۱۳ ترفند اصلی افزایش فروش در اینستاگرام، از سامانه سما تا ساخت ریلز

586

فروش در اینستاگرام هم مانند سایر کانالهای فروش دارای راز و رمزهایی است که آشناییو استفاده درست از آنها علاوه بر افزایش فروش در اینستاگرام باعث بهبود برندینگ و آگاهی مخاطبین شما از کسب و کارتان می شود با ما تا پایان این مقاله همراه باشید و این نکات را در فروشگاه خود در نظر بگیرید

روشهای افزایش فروش در اینستاگرام

در زیر روشهای مهم افزایش فروش در اینستاگرام را معرفی کرده ایم علاوه براین روشها ، راه کارهایی دیگری نیز وجود دارد اما مهمترین این راهکارها در این مقاله آورده می شود ،بهتراست برای افزایش فروش همه آنها را اجرا کنید!

۱-ایجاد حس امنیت در خرید کاربر

امنیت خرید یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است، فروش بالا و سوددهی مطلوب در کسب و کارهای آنلاین،علاوه بر تبلیغات جذاب، افزایش تنوع محصولات و بهره گیری از ترفندهای مختلف، نیازمند فراهم نمودن بستر مناسب جهت خرید امن می باشد. در واقع امکان خرید امن و مطمئن یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است که به طور قابل توجهی مورد استقبال کاربران و فروشندگان قرار می‌گیرد.

سامانه معاملات امن ایران ، سما این بستر مناسب را جهت خرید و فروش امن و مطمئن فراهم نموده است. صاحبان هوشمند مشاغل اینترنتی از تخفیفات مناسبتی، ارسال رایگان محصول، طراحی سایت قوی، تخفیف در شرایط ویژه، طراحی صفحه جذاب و… به منظور جذب مشتری بهره می‌گیرند. علاوه بر موارد مذکور صداقت و درستی در کار نیز به عنوان بهترین شیوه برای جلب رضایت مشتری و جذب مشتری بیشتر می باشد.

۲-صداقت و راستی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

صداقت و پایبندی به اصول اخلاقی جزء لاینفک موفقیت در کسب و کارهای مختلف محسوب میشود . صداقت به عنوان یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام و کسب و کارهای آنلاین بیش از کسب و کارهای حضوری مورد توجه کاربران قرار دارد. در واقع صداقت با مشتریان شامل صداقت و راستی در تبلیغات، بیان ویژگی های اجناس، قیمت منصفانه، ذکر مزایا و معایب محصول و تخفیفات لحاظ شده است.

هنگامی که محصولی با تمام مشخصات و عکس با کیفیت بدون ادیت در بستر سایت یا صفحه اینستاگرامی در اختیار مشتری قرار داده می‌شود، سبب افزایش فروش و جلب اعتماد مشتری می‌گردد. ثبت فروشگاه در سامانه سما به منظور خرید و فروش امن محصولات، به عنوان بهترین مدرک صداقت فروشنده محسوب می‌شود.

۳-طراحی پیج بصورت خلاقانه با توجه به نوع فروش

طراحی پیج فعال و مناسب برای افزایش فروش کسب و کارهای اینستاگرامی یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است که سبب افزایش علاقه و اعتماد مشتری به فروشگاه می‌گردد.

دسته بندی محصولات در بستر یک سایت مناسب، ذکر تمام مشخصات محصولات و روند خرید آسان در وب سایت سبب رضایت مشتری و افزایش احتمال خرید می گردد. دسترسی سریع به محصول مدنظر، کسب اطلاعات در مورد مشخصات محصول و ثبت سفارش محصول بدون نیاز به هماهنگی از طریق واتساپ و اینستاگرام، از مزایای این ترفند برای ایجاد محیطی مطلوب برای مشتری و افزایش فروش می باشند.

۴-ایجاد صفحه بیزینس از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

ایجاد صفحه ی بیزینس از ترفندهای افزایش فروش اینترنتی
ایجاد صفحه ی بیزینس از ترفندهای افزایش فروش اینترنتی

ایجاد اکانت بیزینسی در اینستاگرام از الزامات افزایش فروش در اینستاگرام محسوب می‌شود. این ترفند افزایش فروش اینترنتی در واقع با توجه به مراجعه ی گسترده مردم به پیج های اینستاگرامی برای تهیه محصولات مورد نیاز توصیه می‌شود.

