال معمولی ، یک کسب و کار نوپا را در نظر بگیرید که مایل است کالاها یا خدمات خود را به به فروش برساند. کسب و کار باید اطمینان داشته باشد که وقتی کالا یا خدمات تحویل داده می‌شود ، هزینه آن پرداخت می‌شود . خریدارها هم می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که کالا را در شرایط توافق شده دریافت می کنند .  اگر خریدار پرداخت را در اسکرو اکانت قرار دهد ، هر دو طرف تحت پوشش قرار می‌گیرند تا راضی باشند.

ویدئو معرفی سرویس اسکرو

سرویس اسکرو ضامن معامله‌ی شماست!

از آن‌جایی که در فضای امن اسکرو، فروشنده تنها زمانی وجوه را دریافت می‌کند که خریدار، محصولات یا خدماتی را که در معامله ذکر شده است را دریافت کرده باشد، اسکرو ضامن معامله‌ی شماست. حساب امانی یا اسکرو روشی برای ضمانت معامله، کنترل و محافظت از دارایی‌‌های مالی است.

به عبارت دیگر وقتی که از اسکرو استفاده می‌‌‌‌کنید، عاملی دیگر وجود دارد که به عنوان ضامن عمل می‌‌کند و دارایی‌هاتوسط این عامل نگه‌‌داری می‌‌شوند. این عنصر کل فرایند را کنترل کرده و از محقق شدن تعهدات قرارداد میان طرفین، اطمینان حاصل می‌‌کند.

توافق اسکرو

اسکرو اکانت از چه زمانی شروع به کار کرد؟

کلمه escrow ریشه در زبان فرانسوی دارد. معنای این کلمه تکه ای کاغذ یا یک طومار از پوست حیوانات است.  Escrow.com اولین شرکتی بود که بیش از یک دهه پیش اسکرو آنلاین را در آمریکا ایجاد کرد و برای این کارمجوز گرفت. این شرکت در زمینه معاملات امن ، مطمئن و قابل اعتماد سپرده‌گذاری می‌کند و سالهای زیادی در این زمینه فعالیت دارد.

دفتر مرکزی این شرکت در سانفرانسیسکو کالیفرنیا مستقر می‌باشد و خدمات آنلاین اسکرو اکانت را ارائه می‌دهد. این شرکت با اطمینان از تسویه حساب امن ، تجارت الکترونیکی را تسهیل و تسریع می‌کند.

چه زمانی از اسکرو اکانت استفاده کنیم؟

اسکرو اکانت معمولاً برای قراردادهایی استفاده می‌شود که ویژگی‌های زیر را دارند:

  • اعتماد بین فروشنده و خریدار بسیار پایین است
  • قراردادهایی که ارزش معاملاتی زیادی دارند
  • معاملاتی که در آنها خریدار قبل از پرداخت باید کیفیت کار را تأیید کند
  • مواردی که فروشنده نمی خواهد حجم زیادی از کار را بدون اطمینان از پرداخت انجام دهد

استفاده از سرویس اسکرو به صورت آنلاین

هنگام انجام یک معامله آنلاین ، شفافیت کمی در مورد کسانی که با آنها سر و کار داریم وجود دارد. به همین دلیل ، اشخاص ثالث در اینترنت با مجوز معتبر و قابل استعلام وجود دارند که خدمات محافظت از معاملات اینترنتی را برای محافظت از خریدار و فروشنده ارائه می‌دهند.  همه شرایط ، مورد توافق طرفین قرار گرفته و به شخص ثالث ارائه می‌شود که شامل مبلغ خرید ، زمان رسیدن کالا و شرایط بازگشت است. پس از برآورده شدن همه شرایط و توافق دو طرف ، ارائه‌دهنده سرویس با انتقال وجه به فروشنده ، معامله را نهایی می‌کند.

هر زمان که اختلاف نظر وجود داشته باشد ، پروتکل حل اختلاف برای اطمینان از عادلانه بودن معامله اعمال می‌شود. شخص ثالث تصمیم می‌گیرد که چه کسی پول معامله را نگه می‌دارد. با افزایش جرایم سایبری ، خدمات آنلاین جعلی افزایش یافته است و به همین دلیل اسکرو یک خدمت مفید برای امن سازی معاملات آنلاین است.

جمع بندی

سرویس اسکرو وسیله ای برای محافظت از معامله و اطمینان از عدم امکان تقلب است.  این بدان معناست که با اسکرو اکانت سرنوشت معامله خود را در اختیار شخص دیگری قرار می دهید. اما تا زمانی که آن شخص مورد اعتماد شما باشد، می‌توانید آن را راهی برای مراقبت از خود بدانید تا بتوانید زمان خود را برای تمرکز بر آنچه واقعاً در معامله اهمیت دارد، صرف کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.