ایجاد صفحه ی تجاری با ظاهر موجه و جذاب در اینستاگرام، سبب معرفی کسب و کار به میلیون ها کاربر اینستاگرام در داخل و خارج کشور می‌گردد. در واقع با استفاده از پیج اینستاگرام می توان وب سایت مدنظر را به مردم معرفی کرده و میزان فروش را به طور چشمگیری افزایش داد. صاحبان مشاغل مجازی باید همانقدر که روی به روز رسانی وب سایت تمرکز دارند، به جذابیت صفحه مجازی نیز اهمیت دهند.

۵-بهینه سازی پروفایل صفحه فروشگاهی

یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام، طراحی جذاب و مفید اکانت فروشگاه است. انتخاب پروفایل صفحه فروشگاهی به عنوان اولین قسمت تاثیر گذار بر روی مشتری، باید حرفه ای و در شأن فروشگاه باشد.

پروفایل در واقع باید حاوی برند و در صورت امکان محصولات کسب و کار باشد. طراحی ظاهری شیک و ساده ی  پست ها و هایلایت ها سبب حفظ مشتری در صفحه و کنجکاو شدن وی می‌گردد. در واقع صفحه ی شیک و مرتب علاوه بر معرفی تأثیر گذار محصول، سبب تلقین حس خوب به مشتری میشود که در نهایت سبب افزایش فروش در اینستاگرام می‌گردد. انتخاب بیو مناسب، درج وب سایت فروشگاه در قسمت بیو و انتخاب یک عبارت مناسب جهت ایجاد ارتباط موثر با مشتری مانند افتخار ما خدمت به شما، با ما شیک باشید، یکبار بخرید و مشتری شوید و… توصیه می‌گردد.

۶-روش های تبلیغاتی مناسب از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

به اعتقاد صاحبان کسب و کارها و مشاوران مالی، تبلیغات هزینه نیست. تبلیغ مؤثر یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام است که به لطف فضای مجازی، از روش های مختلفی قابل اجرا می باشد. روش های تبلیغاتی مناسب فضای مجازی به شرح ذیل می باشند:

  • تبلیغ از طریق اسپانسری اینستاگرام

معرفی و تبلیغ کسب و کار از طریق برنامه های اسپانسری بهترین روش تبلیغاتی برای افزایش فروش در اینستاگرام است که طی آن گروه هدف، تایم تبلیغات و محتوای نمایشی توسط صاحب کسب و کار انتخاب می‌شود. استفاده از اسپانسری اینستاگرام به این شکل است که با پرداخت هزینه ی دلاری، محتوای مدنظر برای گروه هدف و صفحاتی که شما را دنبال نکرده اند نمایش داده میشوند. این روش در افزایش فالوور و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام نقش بسزایی دارد.

  • تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها و بلاگرها

اینفلوئنسر ها و بلاگر های اینستاگرام به دلیل تعداد بالای فالوور، روش مناسبی برای دیده شدن کسب و کارهای نوپا به ویژه افزایش فروش در اینستاگرام می باشند. در واقع به دلیل علاقه و اعتماد افراد به اینفلوئنسر ها، معرفی محصولات و خدمات کسب و کار ها توسط آنها، نظر جمع کثیری از مردم را جلب می‌کند. استقبال مناسب از دنبال کنندگان جدید نیز بسیار حائز اهمیت است. در واقع تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها قدم اول در جذب مشتری است. ظاهر جذاب پیج، پاسخگویی مناسب به فالوور های جدید، ارائه تخفیفات مناسب و… از روش های افزایش تاثیر تبلیغ می باشند.

  • عضویت در گروه های دورهمی اینستاگرام

شرکت در دورهمی های اینستاگرامی، صاحبان صفحات اینستاگرامی در زمان های مختلف مانند مناسبت ها و اعیاد خاص، به صورت گروهی تبلیغات گسترده ی صفحات عضو گروه را انجام می‌دهند. شرکت در این گروه ها به منزله ی تبلیغات گسترده در اینستاگرام می باشد.

۷-استوری های تاثیرگذار یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

استوری های تاثیرگذار یکی از ترفندهای افزایش فروش اینترنتی
استوری های تاثیرگذار یکی از ترفندهای افزایش فروش اینترنتی

استوری پیج های فروشگاهی به عنوان ویترین کسب و کارها محسوب می‌شود. بنابراین پیاده سازی ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام روی استوری ها بسیار حائز اهمیت می باشد. نکات قابل توجه در گذاشتن استوری صفحه اینستاگرام شامل موارد ذیل می باشند.

·        از گذاشتن استوری های بی ربط به موضوع کسب و کار در پیج های بیزینسی پرهیز شود.

·        کیفیت صدا و تصویر در استوری ها مورد توجه ویژه قرار گیرد.

·        با توجه به اینکه اغلب افراد استوری ها را بدون صدا می بینند، توضیحات محصول به صورت متن روی تصویر اعمال شود.

·        آپلود استوری به صورت مرتب صورت گیرد.

·        از استوری های تکراری و خسته کننده پرهیز شود.

·        از نمایش فضای تکراری در استوری پرهیز شود.

·        از چالش های مختلف در استوری بهره گرفته شود.

·        گاهی اوقات از باکس های سوال برای شنیدن نظرات و پیشنهادات مخاطبین استفاده شود.

·        درج لینک خرید محصول در استوری معرفی محصولات بسیار حائز اهمیت است.

·        گاهی رضایت مشتریان از محصولات در استوری درج شود.

·        با طرح پرسش ها و چالش های جذاب، در مخاطبین حس مهم بودن ایجاد شود.

۸-ثبت عضویت در سامانه سما یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

عضویت در سامانه سما یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام می باشد. امنیت فرآیند خرید و تایید کیفیت محصول خریداری شده، از فاکتورهای اساسی در خرید اینترنتی می باشند که علاوه بر کسب رضایت مشتری در افزایش فروش خریدار  بسیار موثر می باشد. این سامانه بستری مناسب برای خرید و فروش  امن در اینستاگرام محسوب می‌شود. واژه سما در واقع مخفف عبارت سامانه امن ایران است که بستری امن را برای خرید و فروش های آنلاین فراهم نموده است. این سامانه علاوه بر حفظ امنیت و صحت معامله، در زمینه ی کارشناسی و ارسال محصول نیز به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند.                                                  

تمام واحد های عضو سامانه سما توسط فیلترهای امنیتی و کیفیتی کارشناسان مجموعه بررسی شده اند. ثبت عضویت واحد فروشگاهی در این سامانه به منزله ی قانون مدار بودن واحد می باشد. مشتریان با خرید از واحد فروشگاهی مدنظر از طریق سامانه سما، علاوه بر اطمینان از امنیت خرید،از کیفیت محصول نیز مطمئن می‌شوند. نحوه کارکرد این سامانه به گونه ای است که وجه پرداختی تا زمان تحویل کالا به مشتری، در صندوق سامانه نگهداری می‌شود. این سامانه علاوه بر افزایش فروش کسب و کارهای آنلاین، در حفظ حقوق فروشنده و مشتری کوشا میباشد.

نحوه کار با سامانه سما به عنوان یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

کسب و کارهای آنلاین با ثبت عضویت در سامانه سما به عنوان کسب و کارهای امن و قابل اعتماد قلمداد می شوند. کارشناسان این سامانه پس از درخواست مدیر کسب و کار به بررسی فروشگاه آنلاین طبق قوانین معین می پردازند. در صورت تایید امنیت و صحت کسب و کار، برای فروشگاه و محصولات موجود در فروشگاه لینک مخصوص سامانه صادر می‌شود، از این رو دسترسی مشتری به محصولات در سامانه آسان می‌شود. این سامانه با ثبت مشخصات کالا و شرایط خرید، از حقوق فروشنده در برابر مشتری محافظت می نماید. مراحل ثبت خرید توسط مشتریان فروشگاه های عضو سامانه به شرح زیر می باشند:

·        مراجعه به فروشگاه و کلیک بر روی لینک سامانه سما فروشگاه یا لینک فروش محصول از طریق سامانه سما

·        پس از ورود به سامانه از طریق کلیک بر لینک، مشخصات محصول مدنظر اعم از نوع محصول، قیمت محصول و ویژگی های آن ثبت شوند.

·        در صورت تایید صحت مشخصات مذکور توسط فروشنده، صفحه ی تأیید خرید باز می‌شود.

·        سپس با پرداخت هزینه، خرید امن صورت می‌پذیرد.

۹-برگزاری مسابقه و چالش یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

از نگاه عموم مردم اینستاگرام به عنوان رسانه جمعی سرگرم کننده محسوب می‌شود، از این رو ایجاد برنامه های شاد و مفرح مانند برگزاری چالش و طراحی مسابقه به عنوان یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام شناخته می‌شود که سبب جذب مخاطب، جذب مشتری و ایجاد ارتباط صمیمی تر با مخاطبان می گردد.

یکی از روش های مسابقه، راه اندازی یک چالش عکس مخاطبان با ژست های خاص یا محصولات فروشگاه و منشن کردن آیدی فروشگاه در عکس ها است. سپس می‌توان  به قید قرعه از میان عکس های برتر به تعدادی از کاربران، محصولات فروشگاه را هدیه داد.                                      

اعلام تعیین برنده به قید قرعه از میان افرادی که پست ها را لایک کرده، کامنت گذاشته و دوستان خود را زیر پست منشن کرده اند، به افزایش فالوور ها و همچنین افزایش فروش می انجامد. در واقع تخصیص این جوایز، سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

۱۰-ارائه محصول با تخفیف یکی از ترفندهای افزایش فروش آنلاین

ارائه محصول با تخفیف مناسب از بهترین ترفندهای افزایش فروش اینترنتی در تمام کسب و کارها محسوب می‌شود. یکی از روش های هوشمندانه تعیین تخفیف های کوتاه مدت می باشد، در واقع زمانی که مشتری زمان کافی تعدیل خرید نداشته باشد، سریعتر خرید خویش را ثبت می‌کند. ایده های تخفیف مناسب شامل موارد ذیل می باشند.

تعیین سقف خرید: تعیین سقف برای تخصیص تخفیف به مشتری بسیار مناسب می باشد. در واقع کاربران برای بهره‌مندی از تخفیف، برای رسیدن به سقف معین، محصولات بیشتری خریداری می‌کنند.

تخفیفات ناگهانی: تخفیفات مرتب و قابل پیش بینی علیرغم باور فروشندگان، سود کمی برای فروشنده به همراه دارد. در واقع کاربران بجای خرید در روزهای عادی، صبر می‌کنند تا موعد تخفیفات همیشگی فروشگاه فرا برسد. بنابراین اعلام تخفیفات ناگهانی سبب حفظ کاربران، افزایش مشتری و افزایش مشتری نیز می‌گردد.

۱۱-ارسال رایگان محصولات از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

از نظر اغلب خریداران محصولات اینترنتی، پرداخت هزینه ی ارسال محصول، هزینه ی اضافی محسوب می‌شود. از نظر فروشندگان هوشمند این نکته زمینه ساز یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام می باشد. تعیین شرایط خاص برای ارسال رایگان محصول، به افزایش فروش کمک شایانی می نماید. تعیین سقف خرید و تعیین تایم خرید برای ارسال رایگان محصول، مشتری را به ثبت خرید بیشتر ترغیب می‌نماید. اعلام ارسال رایگان بدون قید و شرط محصولات در زمان های مختلف، کاربران را به ثبت خرید بیشتر و دریافت محصولات بیشتر بدون پرداخت هزینه ارسال ترغیب می‌نماید.

۱۲-پاسخگویی سریع و مناسب از ترفندهای افزایش فروش

فروش موفق در بستر اینستاگرام نیازمند تیم پشتیبانی قوی به منظور پاسخ دهی به دایرکت ها، سوالات و کامنت های کاربران می باشد. پاسخگویی به کاربران با روی گشاده و رعایت ادب، سبب افزایش تعامل با کاربران و ایجاد حس خوب می‌گردد. بسیاری از مشتری ها پس از دریافت مشاوره و طرح سوال های بسیار، به خرید محصول می‌پردازند. از این رو پاسخگویی به کاربران و مشتریان احتمالی با صبر و حوصله کلید موفقیت در کسب و کارهای آنلاین است.

روش ها و ترفندهای بسیاری برای جلب نظر مشتریان و افزایش فروش وجود دارند اما کیفیت محصولات، صداقت و عضویت در سامانه سما به عنوان نقطه قوت کسب و کارهای اینترنتی محسوب می‌شوند.

۱۳-انتشار ریلزهای خلاقانه از فروشگاه و محصولات

از تمامی امکانات اینستاگرام برای معرفی فروشگاه خود و افزایش فروش آن استفاده کنید یکی از این راه حل ها ساخت ریلزهای خلاقانه از محصولات و خدمات فروشگاه می باشد
از امکاناتی که برای ساخت ریلز در اینستاگرام موجود است استفاده کنید و همچنین از موزیک مناسب کمک بگیرید و سعی کنید که تا میتوانید تایم ریلز را به ۲۴ ثانیه نزدیک کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.